Crankstel Scott Scale

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Duvelke
Mountainbiker
Berichten: 20
Lid geworden op: zo 05 mar 2006 19:44
Rijdt met: ne rappe !

Crankstel Scott Scale

Bericht door Duvelke »

Hello Bikers,

Ik zit met het volgende probleem; ik heb een tweetal jaren gereden met een crankstel met 2 tandbladen (44-29) en een smalle trapaslager zodat ik een vrij licht crankstel verkreeg met een lage Q-factor van 157 mm. Nu rij ik al een jaar met een nieuw XT-crankstel maar door de grote Q-factor van dit crankstel, 175 mm, staan met voeten té ver uit elkaar en krijg ik na een tijdje mountainbiken pijn in mijn linkerknie !
Ik ben aant twijfelen om misschien een Scott Scale aan te schaffen maar welk crankstel met een lage Q-factor kan ik op dit frame monteren ? De speciale voorderailleur is de grote schuldige, deze zorgt er voor dat er slechts enkele crankstellen passen op het frame !
Heb al op enkele sites zitten zoeken maar alleen crankstellen met externe lagers gevonden en deze hebben allemaal een Q-factor van minimum 169 mm. Ook vind ik weinig informatie of er eventueel een crankstel met 2 tandbladen te monteren valt (al wel gezien op diverse "weightsites", maar zoveel geld kan ik er niet aan geven en die systemen zijn puur gemaakt voor het gewicht en dus nauwelijks betrouwbaar).
Weet iemand van jullie hoe dit valt op te lossen ?

link Q-factor : http://julmtb.com/index.php?menu=qfacteur
Plaats reactie