Lakkwaliteit Specialized

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Gebruikersavatar
eekhoorn
Mountainbiker
Berichten: 293
Lid geworden op: do 03 jul 2003 19:10
Rijdt met: ijzer en alu

Lakkwaliteit Specialized

Bericht door eekhoorn »

In deze ( http://forum.mountainbike.be/viewtopic. ... 4&start=48 ) topic wordt het al eens aangehaald: de lak van de rooie speci fietsen lijkt niet altijd van goede kwaliteit. Ik vraag het hier omdat ik net hetzelfde aan de hand heb. Bij mij is de lak weg bij de achterpatten en rond de zitbuis (waar de voorder. zit). De lak komt er gewoon in schillekes vanaf.
Iemand hier nog ervaring mee? Rooie speci's rijden er genoeg rond, dus andere gevallen moeten ook bestaan? Of gaat het hier om een éénmalig feit?
Gebruikersavatar
julie
Mountainbiker
Berichten: 1663
Lid geworden op: di 17 mei 2005 15:59
Rijdt met: Devinci Troy

Bericht door julie »

nou die van de zwarte specis is ook niet geweldig hoor !! Maar het is niet zo dat de lak ervan af komt zoals bij de jouwe...
Gebruikersavatar
Hubertje
Mountainbiker
Berichten: 10986
Lid geworden op: di 22 mar 2005 14:06
Rijdt met: in de maak..
Contacteer:

Bericht door Hubertje »

De garantie bij Specialized is normaal gesproken zeer goed, ook voor lakfouten. Normaal krijg je een nieuw kader.
Gebruikersavatar
XeRpiO
Mountainbiker
Berichten: 373
Lid geworden op: di 27 dec 2005 23:26
Rijdt met: Specialized Epic Comp 2006 / Fox / Sram / Avid / DT Swiss / Thomson
Contacteer:

Bericht door XeRpiO »

bij mijne comp 2006 is de lak ook al van de achterpatten :(
Gebruikersavatar
eekhoorn
Mountainbiker
Berichten: 293
Lid geworden op: do 03 jul 2003 19:10
Rijdt met: ijzer en alu

Bericht door eekhoorn »

Hubertje schreef:De garantie bij Specialized is normaal gesproken zeer goed, ook voor lakfouten. Normaal krijg je een nieuw kader.
Dat zou mooi zijn natuurlijk, maar ik heb zo'n gevoel dat ze gaan zeggen dat het mijn eigen schuld is...
Nu, ik zal er es mee langsgaan bij men LBS.

Hoe zit dat met de andere specialized eigenaars?
Gebruikersavatar
scott racer
Mountainbiker
Berichten: 1639
Lid geworden op: zo 02 nov 2003 11:54
Rijdt met: bolt als ik trap!

Bericht door scott racer »

=D> zeer goede garantie voor lakschade.

Tot 2 x toe kwam de verf van mijn mat zwarte er af .

Tot ik het beu was en me een carbon in de plaats "kreeg" mits een beetje opleg hé :lol:
Gebruikersavatar
davefsr
Mountainbiker
Berichten: 278
Lid geworden op: di 31 mei 2005 08:55
Rijdt met: Scott Spark SL

Bericht door davefsr »

ik heb een geanodiseerd zwart specialized frame, 1x keer op de fietsenrek met klem op de schuine buis en de letters al beschadigd...
Gebruikersavatar
XeRpiO
Mountainbiker
Berichten: 373
Lid geworden op: di 27 dec 2005 23:26
Rijdt met: Specialized Epic Comp 2006 / Fox / Sram / Avid / DT Swiss / Thomson
Contacteer:

Bericht door XeRpiO »

Ik ga is een mailtje sturen naar specialized, is zien of het onder garantie valt die lakproblemen.
Nu begint de lak ook al af te blotten aan de boutjes waar de achterremklauw mee vaststaat :-?
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5032
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Bericht door madskatingcow »

Dan ken ik het antwoord al : please contact your local dealer - ik heb er ook al 2x voor gemaild : 1x rechtstreeks met Specialized NL & 1x met Specialized USA.

De vraag die ik er meteen bij gesteld heb is of ze hun frames wel grondig ontvetten alvorens te lakken? Niet normaal hoe op sommige frames de verf er door er alleen al maar naar te kijken lijkt af te vallen :-?

Tip : ga langs bij de plaatselijke auto- vakhandel, die kunnen meestal een benanderende verf maken, zo heb ik het ook al eerder gedaan :wink: Nadien opschuren met water & schuurpapier met korrel 2000, waxen en hopla, you're done :drunk:
Gebruikersavatar
Dr.Gonzo
Mountainbiker
Berichten: 3310
Lid geworden op: zo 08 aug 2004 18:16
Rijdt met: Santa Cruz / Commencal / Niner

Bericht door Dr.Gonzo »

scott racer schreef:=D> zeer goede garantie voor lakschade.

Tot 2 x toe kwam de verf van mijn mat zwarte er af .

Tot ik het beu was en me een carbon in de plaats "kreeg" mits een beetje opleg hé :lol:
Als je kijkt aan de trapas, tussen het kader en de tandwielen, is daar de lak ook niet wat af en is hij zilverkeurig bij jou? Bij mij is dit het geval maar weet niet of dit normaal is of niet.
Plaats reactie