Mavic Crossride of crossland... voor- & nadelen

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.

Voorkeur voor Mavic crossland of crossride?

Crossland
21
38%
Crossride
34
62%
 
Totaal aantal stemmen: 55

Gebruikersavatar
Doobie
Mountainbiker
Berichten: 101
Lid geworden op: wo 11 okt 2006 09:23
Rijdt met: Cube LTD Team 2007-Xt -Lx-Mavic Crossride-Formula K18- Reba -Selle Italia Flite & Scott Vantage
Contacteer:

Mavic Crossride of crossland... voor- & nadelen

Bericht door Doobie »

Zit te twijfelen om crosslands of crossrides aan te schaffen...
Welke zijn de voor of nadelen?
Jullie ervaringen?
Laatst gewijzigd door Doobie op ma 13 aug 2007 23:10, 2 keer totaal gewijzigd.
sdw
Mountainbiker
Berichten: 132
Lid geworden op: wo 21 jun 2006 14:35
Rijdt met: focus rockspring
Contacteer:

Bericht door sdw »

crossland zwaarder en duurder

cr v885/a1035 prijs 186€

cl v956/a1100 prijs 223€

crossland zowel geschikt voor velg als schijfremmen en velgen 1 mm breder
Gebruikersavatar
Doobie
Mountainbiker
Berichten: 101
Lid geworden op: wo 11 okt 2006 09:23
Rijdt met: Cube LTD Team 2007-Xt -Lx-Mavic Crossride-Formula K18- Reba -Selle Italia Flite & Scott Vantage
Contacteer:

Bericht door Doobie »

sdw schreef:crossland zwaarder en duurder

cr v885/a1035 prijs 186€

cl v956/a1100 prijs 223€

crossland zowel geschikt voor velg als schijfremmen en velgen 1 mm breder
Thx voor jou reactie!
Zijn de crossrides even duurzaam volgens jou? Het verschil in gewicht is minimaal hé
sdw
Mountainbiker
Berichten: 132
Lid geworden op: wo 21 jun 2006 14:35
Rijdt met: focus rockspring
Contacteer:

Bericht door sdw »

in rij nu met de crossride ik weeg 90 kg en ben 190 ik ben er content van zeken voor die prijs . mijn vorige waren rigida taurus er is een verschil in stijfheid die je voelt tijdens het rijden.
Gebruikersavatar
hydrus
Mountainbiker
Berichten: 817
Lid geworden op: wo 02 mar 2005 19:35
Rijdt met: Ti SS, steel fixed gear CX, alu XC tandem, Carbon velomobiel
Contacteer:

Bericht door hydrus »

Ik heb beiden: mijn conclusies:

Zwaar, beide sets, de crosslands zijn echter nog net iets zwaarder.

Het grote verschil tussen de 2 sets is dat de crosslands UST aankunnen. (tubeless dus, zonder notubes ofzo)
Het UST systeem is echter niet de velg zelf zoals bij de echte UST velgen, maar een speciaal lint uit een soort hard plastic. Als je je banden te hard oppompt kan dit verbuigen. (je moet het da terugduwen om nog te kunnen gebruiken.

Tot zover de feiten. Nu persoonlijk:

UST is zinloos, je band verliest altijd lucht (tenzij je notubes bij doet) en het is moeilijker om je banden op te leggen, ook als je toch met binnenbanden rijdt. Koop jezelf iets goedkoper een setje crossride wielen (decathlon biedt ze soms voor 149 aan) een koop er een setje notubes en velglint bij. Dan heb je de voordelen van tubeless zonder de ongemakken van UST, en ben je nog lichter dan de crosslands.

Ik hoop dat ik je heb kunnen helpen, moest je nog vragen hebben: shoot!
Gebruikersavatar
Doobie
Mountainbiker
Berichten: 101
Lid geworden op: wo 11 okt 2006 09:23
Rijdt met: Cube LTD Team 2007-Xt -Lx-Mavic Crossride-Formula K18- Reba -Selle Italia Flite & Scott Vantage
Contacteer:

Bericht door Doobie »

hydrus schreef:Ik heb beiden: mijn conclusies:

Zwaar, beide sets, de crosslands zijn echter nog net iets zwaarder.

Het grote verschil tussen de 2 sets is dat de crosslands UST aankunnen. (tubeless dus, zonder notubes ofzo)
Het UST systeem is echter niet de velg zelf zoals bij de echte UST velgen, maar een speciaal lint uit een soort hard plastic. Als je je banden te hard oppompt kan dit verbuigen. (je moet het da terugduwen om nog te kunnen gebruiken.

Tot zover de feiten. Nu persoonlijk:

UST is zinloos, je band verliest altijd lucht (tenzij je notubes bij doet) en het is moeilijker om je banden op te leggen, ook als je toch met binnenbanden rijdt. Koop jezelf iets goedkoper een setje crossride wielen (decathlon biedt ze soms voor 149 aan) een koop er een setje notubes en velglint bij. Dan heb je de voordelen van tubeless zonder de ongemakken van UST, en ben je nog lichter dan de crosslands.

Ik hoop dat ik je heb kunnen helpen, moest je nog vragen hebben: shoot!
Sounds very clear!
Is allemaal iets duidelijker geworden... Rijd nooit tubeless, dus lijkt het me een mooi alternatief qua budget & comfort om er notubes & velglint bij te kopen :-)
Hoop dat dit koopje me zal bevallen, dient als 2e paar.
Een mud-set & het nieuwe setje dacht ik te gebruiken om mijn slicks er op te monteren...
Mercikes :wink:
Gebruikersavatar
Doobie
Mountainbiker
Berichten: 101
Lid geworden op: wo 11 okt 2006 09:23
Rijdt met: Cube LTD Team 2007-Xt -Lx-Mavic Crossride-Formula K18- Reba -Selle Italia Flite & Scott Vantage
Contacteer:

Bericht door Doobie »

Iemand anders nog ervaringen?
Gebruikersavatar
Hubertje
Mountainbiker
Berichten: 10986
Lid geworden op: di 22 mar 2005 14:06
Rijdt met: in de maak..
Contacteer:

Bericht door Hubertje »

Crossland.
UST en gelast ipv geklonken.
Ik vind ze ook mooier.
Gebruikersavatar
kawa
Mountainbiker
Berichten: 9962
Lid geworden op: vr 06 aug 2004 10:58

Bericht door kawa »

hydrus schreef: UST is zinloos, je band verliest altijd lucht (tenzij je notubes bij doet)
Oei, dan scheelt er iets met mijn xmaxen en ook met mijn XM819UST velgen... mijn banden verliezen geen lucht.
Gebruikersavatar
Hubertje
Mountainbiker
Berichten: 10986
Lid geworden op: di 22 mar 2005 14:06
Rijdt met: in de maak..
Contacteer:

Bericht door Hubertje »

kawa schreef:
hydrus schreef: UST is zinloos, je band verliest altijd lucht (tenzij je notubes bij doet)
Oei, dan scheelt er iets met mijn xmaxen en ook met mijn XM819UST velgen... mijn banden verliezen geen lucht.
:lol: =D>
Plaats reactie