klikpedalen

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Gebruikersavatar
rallymaster
Mountainbiker
Berichten: 189
Lid geworden op: do 10 jul 2003 20:15
Rijdt met: trek 8000 + red bull cc-werks

Re: klikpedalen

Bericht door rallymaster »

ivan schreef:Bedankt voor de info yakke.

Welke klikpedalen en schoenen zou je me aanraden ?

Ik rij nu met gewone pedalen met haken (zonder riemen), en hoe meer km ik rij en hoe meer de conditie en vooral de behendigheid toenemen ,voel ik wel goed aan dat in modderige en moeilijke omstandigheden ik het trekken op de pedalen mis.

tot lezens

Ivan
Zeker in heuvelachtig gebied is het handig dat je klikpedalen hebt bij het klimmen en dalen. In de klim kan je dan niet alleen duwen maar ook trekken. En bij het dalen kan je niet meer van je pedaal slippen. Welke je neemt heeft met smaak en budget te maken. Ik zelf rij met de shimano 959 en shimano spd carbon schoenen. klikpedalen en schoenen +- 250 euro.
Gebruikersavatar
intruder
Mountainbiker
Berichten: 164
Lid geworden op: wo 24 dec 2003 19:22
Rijdt met: B1 Replic, marzocchi EXR, alivio montage, pd-m520, kaloy+XLC-components "accessoires"

Bericht door intruder »

ik rij al e paar maand me shimano pd-m520 pedalen en shimano sh-m071 schoene, en, ik zen daar vreed kontent van. Keb ze gekocht bij bike-sportive in haacht en khem 30 euro voor de pedale en 71 euro voor de schoene betaald, en, kdenk echt wel da et ne goeie koop is zelle.
Gast

Bericht door Gast »

voor een goei 5€ meer heb je de 540 pedalen bij van eyck wzl online bestellen dan
deze hebben een beter afdichting en zijn hebben een betere modderafvoering
Gebruikersavatar
Wacko007
Mountainbiker
Berichten: 801
Lid geworden op: za 06 dec 2003 12:50
Rijdt met: Marin Pine Mountain 2 '16, Klein Attitude '92

Bericht door Wacko007 »

Time A.T.A.C!!!!!!! =P~
Echt goeie pedalen.
Dat ze niet verstelbaar zijn is een zorg minder vind ik persoonlijk.
Je klikt er minder snel uit als andere pedalen.
En je moet eerlijk toegeven; de look van de Time pedalen van 2004 zijn echt om te smullen

Greetz,

Een gebeten ATAC-liefhebber.
Gebruikersavatar
swerkfiets
Mountainbiker
Berichten: 203
Lid geworden op: vr 06 feb 2004 19:35
Rijdt met: olmo sramX0
Contacteer:

Bericht door swerkfiets »

Schitterende pedalen die de eenvoud zelve zijn van de firma bebop www.bebop.com. wel enkel te verkrijgen via een online shop in GB. Super licht en toch ijzersterk. Nooit problemen met zand of kiezeltjes. Werkt in alle omstandigheden. Geen speciaal schoeisel nodig.
Genius
Mountainbiker
Berichten: 900
Lid geworden op: za 06 mar 2004 18:28
Contacteer:

Bericht door Genius »

eu even voor die time atack pedalen
ik vind dat deze zeer slecht zijn je kan zeer moeilijk in en uitklikken bij het minste beetje moder
dus ik raad deze ten zeerste af
yeti
Mountainbiker
Berichten: 76
Lid geworden op: zo 01 feb 2004 21:31
Rijdt met: Scott Scale 29, Trek Fuel 29

Bericht door yeti »

genius schreef:eu even voor die time atack pedalen
ik vind dat deze zeer slecht zijn je kan zeer moeilijk in en uitklikken bij het minste beetje moder
dus ik raad deze ten zeerste af
Ik zou eerder het omgekeerde zeggen. Ik heb vroeger, zoals iedereen waarschijnlijk, met diverse shimano pedalen (en hun klonen) gereden. Ik heb mij na een testrit laten overhalen om time's te kopen, en ik moet niks anders meer hebben. Ik heb nu op twee fietsen time's, en op één eggbeaters (gelijkaardig en gelijkwaardig aan Time).

Bij deze pedalen ben ik er zeker van dat ik goed ingeklikt ben, en dat ik er nooit toevallig zal uitkomen. In modder heb ik nooit problemen bij in en uitklikken. Bij de Shimano's heb je toch last wanneer er teveel modder aan de schoenen hangt als je hebt moeten lopen, zeker als er dan nog steentjes inzitten.

Bij droog weer, moet je wel meer kracht uitoefenen om in te klikken in de Time's dan bij de Shimano's. Dit is misschien iets lastiger voor mensen die starten met klikpedalen, maar het is echt maar een gewoonte.
Gebruikersavatar
Eldee
Mountainbiker
Berichten: 40
Lid geworden op: vr 07 feb 2003 14:08
Rijdt met: Joven

Bericht door Eldee »

yeti schreef:
genius schreef:eu even voor die time atack pedalen
ik vind dat deze zeer slecht zijn je kan zeer moeilijk in en uitklikken bij het minste beetje moder
dus ik raad deze ten zeerste af
Ik zou eerder het omgekeerde zeggen. Ik heb vroeger, zoals iedereen waarschijnlijk, met diverse shimano pedalen (en hun klonen) gereden. Ik heb mij na een testrit laten overhalen om time's te kopen, en ik moet niks anders meer hebben. Ik heb nu op twee fietsen time's, en op één eggbeaters (gelijkaardig en gelijkwaardig aan Time).

Bij deze pedalen ben ik er zeker van dat ik goed ingeklikt ben, en dat ik er nooit toevallig zal uitkomen. In modder heb ik nooit problemen bij in en uitklikken. Bij de Shimano's heb je toch last wanneer er teveel modder aan de schoenen hangt als je hebt moeten lopen, zeker als er dan nog steentjes inzitten.

Bij droog weer, moet je wel meer kracht uitoefenen om in te klikken in de Time's dan bij de Shimano's. Dit is misschien iets lastiger voor mensen die starten met klikpedalen, maar het is echt maar een gewoonte.
Overschot van gelijk. Ik heb nog nooit problemen gehad met mijn TIME-pedalen. Rij al zo een acht jaar met TIME-pedalen. Het enige probleem dat ik had, was dat mijn oude schoenen niet meer pasten op de toen nieuw uitgebrachte pedalen (van enkelzijdig naar dubbelzijdig), maar verandere niets aan de performantie van de pedalen zelf natuurlijk. Vroeger waren de Time-plaatjes niet compatibel met andere merken, nu dus wel.

Wat de modder betreft: bij het inklikken duw je toch gewoon de modder uit de pedaal? Ik heb wel nooit andere getest en/of gebruikt, maar heb er ook geen behoefte aan: ik zie niet in waarom ik zou veranderen.

Ik raad ze dus ten zeerste aan :wink:
Gebruikersavatar
Pascal Geerts
Mountainbiker
Berichten: 90
Lid geworden op: za 03 aug 2002 02:00
Rijdt met: Thompson Team Carrosi; Kona Kula

Bericht door Pascal Geerts »

Hier nog iemand PRO Time hoor.

Van al dat moeilijk uitklikken bij modder heb ik NOOIT van zijn leven last gehad.

En toch ook al 3 jaar time, met het nodige gebagger.

Daarvoor had ik ritchey's (cloon van shimano zekers eh) en daar raakte ik toch merkbaar minder goed in als't echt blub was.

Maar inderdaad, het is wel even aanpassen als ge van shimano naar time overstapt. Het inklikken gaat ietske stroever vond ik in het begin, maar uitklikken ging bij mij even goed.
Gebruikersavatar
Cannonneke
Mountainbiker
Berichten: 318
Lid geworden op: wo 06 aug 2003 15:17
Rijdt met: Scott Spark RC WC

Bericht door Cannonneke »

Allez, hier nog nen Time-adept ! Ik heb de plaatjes zelfs omgekeerd gemonteerd om onder een grotere hoek vast te zitten. Toch raak ik tijdig los als ik voet aan de grond moet zetten.

Heb vroeger dikwijls vast gezeten met Shimano-klonen, in dikke modder en ook eens in een strandrace...
Plaats reactie