Beste MTB band voor tourtochten deze herfst/winter

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.

Welke band rolt jou naar door de winter ?

Peiling eindigde op vr 19 okt 2007 21:13

Schwalbe Nobby Nick 1.8 voor en achter
15
19%
Schwalbe Nobby Nick 2.1 voor en achter
22
28%
Schwalbe NN 1.8 voor en Schwalbe RR 2.1 achter
1
1%
Schwalbe NN 2.1 voor en Schwalbe RR 2.1 achter
12
15%
Michelin XCR A/T 2.0 voor en achter
13
16%
Geef mij maar ... iets anders... (zie post)
16
20%
 
Totaal aantal stemmen: 79

Gebruikersavatar
Herder Pete
Mountainbiker
Berichten: 51
Lid geworden op: zo 24 jun 2007 09:52

Beste MTB band voor tourtochten deze herfst/winter

Bericht door Herder Pete »

Met de herfst al in gang en de winter komende, ben ik op zoek naar een goede bandenset die mij voldoende grip geeft, licht is en betrouwbaar.
Momenteel rij ik met continental Speed King 2.3, niet slecht, maar te lomp en te zwaar naar mijn mening :cry: .

Ik zet in de poll een paar keuzes, mocht jouw favoriet er niet bijstaan, gelieve dan bij te voegen in deze post :-)

Bedankt voor jullie "kenners" advies =D>
manitou.
Redactie
Berichten: 2367
Lid geworden op: za 10 mar 2007 01:16
Rijdt met: *******

Bericht door manitou. »

een band is zo persoons gebonden
persoon a is voor band a te vinden
persoon b voor band c
enzo...
discusie nummer 21457 ivm banden
nutteloos dus
naar mijn mening
gewoon de zoekfucntie gebruiken
er staat al zoveel over banden geschreven op het forum
Gebruikersavatar
Ken1984
Mountainbiker
Berichten: 150
Lid geworden op: zo 30 sep 2007 15:40
Rijdt met: Grand Canyon AL 29 7.9

Bericht door Ken1984 »

Jammer dat de Hutchinson Piranha's er niet bij staan, ik zou twijfelen tussen deze en de Nobby Nic als ik mijn banden vervang (nu Spiders, 695 gr 't stuk :drunk: :drunk:
Gebruikersavatar
RockShark
Kerstman
Berichten: 1609
Lid geworden op: do 22 jun 2006 13:44

Bericht door RockShark »

Michelin Country Mud (of lichter Michelin XC Mud) Zeer content van qua grip en rolweerstand. De Barro Mountains worden hier ook vaak geloofd
Gebruikersavatar
Hubertje
Mountainbiker
Berichten: 10986
Lid geworden op: di 22 mar 2005 14:06
Rijdt met: in de maak..
Contacteer:

Bericht door Hubertje »

manitou. schreef:een band is zo persoons gebonden
persoon a is voor band a te vinden
persoon b voor band c
enzo...
discusie nummer 21457 ivm banden
nutteloos dus
naar mijn mening
gewoon de zoekfucntie gebruiken
er staat al zoveel over banden geschreven op het forum
AMEN.
Gebruikersavatar
Dr.Gonzo
Mountainbiker
Berichten: 3310
Lid geworden op: zo 08 aug 2004 18:16
Rijdt met: Santa Cruz / Commencal / Niner

Bericht door Dr.Gonzo »

Herfstset 2007:

Continental Explorer 2.1 (Supersonic) voor

Continental Speedking 2.1 (Supersonic) achter

Elk jaar probeer ik wel een andere combi. Mijn idee erover is dat een voorband en een achterband een andere taak te vervullen hebben en dus elk specifieke eigenschappen dienen te bezitten.
Vandaar voo rmij nooit dezelfde band voor en achter (behalve natuurlijk wat een zomersetje betreft).
Gebruikersavatar
Herder Pete
Mountainbiker
Berichten: 51
Lid geworden op: zo 24 jun 2007 09:52

Bericht door Herder Pete »

Hubertje schreef:
manitou. schreef:een band is zo persoons gebonden
persoon a is voor band a te vinden
persoon b voor band c
enzo...
discusie nummer 21457 ivm banden
nutteloos dus
naar mijn mening
gewoon de zoekfucntie gebruiken
er staat al zoveel over banden geschreven op het forum
AMEN.
Heren, ik begrijp jullie maar al te goed.
1. Er staat inderdaad op dit forum overal info, maar het is voor mij onoverzichtelijk. Vandaar hoop ik in deze poll/post jullie recentste bevindingen samen te zien.
2. En ja, die keuze is zeer persoonlijk, maar ook daar merk ik dat toch steeds dezelfde voorkeuren naar voren komen en wij toetsen deze banden wekelijks aan de realiteit... dus ik hecht meer belang aan jullie mening dan de reclame praatjes van verkopers en co :^o .

so keep the info comming :-D

Bedankt iedereen voor jullie reactie :wink:
Gebruikersavatar
elmago
Mountainbiker
Berichten: 1492
Lid geworden op: do 23 feb 2006 01:21
Rijdt met: Liteville 301
Contacteer:

Bericht door elmago »

Een tevreden Michelin XCR gebruiker hier. (Tubeless versie) :wink:
Gebruikersavatar
nebraz
Mountainbiker
Berichten: 1797
Lid geworden op: wo 01 jun 2005 01:13
Rijdt met: Cannondale Rush Carbon Si 2
Contacteer:

Bericht door nebraz »

Bilko schreef:
Heren, ik begrijp jullie maar al te goed.
1. Er staat inderdaad op dit forum overal info, maar het is voor mij onoverzichtelijk. Vandaar hoop ik in deze poll/post jullie recentste bevindingen samen te zien.
2. En ja, die keuze is zeer persoonlijk, maar ook daar merk ik dat toch steeds dezelfde voorkeuren naar voren komen en wij toetsen deze banden wekelijks aan de realiteit... dus ik hecht meer belang aan jullie mening dan de reclame praatjes van verkopers en co :^o .

blablabla
Hier ben ik het volledig mee eens. Telkens komen er nieuwe banden, nieuwe profielen bij die worden getest door menig biker en dit is allemaal interressant ten einde te kunnen kiezen voor een band die jou het beste ligt.
Het interessantste is nog altijd zelf uitproberen/ervaren maar dan mag je dagelijks een ander bandje leggen om die te testen in alle omstandigheden. Onbegonnen werk dus.
Ik vind dus dat bandentopics een goed beeld geven over de eigenschappen van een band. Een veel beter beeld in ieder geval dan wat er in een mtb-blad wordt geschreven na één test.

En nu over de banden. :P

Voor het tussenseizoen en winter rij ik graag met nobby nic 2.1 UST voor/achter of als het iets droger is een RR 2.1 UST achteraan.
Nu heb ik eens een gewonen NN 2.1 als voorband gelegd. Niet dicht te krijgen zonder no tubes en compressor maar ze zijn wel een stuk lichter en zo wil ik het toch eens proberen. Zijn er nog mensen hier die UST rijden met gewone NN's 2.1? Graag jullie ervaringen.

Heb ervoor nog gereden met geax barro mountain en was daar ook zeer tevreden over. Ik reed er toen mee met een binnenband.

Vorige week was het voor mij mijn eerste moddertocht. Ik heb die gereden met maxxis crossmark TT achteraan en larsen TT vooraan. De crossmark was wel redelijk versleten maar toch besef je dan pas hoe belangrijk de bandenkeuze is en hoe dit het rijgedrag kan beïnvloeden.
Ik kwam voor geen meter vooruit in de modder terwijl ik met NN weinig tot geen voet aan de grond hoef te zetten.
Let wel deze combo is perfect voor de zomermaanden.
Swannie
Mountainbiker
Berichten: 3683
Lid geworden op: ma 14 nov 2005 13:53

Bericht door Swannie »

Ik heb m'n conti explorer's er juist afgesmeten, zijn goed als je echt met heeeel lage druk rijdt, anders durft het voorwiel wel eens uitbreken! Vorige week nog een serieuze schuiver gemaakt met de conti's waar ik met m'n nobby nic's gewoon doorvlam!
Hutchinson piranha vond ik ook maar niets, rolweerstand vond ik niet zo goed, ook grip is zeker niet alles, maar het is dan ook een zomerband!
Nu heb ik op m'n beide fietsen vooraan nobby nic 2.1, achter nobby nic 1.8, beide gewone versie, maar met maxxis flyweight binnenband, voor mij geen geprul met sopkes nie meer. Ik rij er zo mee op +- 2 bar druk en rij toch zelden lek. Ook wissel ik nog al eens van bandjes, en zo gaat het toch een pak sneller.
Larsen tt is een goei bandje, maar enkel voor in het zomerseizoen, idem voor de crossmark.
Plaats reactie