Schijfremmen en 2de wielset

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Schijfremmen en 2de wielset

Bericht door RigolleM »

Ik probeer al een ruime tijd om mijn tweede wielset zonder slepende schijven aan de praat te krijgen.

Met mijn basis wielset (Mavic Crossmax SL '06) zijn de schijven mooi gecentreerd en raken ze geen enkel moment de remblokken. Steek ik er mijn tweede wielset erin (DT Swiss 240s + 4.1D velgen) dan raken ze af en toe langs één zijde de remblokken, zowel voor- als achteraan.

Wanneer ik mijn remklauw (Hope New Mini '07) losmaak, en het DT Swiss wiel tov de remklauw centreer (rem inhouden en met inbus sleutel de remklauw vastzetten) blijven ze na enkele pogingen slepen. Steek ik er terug mijn Mavic wiel erin, hoor ik niks meer slepen.

'k Heb zowel op mijn eerste set als tweede set Hope floating discs, en op mijn tweede set zijn deze nog nooit gebruikt, dus het zou mij verbazen dat deze al krom zijn.

Hebben jullie nog tips? Als ik dit niet opgelost krijg dan zullen de DT Swissen snel vervangen worden door een zelfde Mavic set wielen.

Thx

Herder Ronny
Gebruikersavatar
Joriz
Mountainbiker
Berichten: 600
Lid geworden op: wo 01 sep 2004 21:31
Rijdt met: Trek Fuel Ex9 / Orbea Lanza

Bericht door Joriz »

Misschien eens met een spacer tussen de schijf proberen, de wielen zullen niet exact hetzelfde zijn kwa maten waarschijnlijk.
Gebruikersavatar
LucVR
Mountainbiker
Berichten: 801
Lid geworden op: vr 09 jun 2006 11:43
Rijdt met: Need some handbuilt wheels? Mail me: luc.vanrutten@telenet.be

Bericht door LucVR »

Dit heeft weinig of niets met je wielen te maken. Dat je je calipers wat anders moet centeren als je van wielset wisselt, is normaal.
En als je ziet hoe dun een remschijf is in vergelijking met de totale diameter, is het ook niet echt abnormaal dat er al eens een minimaal slagje kan zitten in een splinternieuwe schijf, al was het maar dat het bvb. tijdens het transport of zo gebeurd is. Maar remschijven zijn van staal en dat kan je dus makkelijk corrigeren met bvb. een Engelse sleutel, ook bij de floating schijven van Hope.
bertderoo
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: za 15 jul 2023 23:11

Re: Schijfremmen en 2de wielset

Bericht door bertderoo »

2 weekjes gelden onderstaande spacer set gekocht.
Hiermee alle wielen kunnen identiek zetten!
Gedaan met de calipers bij te stellen, eindelijk!

https://www.benl.ebay.be/itm/2561418892 ... R-C32YWrYg
Plaats reactie