MAGURA HS 33

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
yajop
Mountainbiker
Berichten: 718
Lid geworden op: za 08 sep 2007 09:41
Rijdt met: Cube XMS

MAGURA HS 33

Bericht door yajop »

Ik heb lang gezocht naar een fully met de mogelijkheid om HS 33 remmen op te monteren,uiteindelijk waren er 2 oplossingen, bij MOOZES en bij Cube XMS, ben voor de Cube gegaan,schijven eraf en HS 33 erop, en een iets betere vork ,een Reba.
Ik houd niet van schijven maar zoals in alles heb je er ook voorstaanders in.Ieder zijn goesting he.
Kunnen jullie me zeggen welke blokjes ik moet kopen die niet zo snel slijten?
Gebruikersavatar
sammyboy
Mountainbiker
Berichten: 44
Lid geworden op: wo 20 jul 2005 21:19
Rijdt met: Bulls Bushmaster2, HS 33, Reba Team, Full XT,ritchey PRO & Ridley tiger ,RS recon, xt-lx, crossr

Re: MAGURA HS 33

Bericht door sammyboy »

Hoi Yajop,

Persoonlijk vind ik dit goed gedaan. Ik rij ook het liefst met deze remmen. Over de blokjes, de originele (die van magura dus) gaan het langste mee vind ik. Maar die kan je niet overal krijgen. Ik rij meestal met de blokjes van BBB. Die gaan ook redelijk lang mee.

Groetjes Sammyboy
yajop
Mountainbiker
Berichten: 718
Lid geworden op: za 08 sep 2007 09:41
Rijdt met: Cube XMS

Bericht door yajop »

ok, maar heb je geen verschillende remblokjes?,thanks
Gebruikersavatar
Karakoram1
Mountainbiker
Berichten: 105
Lid geworden op: wo 22 mar 2006 19:44
Rijdt met: nen ongelakte

Bericht door Karakoram1 »

De rode remblokken gaan het langste mee. De mijne staan er nu ongeveer 2 jaar op en ik denk dat ik er deze winter nog wel mee door kom. Ik rij ieder weekend 1 tot 2 toertochten en zit de hele zomer in de ardennen dus dat zijn toch wel redelijk wat km's.
Gebruikersavatar
JL157
Mountainbiker
Berichten: 746
Lid geworden op: wo 25 jul 2007 18:16
Rijdt met: Ne zwarten en ne roden..

Bericht door JL157 »

wow 2 jaar is wel serieus lang!
des te beter zou ik zeggen :d
Gebruikersavatar
nebraz
Mountainbiker
Berichten: 1797
Lid geworden op: wo 01 jun 2005 01:13
Rijdt met: Cannondale Rush Carbon Si 2
Contacteer:

Bericht door nebraz »

Hangt er van af hoeveel km je ermee hebt gereden in die 2jaar. Ze kunnen ook 20jaar meegaan. :-)
Gebruikersavatar
Serge R
Mountainbiker
Berichten: 2707
Lid geworden op: wo 21 jan 2004 20:15
Rijdt met: Welke ik ook kies ferro, non-ferro of carbon koolvezel epoxy, stoempen moet ik toch

Bericht door Serge R »

Als je niet remt gaan ze heeeeeeeeeel lang mee
Mon...
Mountainbiker
Berichten: 383
Lid geworden op: di 20 jun 2006 18:26
Rijdt met: Ghost SE7300

Bericht door Mon... »

Normaal gaan de zwarte langer mee omdat deze harder zijn. Rode remmen natuurlijk dan weer iets krachtiger.
Gebruikersavatar
Joe Katsjoe
Mountainbiker
Berichten: 157
Lid geworden op: vr 06 apr 2007 20:12
Rijdt met: Specialized EPIC 29er Marathon Carbon 2013

Re: MAGURA HS 33

Bericht door Joe Katsjoe »

yajop schreef:Ik heb lang gezocht naar een fully met de mogelijkheid om HS 33 remmen op te monteren,uiteindelijk waren er 2 oplossingen, bij MOOZES en bij Cube XMS, ben voor de Cube gegaan,schijven eraf en HS 33 erop, en een iets betere vork ,een Reba.
Ik houd niet van schijven maar zoals in alles heb je er ook voorstaanders in.Ieder zijn goesting he.
Kunnen jullie me zeggen welke blokjes ik moet kopen die niet zo snel slijten?
Hoi de Specialized Epic heeft ook die mogelijkheid om HS33 te plaatsen
yajop
Mountainbiker
Berichten: 718
Lid geworden op: za 08 sep 2007 09:41
Rijdt met: Cube XMS

Bericht door yajop »

Afbeelding

Ik heb van gisteren men nieuwe fiets :P , een CUBE XMS,ik heb wel Magura HS 33 remmen laten plaatsen.
Plaats reactie