Reba WC vs Reba Race

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Gebruikersavatar
Mystix
Mountainbiker
Berichten: 41
Lid geworden op: ma 23 aug 2004 08:35
Rijdt met: Granville Fuse 2008 & Ridley Thunder... tailored - kader = orig.

Reba WC vs Reba Race

Bericht door Mystix »

Hallo,


gisteren kocht ik mijn nieuw masjien. Granville Fuse 1.0 Team en deze heeft namelijk een Reba Race steken.
Momenteel steekt die ook in mijne Ridley en ben daar wel tevreden van MAAR als ik een beetje geld (300€) opleg dan kan ik mijne granville dadelijk laten upgraden naar een Reba WC en ik wil dat wel doen.

De verkoper raadde mij dat echter af aangezien de carbon stuurbuis wel fragile zou kunnen zijn bij zware schokken en zou kunnen kapot gaan.
Ik dacht "tja, waarom zou hij dat zeggen als t niet waar?"
Toch kan ik t niet begrijpen en zag zo'n vork écht wel zitten.
Meirhaeghe (SID WC), Paulissen (REBA WC), Nijs (SID WC), Tielens (Reba WC),... rijden er allen mee maarja, als die kapot gaat, steken die toch gewoon een nieuwe terwijl ik een tijdje daarvoor moet werken.

Kan iemand mij raad geven of ik de upgrade zou doen want ik had toch graag wat hulp hierin gehad.


groeten,

Rob
Gebruikersavatar
Hubertje
Mountainbiker
Berichten: 10986
Lid geworden op: di 22 mar 2005 14:06
Rijdt met: in de maak..
Contacteer:

Bericht door Hubertje »

Als die mannen iets kapot rijden krijgen ze een nieuw.
Bovendien zijn ze vanwege de sponsoring mss wel verplicht.
De carbon stuurbuizen zijn niet zooo heel fragiel, maar uiteindelijk bieden ze eigenlijk weinig meerwaarde, en riskeer je met een gewone vork veel minder klodden.
Als je niet op het hoogste niveau rijdt zal je het verschil amper merken.
Gebruikersavatar
Tinman
Mountainbiker
Berichten: 515
Lid geworden op: do 31 mar 2005 19:19
Rijdt met: Van Nicholas Redwood Ti + Scott Scale 700 SL
Contacteer:

Bericht door Tinman »

Ik rij al meer als een half jaar met een zwarte Reba WC. Geen problemen met de carbon stuurbuis. Is gewoon erg stevig. Ik rij overal, Alpen,Ardennen en zuid-limburg (NL). In afdalingen e.d. hou ik me niet echt in. De looks van de Reba WC zijn vele malen mooier als de andere uitvoeringen. Qua werking zijn ze allemaal zo goed als het zelfde. Het is maar waar je voor kiest.
Swannie
Mountainbiker
Berichten: 3683
Lid geworden op: ma 14 nov 2005 13:53

Bericht door Swannie »

Vind persoonlijk de upgrade naar de carbonnen stuurbuis weggesmeten geld. Voor dat geld kan je ander leuk spul bijkopen. Tenslotte gaat het over een 25 gr (en de looks) :roll:
Gebruikersavatar
Tinman
Mountainbiker
Berichten: 515
Lid geworden op: do 31 mar 2005 19:19
Rijdt met: Van Nicholas Redwood Ti + Scott Scale 700 SL
Contacteer:

Bericht door Tinman »

Het is niet alleen de stuurbuis die van carbon is maar ook de kroon.

Maar het is al hoe ik het zei: het is wat je ervoor over hebt.
Gebruikersavatar
Mystix
Mountainbiker
Berichten: 41
Lid geworden op: ma 23 aug 2004 08:35
Rijdt met: Granville Fuse 2008 & Ridley Thunder... tailored - kader = orig.

Bericht door Mystix »

ahwel, alle twijfels zijn weg. Ik ga t geld in mijn zakken steken en houden voor andere onderdelen die mijn fiets kunnen upgraden.
Gisteren sprak ik op de Challenge van VT4 te Genk met nog anderen, die zelf zo'n WC steken hadden en vertelden mij dat het eigenlijk niet waard was.
wasbeer2006
Mountainbiker
Berichten: 936
Lid geworden op: vr 31 mar 2006 10:22
Rijdt met: Cannondale F29 carbon 2 2013 - SRAM XX, Hope evo stealth, Notubes arch en crest

Bericht door wasbeer2006 »

Als je geld geen issue is en je vind hem mooier koop je een WC, voor de rest heb je geen meerwaarde behalve een paar gram minder gewicht
Gebruikersavatar
Sp33dFr34k
Mountainbiker
Berichten: 779
Lid geworden op: ma 11 sep 2006 21:51
Rijdt met: Scott Spark LTD
Contacteer:

Bericht door Sp33dFr34k »

wasbeer2006 schreef:voor de rest heb je geen meerwaarde behalve een paar gram minder gewicht
En de looks, niet te vergeten! =P~ :drunk:
Gebruikersavatar
Mystix
Mountainbiker
Berichten: 41
Lid geworden op: ma 23 aug 2004 08:35
Rijdt met: Granville Fuse 2008 & Ridley Thunder... tailored - kader = orig.

Bericht door Mystix »

Om eerlijk te zijn wil ik van de eerste moment een goed functionerende vork hebben, ook al kost mij dat 300 euro meer maar als ik weet dat die na twee jaar hevig gebruik lichte scheurtjes kan vertonen, dan pas ik toch wel.

Gewicht is belangrijk en die grammages spelen ook wel een rol MAAR anderzijds als het op die 50 of 100 gr afkomt, dan vul ik mijn drinkbus minder en t is ook opgelost.

Trouwens, zo lang ikzelf niet aan een minimale vetpercentage (ben nu niet echt een dikzak maar écht kurkdroog sta ik ook niet) zit ga ik hier niet zitten zagen over die 50 of 100 gr.
Gebruikersavatar
Chucky
Mountainbiker
Berichten: 129
Lid geworden op: za 19 jul 2003 01:40
Rijdt met: Granville CMX Carbon, Ridley 29",Olympia CSL-X2 27.5"

Bericht door Chucky »

Rob,
Ik zou met het geld dat je spaart een vaste vork aanschaffen(Pace,G-access)
Voor parcours zoals maandag in Genk heb je toch geen verende vork nodig.
Minder gewicht en goed rendement.

Peter
Plaats reactie