probleem slick

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
pctunner01
Mountainbiker
Berichten: 885
Lid geworden op: di 31 jan 2006 20:31
Rijdt met: trek top fuel 7,met blauwe dingen op he
Contacteer:

probleem slick

Bericht door pctunner01 »

hallo ik rij in de vakantie met slickes ron van schwalbe kojak

nu na 2maanden rijden 800 tot 1000 kilometer of zo zie allemaal scheurtjes in de wangen van mijn banden mijn vorig slick heb ik al in stukken kapot gereden wat kan ik hier aan doen de druk mag tussen 4.5tot 6.5bar staan en staan op 6bar zijn dit constructie foutjes of licht een beetje aan mezelf . ik kan mischien proberen een foto der van te maken

groetjes jeroen
Gebruikersavatar
kiwi_x
Mountainbiker
Berichten: 1855
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 18:13
Rijdt met: Trek 6500 1990

Bericht door kiwi_x »

mss is de druk toch iets te hoog zodat de band kan scheuren ofxwel staat hij veeel te lang in de zon als die er is.
Gebruikersavatar
Cristalix
Mountainbiker
Berichten: 615
Lid geworden op: di 07 mar 2006 23:05
Rijdt met: Scott scale 30 '07
Contacteer:

Bericht door Cristalix »

Heeft je fiets lang stilgestaan? Fiets voor lange tijd wegzetten met zoveel druk op de banden kan ook de reden zijn. Als je je fiets voor een tijd wegzet, best alle lucht van de banden laten.
pctunner01
Mountainbiker
Berichten: 885
Lid geworden op: di 31 jan 2006 20:31
Rijdt met: trek top fuel 7,met blauwe dingen op he
Contacteer:

Bericht door pctunner01 »

ik heb die in begin van de vakantie nieuwe gekocht in de zon staat hij niet want als ik gedaan heb met biken gaat hij het tuin huis in
Gebruikersavatar
Hemd
Mountainbiker
Berichten: 2385
Lid geworden op: di 21 mar 2006 22:34
Rijdt met: Vanalles e bekke

Bericht door Hemd »

Heb me laten vertellen dat de meeste mountainbikevelgen eigenlijk die druk ook niet aankunnen, zijn niet gemaakt om op zo een hoge druk te rijden. Ik zet mijn slicks maximum op 4,5bar.
The OM
Mountainbiker
Berichten: 901
Lid geworden op: di 13 jun 2006 13:49
Rijdt met: Trek 4300

Bericht door The OM »

Kan ook komen door koude of vocht, da's slecht voor de sloefen van uwe velo ;-)
pctunner01
Mountainbiker
Berichten: 885
Lid geworden op: di 31 jan 2006 20:31
Rijdt met: trek top fuel 7,met blauwe dingen op he
Contacteer:

Bericht door pctunner01 »

had mijn slick ook eerst minder zey daarom had ik al onmiddelijk platte band en heb hem toen veel harder moten zetten van de velo maker
The OM
Mountainbiker
Berichten: 901
Lid geworden op: di 13 jun 2006 13:49
Rijdt met: Trek 4300

Bericht door The OM »

Die druk is denk ik niet het probleem.. afin ik zie niet in hoe er door teveel druk scheuren in de band kunnen komen. als op de band aangegeven is dat hij tot 6.5 kan, moet ge normaal zelfs probleemloos op 7 of 8kg kunne rijde
mtb_jonas
Mountainbiker
Berichten: 530
Lid geworden op: za 04 nov 2006 13:32
Rijdt met: thompson razor zoom

Bericht door mtb_jonas »

van mij staat er nu 7 a 8 kg op de banden heb er geen problemen me , het is ook te zien hoe dik de band is , ik weet op een 1.00 of zo mag je tot 8.5 en 1.10 tot 8 kg , mijn banden staan meestal stil en laat de druk niet af , ik zie niet echt scheuren , ik rij er nu ongeveer 400 a 500 km mee rond


ps; ik rij met hutchicon topslicks


grtzz
pctunner01
Mountainbiker
Berichten: 885
Lid geworden op: di 31 jan 2006 20:31
Rijdt met: trek top fuel 7,met blauwe dingen op he
Contacteer:

Bericht door pctunner01 »

mijn zij schwalbe kojak niet vouwbaar 1.35
Plaats reactie