dt-swiss snelspanners komen los ...

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
jocca
Kerstman
Berichten: 1351
Lid geworden op: wo 07 dec 2005 10:43
Rijdt met: een met wat alu, carbon, rubber en nog het een en ander
Contacteer:

dt-swiss snelspanners komen los ...

Bericht door jocca »

:evil: :evil: de laatste tochten merk ik steeds dat mijn dt-swiss snelspanners lossen tijdens de tocht ... in theux zo met een achterwiel gereden waar de snelspanner haast volledig los was, mijn voorwiel was ook al losgekomen tijdens een stenige afdaling, vorige week in Frankrijk in een diepe kort put gereden, hoor ik plots een tik achteraan en mijn remschijf dat gigantisch lawaai begon te maken ... terug los (en die stond echt hard aangepand hoor).
Vandaar een ritje op de baan gedaan, lock out stond aan, rij ik blijkbaar op in een klein putje en weer van datte, tik en mijn voorwiel volledig los ...

Ik begin er langzaam aan het schijt van te krijgen, want in theux heb ik blijkaar hierdoor mijn remblokje vooraan volledig naar de kloten gereden (door de slag moet het ijzeren lipke dat aan de blokjes hangt losgekomen zijn van het blokje zelf, waardoor het blokje volledig scheef in de rem zat, met als gevolg blokje compleet afgesleten en ingesleten in mijn remschijf zelf) ...

Iemand die hier raad mee weet, of meteen de korte pijn en gewoon andere snelspanners insteken.

Indien ik andere moet insteken, iemand een goei merk dat NIET loskomt want ik mag er niet aan denken dat ik deze zomer in polen plots mijn achterwiel of voorwiel zie passeren in een afdaling ...

greetz

jocca
Gebruikersavatar
Sp33dFr34k
Mountainbiker
Berichten: 779
Lid geworden op: ma 11 sep 2006 21:51
Rijdt met: Scott Spark LTD
Contacteer:

Bericht door Sp33dFr34k »

Inderdaad, best andere steken. Gewone simpele XT's schijnen wel goed te klemmen. Zelf heb ik nog geen problemen gehad met XT's, XTR's, Hopes (echt waar) en Tunes (ook echt waar).
Gebruikersavatar
Nielskie
Mountainbiker
Berichten: 611
Lid geworden op: vr 26 sep 2003 20:36
Rijdt met: Fusion Floyd Marathon SL, Thompson Zeus
Contacteer:

Bericht door Nielskie »

net met nieuwe fiets, hetzelfde probleem.
Zaten hope snelspanners in, elke rit kwamen ze 3x los tijdens onnozole Kempen TT's. 1 x terwijl ik mijn fiets over een boom aan het heffen was, schoot mijn achterwiel gewoon uit het frame. Ik twijfelde daarvoor nog juist of ik er over zou springen of niet. Gelukkig heb ik dat niet gedaan.

Nu zitten er simpele shimano deore snelspanners in van een oud fietske, in afwachting op Xtr's. Nog geen enkele keer losgekomen na een dikke 600km over deftig terrein (Ardennenritten).
Fluffy
Mountainbiker
Berichten: 578
Lid geworden op: do 31 jul 2003 10:28

Bericht door Fluffy »

Shimano vind ik ook supergoed. DT klemt bij mij wel genoeg, maar 'k moet altijd even zoeken om ze vast te zetten. Soms zitten ze perfect, ik doe ze open, doe ze zonder aan te draaien weer dicht en ofwel zitten ze dan te los of te hard. Echt raar... 'k Heb al eens een DT gebroken ook door te hard aan te spannen.

Ik zweer bij Shimano: werkt goed en is betaalbaar. Ik heb ook een paar Ritchey snelspanners (op mijn koersfiets) die ik goed vind. Ze zijn ook nog vrij licht.
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Bericht door RigolleM »

Ik rij met Salsa Flip Off Ti en Mavic BX601 Ti snelsluiters en deze zijn nog nooit los gekomen.
Gertus
Mountainbiker
Berichten: 805
Lid geworden op: wo 18 sep 2002 02:00
Rijdt met: Lokeren

Bericht door Gertus »

De plastieken (of composieten) van Mavic zijn ook wel goed te pruimen.
De klikfunctie is vrij functioneel
Gebruikersavatar
Sjoerie
Mountainbiker
Berichten: 3527
Lid geworden op: wo 11 mei 2005 22:25
Rijdt met: Giant XTC Customized
Contacteer:

Bericht door Sjoerie »

De mijn zijn nog nooit losgekomen en ik heb ze lange tijd gewoon aan de schijf kant gebruikt...

Breken tijdens het klemmen heb ik ook geen last van en ik zet ze dikwijls zo vast dak ze met m'n hand nimer openkrijg..

Uw scharnier werkt toch niet te stroef?
Corsa
Mountainbiker
Berichten: 178
Lid geworden op: di 06 dec 2005 15:51
Rijdt met: Orbea Lanza Sram X.0+Sid Team

Bericht door Corsa »

Toen ik mijne bike kocht zaten der ook dt swiss snelspanners op, en na een tiental km's kwamen die telkens redelijk los te zitten :-? En bij elke rit deed zich dat opnieuw voor. Heb nu bbb's gekocht, en die geven geen krimp :-)
Gebruikersavatar
K2-er
Test team
Berichten: 3630
Lid geworden op: vr 04 jul 2003 11:35
Rijdt met: Orbea Rallon/Commencal Meta/ Nicolai Helius/Kona Jake the snake
Contacteer:

Bericht door K2-er »

Der Gertus schreef:De plastieken (of composieten) van Mavic zijn ook wel goed te pruimen.
De klikfunctie is vrij functioneel
die van mavic rammelen te veel. Er zat bij mij wat speling tussen het metalen klemmetje en het plastic hendeltje.
Gebruikersavatar
davy
Mountainbiker
Berichten: 595
Lid geworden op: ma 12 aug 2002 02:00
Rijdt met: Scott spark RC

Bericht door davy »

Mijn dt's komen ook soms los na terug vastzetten na onderhoudsbeurt.

Zouden, die bold on van bbb goed zijn?(met imbus i.p.v. snelspanner)
Plaats reactie