stevigheid SRAM achterders

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.

SRAM achterderrailleurs te fragiel ?

Ja, Shimano kan veel beter tegen een stootje.
8
14%
Nope, evem kloek als Shimano.
50
86%
 
Totaal aantal stemmen: 58

Gebruikersavatar
Rikske
Mountainbiker
Berichten: 1332
Lid geworden op: do 06 mei 2004 20:31
Rijdt met: Merida Mission Carbon Team, Reba Team, full XT //// Merida Matts Speed LX gold edition

Bericht door Rikske »

SPECI schreef:qua stevigheid vind ik Shimano zeker niet slechter dan SRAM.
qua werking daarentegen is SRAM toch wel een klasse hoger :wink:
Qua prijs is Sram natuurlijk ook een klasse hoger :roll: .
(mag toch ook eens gezegd worden vind ik)
Gebruikersavatar
Hubertje
Mountainbiker
Berichten: 10986
Lid geworden op: di 22 mar 2005 14:06
Rijdt met: in de maak..
Contacteer:

Bericht door Hubertje »

swel logisch da die sram ni beweegt, die is nu eenmaal vastgevezen op de pat, de shimano scharniert daarrond. Ik denk dat de kettingspanning best wel gelijk blijft, en dat is voor mij belangrijker dan hoeveel de derailleur wipt...
jaro
Mountainbiker
Berichten: 2026
Lid geworden op: zo 06 nov 2005 23:37
Rijdt met: 3 x Viper worldcup FS /Cannondale Super V

Bericht door jaro »

Hubertje schreef:swel logisch da die sram ni beweegt, die is nu eenmaal vastgevezen op de pat, de shimano scharniert daarrond. Ik denk dat de kettingspanning best wel gelijk blijft, en dat is voor mij belangrijker dan hoeveel de derailleur wipt...

Dat moet je mij dan toch eens uitleggen. Sram is toch op dezelfde manier verbonden met je pat en scharniert daar ook.
Gebruikersavatar
Hubertje
Mountainbiker
Berichten: 10986
Lid geworden op: di 22 mar 2005 14:06
Rijdt met: in de maak..
Contacteer:

Bericht door Hubertje »

zit daar vast en kan daar niet rond draaien dacht ik(vant weekend nog ene vastgehad dus indien wel heb ik ferm scheelgekeken toen :lol: )
ik zeg niks over een kwaliteitsverschil he, ik denk dat sram zeker even goed is. (maar wel duur :( )
Gebruikersavatar
nebraz
Mountainbiker
Berichten: 1797
Lid geworden op: wo 01 jun 2005 01:13
Rijdt met: Cannondale Rush Carbon Si 2
Contacteer:

Bericht door nebraz »

Roeki schreef:Dees fimpke?
Het ging idd over dit filmpje.
Het stond ergens op een site gedocumenteerd met heel wat uitleg en reacties. Dit heeft mij ertoe aangezet om voor Sram te kiezen op mijn volgende bike.
Gebruikersavatar
freezy
Mountainbiker
Berichten: 2328
Lid geworden op: za 06 sep 2003 16:18
Rijdt met: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Bericht door freezy »

Hubertje schreef: Ik denk dat de kettingspanning best wel gelijk blijft, en dat is voor mij belangrijker dan hoeveel de derailleur wipt...
Nu zeg je toch net het tegenovergestelde? Als de derailleur teveel 'wipt', zal de kettingspanning toch verminderen?
Gebruikersavatar
Hubertje
Mountainbiker
Berichten: 10986
Lid geworden op: di 22 mar 2005 14:06
Rijdt met: in de maak..
Contacteer:

Bericht door Hubertje »

niet per se, ook door naar achter mee te volgen kan hij spannen he ;)
vennum
Mountainbiker
Berichten: 57
Lid geworden op: wo 30 aug 2006 23:01
Rijdt met: cube + scatto+giant anthem

Bericht door vennum »

heb nu 2maand de nieuwe x9 achterder met nieuw model trigger x9 en een xgen voor zitten
ewel shimano komt er niet meer op
preciser, lichter schakelen en op het moment dat het nodig is in zware omstandigheden geen problemen (klimmen met je achterwiel tot aan de as in't slijk)
terg vergelijking, heb in anderhalf jaar 3 shims versleten en altijd maar vloeken over verlopen zonder schakelen.
sram is er om te blijven.
Gebruikersavatar
Tjorque
Mountainbiker
Berichten: 548
Lid geworden op: ma 12 jun 2006 20:49
Rijdt met: Maxx Pacemaxx

Bericht door Tjorque »

ik heb al een aantal "veeldelige" shimano's op m'n lijst van de offers to the god of speed :) weliswaar nie zo'n dure modellekes (vooral deore en rsx) maar toch redelijk kaputsky :)

bij de oudere 5.0 en 7.0's heb ik meegemaakt dat de kooi geplooid en min of meer terug geveerd, kweet nimmer exact of ze tussen't wiel was geraakt of ergens anders opgeknald :p

de alu shimano's was da feestje een beetje anders :lol:

SRAM is degelijk materiaal en die 1:1 technologie, daar zou shimano beter een voorbeeld aan neme :lol:

Vroeger was sram goedkoper dan shimano, daar is nu precies veel in veranderd dan...?
Gebruikersavatar
kenny
Mountainbiker
Berichten: 3460
Lid geworden op: do 26 feb 2004 23:19

Bericht door kenny »

Tjorque schreef:ik heb al een aantal "veeldelige" shimano's op m'n lijst van de offers to the god of speed :) weliswaar nie zo'n dure modellekes (vooral deore en rsx) maar toch redelijk kaputsky :)

bij de oudere 5.0 en 7.0's heb ik meegemaakt dat de kooi geplooid en min of meer terug geveerd, kweet nimmer exact of ze tussen't wiel was geraakt of ergens anders opgeknald :p

de alu shimano's was da feestje een beetje anders :lol:

SRAM is degelijk materiaal en die 1:1 technologie, daar zou shimano beter een voorbeeld aan neme :lol:

Vroeger was sram goedkoper dan shimano, daar is nu precies veel in veranderd dan...?
Het prijsverschil is als je wat rondkijkt ongeveer €2
Plaats reactie