mtb discwielen

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Plaats reactie
haas069
Mountainbiker
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 16 jul 2003 22:45
Rijdt met: cannondale f900 sl

mtb discwielen

Bericht door haas069 »

ik heb een set wielen

naven:dt hugi 240
spaken : dt swiss competion
velgen : mavic 317

nu heb ik het volgende probleen , zondag in boillion tijdens de rit waar het een zwaar parkoer voor belasting van de wielen trek ik de spaken uit de nippels door het remmen ,dacht eerst dat ik een spaak over had maar dat was niet het geval ,dus gewoon de draad weg uit de nippels,ben bij de fietsenmaker geweest en die had dat nog nooit gezien ,dacht eerst dat het niet de juiste nippels waren voor de spaken maar dat was niet het geval .

wie weet een oplossing,of heeft ook al zoiets meegemaakt,?
Gebruikersavatar
chris
Mountainbiker
Berichten: 151
Lid geworden op: ma 05 mei 2003 21:26
Rijdt met: C'dale Scalpel - Airborne TiTa
Contacteer:

Bericht door chris »

ik heb wel niet helemaal hetzelfde meegemaakt maar toch ... week na week reed ik spaken naar de haaien .... (ook in bouillon) .... was een nieuwe bike dus ik telkens naar de velomaker ... invoerder ne keer naar laten kijken .... bleek dat de spaken niet geschikt waren voor discwielen ... weet dat bij disc-remmen de spaken veel meer belast worden ... sapim-spaken laten steken en het euvel is van de baan .... :wink:

NB1: was ook C'dale :^o
NB2: 1 item hierover zal volstaan me dunkt... [-X


mvg

chris
Gast

Bericht door Gast »

je hebt mss alu nipples steken
deze mss laten vervangen door messing nippels dit geeft een ietsje meer gewicht (ong 20 gr per wiel) maar die zal je minder snel een spaak uittrekken
Laatst gewijzigd door Gast op wo 17 sep 2003 18:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Willempie
Mountainbiker
Berichten: 46
Lid geworden op: do 21 aug 2003 16:58
Rijdt met: bulls comp 4.5 lxt marzocchi mx pro

spaken

Bericht door Willempie »

THNX!ik had net men oog laten vallen op hetzelde setje(barracuda) omdat ik ook schijven ga steken.effe verder kijken dus.. 8)
Willempie
Mountainbiker
Berichten: 46
Lid geworden op: do 21 aug 2003 16:58
Rijdt met: bulls comp 4.5 lxt marzocchi mx pro

spaken

Bericht door Willempie »

zou dit beteren met dt champion spaken ipv dt competition spaken? #-o
Gast

Bericht door Gast »

als je toch sterke wielen wilt moet je de alpine spaken nemen en met missing nippels en niet met alu nippels omdat de gemakkelijker een spaak uit alu nippels trekt dan bij messing nippels
andere mogelijkheid is sapim spaken de cx ray deze zijn geschikt ook voor downhill en zijn nog vrij licht
Plaats reactie