kettingblad alu of staal?

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Gebruikersavatar
A d r i
Mountainbiker
Berichten: 3125
Lid geworden op: di 09 apr 2002 02:00
Rijdt met: titanium x 6 , carbon x 1
Contacteer:

Bericht door A d r i »

@manitou, ik had het over het combo op de foto... 250 eurokes voor de 3 tandwielen, maar slijten doen ze niet.

ik heb die spider gekocht om die Goldtecs te kunnen monteren. Ze gaan nu hun tweede fiets op...

Ben trouwens ook kontent van TA, heb die op m'n andere fietsen staan als middenblad (slijt het meest) en die gaan vrij lang mee. Groot blad verslijt praktisch niet
Gebruikersavatar
Misty
Mountainbiker
Berichten: 473
Lid geworden op: zo 26 mei 2002 02:00
Rijdt met: Rocky Mountain Element 999 RSL 2013 - Ednine 29er 2014 - S-Works Tarmac SL4 2012
Contacteer:

Bericht door Misty »

Adrie ik heb er nu een 700km opzitten en vorig weekend serieus chain suck gehad dus ik dacht nieuwe ketting en nieuw middenblad,of msh eerst met de ketting beginnen?
Gebruikersavatar
A d r i
Mountainbiker
Berichten: 3125
Lid geworden op: di 09 apr 2002 02:00
Rijdt met: titanium x 6 , carbon x 1
Contacteer:

Bericht door A d r i »

Nieuwe ketting lijkt me inderdaad een logische eerste stap. 700k voor een ketting dat begint al te slijten hee..zeker als er daar wat modderkm's tussen zitten.
Jack77
Mountainbiker
Berichten: 1571
Lid geworden op: vr 14 nov 2003 13:43

Bericht door Jack77 »

GT dude schreef:Mijn tandbladen op mijn 2 bikes zijn allemaal alu en kheb er geen noemenswaardige problemen mee gehad

denk eraan

staal is ZWAAR en tandbladen zijn roterende onderdelen
Ik wil deze quote niet in twijfel trekken, maar er gewoon even dieper op ingaan:

- Tandwielen zitten dicht bij hun rotatieas, dus het hefboommoment is toch relatief klein?
- Hoeveel voelbaar verschil maakt dan laat ons zeggen 60-70 gram meer uit m.b.t. de kettingbladen?
- Is de kwaliteit van de kettingbladen (of ze nu van alu of staal zijn) en de kwaliteit van de cranks zelf niet belangrijker dan het gewicht INDIEN dat laatste binnen de perken blijft?

Komaan, techneuten, leef jullie maar eens uit.
Gebruikersavatar
Falco
Mountainbiker
Berichten: 51
Lid geworden op: zo 05 jan 2003 14:14
Rijdt met: cube reaction race, skareb super,Xmax
Contacteer:

Bericht door Falco »

Falco schreef:
Misty schreef:Denk dat ze bij jowan die wel op voorraad hebben falco,ik moet ook een nieuw middenblad hebben na het voorbije weekend veel chainsuck gehad te hebben!Ik heb nogthans maar een kleine 700km en dit met een xtr :drunk:
Inderdaad, Jowan heeft ze liggen. zowel in zilver als zwart. ik ga morgen eens langs als ik een gaatje vind.
Prijs zelfs iets(paar euro) goedkoper als op bikefun en B2B.
Daarstraks middenblad en buitenblad van TA gekocht. goedkoper dan LX én ietsie lichter (samen 15 g lichter). als ze nu nog beter en slijtvaster zijn is't helemaal in orde. :wink:
oh ja ... 30 € voor buitenblad en 26€ voor middenblad betaald.
midas
Mountainbiker
Berichten: 138
Lid geworden op: wo 10 dec 2003 19:39
Rijdt met: Red Bull NPL-400 (fully XT)

Bericht door midas »

De heel ervaren mechanicien van een uitstekende fietsenmaker uit de buurt beweerde dat TA een stuk minder lang meegaat dan originele Shimano bladen. Heeft iemand daar ervaring mee?

Trouwens, ik heb trouwens een gerucht opgevangen dat het klein blad van de laatste XT serie opnieuw van staal zou zijn, klopt dat?
Jack77
Mountainbiker
Berichten: 1571
Lid geworden op: vr 14 nov 2003 13:43

Bericht door Jack77 »

Als je naar de webstek van Shimano gaat, kan je zien dat de nieuwe XT over 3 alu kettingbladen beschikt.

Vr. gr.
midas
Mountainbiker
Berichten: 138
Lid geworden op: wo 10 dec 2003 19:39
Rijdt met: Red Bull NPL-400 (fully XT)

Bericht door midas »

Jack77 schreef:Als je naar de webstek van Shimano gaat, kan je zien dat de nieuwe XT over 3 alu kettingbladen beschikt.
Vandaar mijn vraag
Gebruikersavatar
Falco
Mountainbiker
Berichten: 51
Lid geworden op: zo 05 jan 2003 14:14
Rijdt met: cube reaction race, skareb super,Xmax
Contacteer:

Bericht door Falco »

zonet die bladen gemonteerd, maar nog een vraagje :oops: ;daar staat telkens op buitenblad en middenblad een pijltje. is het voldoende als de pijltjes van elk blad op de zelfde plaats staan of waarvoor dient dat pijlke??? :-?
Plaats reactie