Baan cassette

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
keeperke
Mountainbiker
Berichten: 8
Lid geworden op: za 13 okt 2007 14:41
Rijdt met: Gazelle Crossroad

Cassette

Bericht door keeperke »

Op mijn wiel staat een 8 speed kan ik daar een
9 speed opzetten ????? #-o #-o
Gebruikersavatar
hydrus
Mountainbiker
Berichten: 817
Lid geworden op: wo 02 mar 2005 19:35
Rijdt met: Ti SS, steel fixed gear CX, alu XC tandem, Carbon velomobiel
Contacteer:

Bericht door hydrus »

Je kan er zelfs 10 speed opzetten... 8, 9 en 10 speed zijn allemaal even breed. (dit doordat de ketting smaller wordt)
Gebruikersavatar
rock'n roll gio
Mountainbiker
Berichten: 162
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 13:32
Rijdt met: cube td team

Bericht door rock'n roll gio »

ik kocht een paar 2e handswielen waarop een wegcassette gemonteerd zat. Ik heb deze laten staan en nog geen moment spijt van gehad!
Gebruikersavatar
Nielskie
Mountainbiker
Berichten: 611
Lid geworden op: vr 26 sep 2003 20:36
Rijdt met: Fusion Floyd Marathon SL, Thompson Zeus
Contacteer:

Bericht door Nielskie »

't enige probleem voor mij bij een baancassette, is dat je bij een echte moddertocht de kleinste kransjes na een tijdje niet meer kan gebruiken. De modder heeft zich dan netjes tussen de tandwielen gezet en bij echt plakkerige modder wil die er niet meer uitkruipen door de ketting er even op te leggen.
Eventjes stoppen en met een klein takje alles loskeuteren en je kan er wel weer eventjes tegen.

Voor de rest ben ik heel content van de 12-27 combinatie (voldoet voor mij in ardennen en alpen)
Voor de mudbike (die toch niet buiten vlaanderen komt) ga ik nu eens een 12-25 proberen.
Plaats reactie