welk is de beste vork

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Gebruikersavatar
Rock Rider
Mountainbiker
Berichten: 2881
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:42
Rijdt met: Ritchey Swiss Cross

Bericht door Rock Rider »

Ik rij zelf sinds kort met een Fox F80 Rl en ben daar heel tevreden mee... Daarvoor reeds ik met een Rock Shox Duke SL, het verschil is toch aanzienlijk... :wink:
Gebruikersavatar
Dummy
Mountainbiker
Berichten: 501
Lid geworden op: ma 16 jun 2003 21:55
Rijdt met: Cannondale Scalpel 2011
Contacteer:

Bericht door Dummy »

ik heb net een Rock Shox Reba Race besteld en ga ze ineens serieus kunnen testen in Theux komende maandag

ik ben es benieuwd, tot nu toe zat er een Marzochi weet-ik-veel welk type in en die was al een tijdje aan vervanging toe
Gebruikersavatar
Jokke_vlo
Mountainbiker
Berichten: 117
Lid geworden op: do 02 jun 2005 09:21
Rijdt met: Scott Scale 710 - Scott Spark 700RC worldcup 2015 - Scott Spark 900SL 2017

Bericht door Jokke_vlo »

Een slimme keuze. Veel succes ermee !
Gebruikersavatar
MArkuz
Mountainbiker
Berichten: 110
Lid geworden op: zo 09 apr 2006 16:00
Rijdt met: Gent

Bericht door MArkuz »

Jo[ke] schreef:
Fox valt best wel mee qua prijs.
Heb een 32 TALAS X model 2007 (met ProTune = nieuwe verbeterde terra logic) kunnen kopen voor 749,- terwijl deze 1149,- kataloog staat.
En ik moét zeggen: het is een SUPERVORK die PERFECT werkt
Stel u voor da ge 700€ uitgeeft aan ne vork die NIET perfect op en top werkt... Da zouden nog al eens toeren zijn :roll:



Sorry, kon het niet laten

Mvg,

Mark
Gebruikersavatar
mtbfool
Mountainbiker
Berichten: 266
Lid geworden op: zo 11 sep 2005 19:25
Rijdt met: Corratec Airtech Worldcup 2012 - 650B wheels

vork

Bericht door mtbfool »

manitou en marzochhi hebben bijde vorken die heel goed zijn in dezelfde prijsklasse als een reba.
fox is simpelweg te duur voor hetgeen ge krijgt.
waarom 1100 euro betalen als je voor 700 even ver bent met een ander merk.??????
Simp
Mountainbiker
Berichten: 674
Lid geworden op: ma 01 aug 2005 18:31
Rijdt met: Dean Colonel / Stumpjumper beach

Bericht door Simp »

Tegenwoordig zitten er zoveel foxen OEM op een fiets dat bijna niemand die nog aan volle prijs koopt en dat die heel makkelijk tweedehands voor een mooi prijsje te vinden zijn.
Gebruikersavatar
darksaint
Mountainbiker
Berichten: 79
Lid geworden op: do 16 mar 2006 14:10
Rijdt met: Scott Genius 2018 & Scale custom XT
Contacteer:

Bericht door darksaint »

ik ben zelf opzoek naar een gepaste vork en ben al 14 dagen aan het rondsurfen naar specs,modellen,

en momenteel twijfel ik nog tussen rock shox reba wc of team de team heeft namelijk de u-turn waardoor je 85-115mm kunt instellen dus waarschijnlijk beter als je soms x echt in de bergen rijd en als je xc rijd dan gaat die ook goed ps en dit alles kun je aan het stuur instellen fox heeft dit niet want het werkt automa. ik beslis zelf wel wanner ik een grotere veer weh nodig heb en wanneer ik mocl out moet hebben dus denk ik aan de rock shox reba TEAM
mvg,
Gebruikersavatar
Sjoerie
Mountainbiker
Berichten: 3527
Lid geworden op: wo 11 mei 2005 22:25
Rijdt met: Giant XTC Customized
Contacteer:

Bericht door Sjoerie »

darksaint schreef:ik ben zelf opzoek naar een gepaste vork en ben al 14 dagen aan het rondsurfen naar specs,modellen,

en momenteel twijfel ik nog tussen rock shox reba wc of team de team heeft namelijk de u-turn waardoor je 85-115mm kunt instellen dus waarschijnlijk beter als je soms x echt in de bergen rijd en als je xc rijd dan gaat die ook goed ps en dit alles kun je aan het stuur instellen fox heeft dit niet want het werkt automa. ik beslis zelf wel wanner ik een grotere veer weh nodig heb en wanneer ik mocl out moet hebben dus denk ik aan de rock shox reba TEAM
mvg,
Ge hebt de team ook zonder U-turn eh :-) Is trouwens lichter..

Persoonlijk vind ik de meerwaarde van een WC maar minimaal tegenover een Race/Team.. maar die kleur eh =P~
adilo
Mountainbiker
Berichten: 87
Lid geworden op: za 11 nov 2006 12:08
Rijdt met: mtb en racefiets en beach bike

Bericht door adilo »

Jokke_vlo schreef:Met een Reba (SL-RACE of Worldcup) doe je een veel betere zaak dan met een fox.
De REBA is even stijf, lichter, werking is even goed. Minder en goedkoper onderhoud.
Het verschil in prijs kan je investeren in andere zaken. Eigenlijk zou de Fox goedkoper moeten zijn dan de Reba als je naar de kwaliteit kijkt.
daar ben ik het niet mee eens heb al 2 jaar een reba en rij nu sinds kort met een fox .....dIE FOX IS DUIDELIJK BETER , bv instelling van de rebound met elke klik voel je duidelijk verschil met de fox , maar met de reba is er verschil tussen min en max das alles en kleine hobbels werkt de fox ook beter weg.... reba is zeker geen slechte vork maar fox is toch dat ietsje beter
Gebruikersavatar
Herder Pete
Mountainbiker
Berichten: 51
Lid geworden op: zo 24 jun 2007 09:52

Bericht door Herder Pete »

Heb net een Reba Race en de eerste test was zeer positief...
Met pop lock een echte aanrader.
Plaats reactie