Crossland en buitenband probleem

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
jakke2k
Mountainbiker
Berichten: 298
Lid geworden op: ma 07 nov 2005 21:40
Rijdt met: Specialized Rockhopper

Crossland en buitenband probleem

Bericht door jakke2k »

Dit weekend crosslands op de bike van mijn maat gelegd. Gewone band (continental Vapor geloof ik) met binnenband.

Nu hebben we problemen om die buitenband op de buitenste rand van het 'velglint' te krijgen, of ten minste toch een deel. Een deel van de buitenband zit goed, maar een ander deel zit dus veel te diep (in het diepste gootje van de velg). We hebben al geprobeerd van de maiximale druk op de band te zetten, maar dat brengt niet al te veel oplossing met zich mee.

Iemand nog tips om die buitenband er deftig op te krijgen? Thx!
Gebruikersavatar
bert bibber
Mountainbiker
Berichten: 714
Lid geworden op: ma 04 dec 2006 20:29
Rijdt met: Giant Cadex, TREK 8500 ( mod 2007 )

Bericht door bert bibber »

op pompen met compressor ???

normaal springt de band op zijn goede plaats.

zijn de banden niet te klein ( staat er 26X.... ) op de band ??

bert
Swannie
Mountainbiker
Berichten: 3683
Lid geworden op: ma 14 nov 2005 13:53

Bericht door Swannie »

Doe dien band terug vd velg en steek je voet erin en trek er dan aan zodat de band een beetje rekt. Probeer hem dan nog eens te monteren. Een niet ust-band op een ust-velg zit altijd een beetje schuin. Een ust velg scheelt een paar mm tov een niet-ust velg.
jakke2k
Mountainbiker
Berichten: 298
Lid geworden op: ma 07 nov 2005 21:40
Rijdt met: Specialized Rockhopper

Bericht door jakke2k »

Het is een 26. compressor heb ik zo dadelijk neit bij de hand, eend eftige pomp (zo'n pomp om op de grond te zetten en met de voeten tegen te houden) daarentegen wel. Probleem is dus dat die band niet op zijn plaats springt.
Bij mijn banden/crosslands hebben we geen problemen ervaren, vandaar de vraag. Ik weet dat de banden normaal op hun plaats springen, behalve in dit geval dus #-o
Gebruikersavatar
lucky7
Freelance medewerker
Berichten: 769
Lid geworden op: wo 06 nov 2002 20:43
Rijdt met: Moozes
Contacteer:

Bericht door lucky7 »

Smeer eens wat zeep of afwasmiddel :wink: aan de velg op de plaats waar de band niet
op de juiste plaats springt.Ik heb dit ook meegaakt de eerste keer dat
ik de banden op de de crosslands wou leggen.Nu heb ik daar geen problemen meer mee,ik verander
nu regelmatig van mtb-banden naar slicks en omgekeerd.
jakke2k
Mountainbiker
Berichten: 298
Lid geworden op: ma 07 nov 2005 21:40
Rijdt met: Specialized Rockhopper

Bericht door jakke2k »

lucky7 schreef:Smeer eens wat zeep of afwasmiddel :wink: aan de velg op de plaats waar de band niet
op de juiste plaats springt.Ik heb dit ook meegaakt de eerste keer dat
ik de banden op de de crosslands wou leggen.Nu heb ik daar geen problemen meer mee,ik verander
nu regelmatig van mtb-banden naar slicks en omgekeerd.
Binnenin dus, op dat "velglint" als je het zo wil noemen. Kan ik idd nog wel ns proberen! Eerst hadden we problemen met de band erop te krijgen, nu we die truuk te pakken hebben moeten we hem nog op zijn plaats krijgen.
Gebruikersavatar
lucky7
Freelance medewerker
Berichten: 769
Lid geworden op: wo 06 nov 2002 20:43
Rijdt met: Moozes
Contacteer:

Bericht door lucky7 »

jakke2k schreef: Binnenin dus, op dat "velglint" als je het zo wil noemen. Kan ik idd nog wel ns proberen! Eerst hadden we problemen met de band erop te krijgen, nu we die truuk te pakken hebben moeten we hem nog op zijn plaats krijgen.
Yep,wanneer het de eerste keer niet lukt nog ne keer proberen.Eventueel
de band er nog eens terug afhalen en terug opleggen.Ikzelf heb ook verschilllende keren moeten proberen eer de band op de juiste plaats sprong.De band oppompen tot 6à7bar helpt ook.
Gebruikersavatar
splash
Mountainbiker
Berichten: 193
Lid geworden op: di 03 aug 2004 10:42
Rijdt met: Granville Pulse & Ridley Thunder

Bericht door splash »

lucky7 schreef:De band oppompen tot 6à7bar helpt ook.
Pas daar toch maar mee op. Een band die onder hoge druk van de velg ploft is een echte bom. Als uw vingers in de buurt zijn... En uw oren zullen ook wel even tuuten
jakke2k
Mountainbiker
Berichten: 298
Lid geworden op: ma 07 nov 2005 21:40
Rijdt met: Specialized Rockhopper

Bericht door jakke2k »

Zoveel druk was ik ook niet van plan erop te zetten, de buitenband kan maar 4.5 bar aan. Maar wat vet erop smeren zullen we ns proberen!
Gebruikersavatar
lucky7
Freelance medewerker
Berichten: 769
Lid geworden op: wo 06 nov 2002 20:43
Rijdt met: Moozes
Contacteer:

Bericht door lucky7 »

Met de slicks kan ik tot 6.5bar gaan en met de mtb-banden 5.5bar,maar dat is nu niet meer nodig.Met 4bar springen de banden erop nu.
Plaats reactie