Winterbanden

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Charles
Mountainbiker
Berichten: 104
Lid geworden op: za 26 aug 2006 14:18
Rijdt met: Custombuild

Winterbanden

Bericht door Charles »

Welke moet ik nemen.... :-? ? Ikzelf woon aan de kust en rij meestal de plaatselijke veld/bostochten. Zeer veel baggerwerk is er niet maar na een weekje regen kan het gebeuren dat er moet 'geploeterd' worden. Ook zitten er hier en daar stukken asfalt tussen. Het gebeurt dat ik met enkele vrienden naar 'heuvelland' of de Ardennen trek, doch niet veel. Dus ik ben op zoek naar een band die kan dienst doen voor dit alles en liefst een lage rolweerstand! Iemand suggesties? Alvast bedankt :wink: !
Gebruikersavatar
nothing 's impossible
Mountainbiker
Berichten: 3368
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:02
Rijdt met: Sandman Hoggar

Bericht door nothing 's impossible »

De XCR mud of de XCR A/T van michelin,

De racing ralph met vooraan een NN van schwalbe,...
Gast

Bericht door Gast »

Gebruikersavatar
nothing 's impossible
Mountainbiker
Berichten: 3368
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:02
Rijdt met: Sandman Hoggar

Bericht door nothing 's impossible »

manitou. schreef:de ultieme winterband
http://www.gazzatyres.com/show.php?obje ... nstance=23
8)
Manitou, ik heb spikebanden liggen (icespiker van Schwalbe) maar ik moet zeggen dat ik die geen 2 x per winter opleg!
Zelfs als het sneeuwt blijf ik meestal met de XCR mud rijden! Je hebt in verse sneeuw weinig extra grip door de spikes.
Pas als het echt spekglad is, of hardpack geworden is heb je er voordeel bij.

Hoewel het één van de lichtste spikes is blijft het een pokkezware band!
Zo'n profiel loopt voor geen meter!
De spikes krassen op rotsen, daardoor heb je iets minder grip dan met een moderne compound!
Gebruikersavatar
Headshot
Mountainbiker
Berichten: 3660
Lid geworden op: wo 24 mei 2006 11:27
Rijdt met: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Bericht door Headshot »

als het nu hard en droog gevroeren is in de winter kunt ge eigenlijk met zomerbanden rijden???
Gast

Bericht door Gast »

ikzelf heb ook spikebanden liggen (homemade)
deze gebruik ik zelf ook zelden
ik post die banden maar met een dikke knipoog (beetje humor af en toe kan geen kwaad)
de topicstarter vroeg voor winterbanden awel met winter versta ik ijs en sneeuw :wink:
voor modder en allround zou ik zeggen probeer eens de goede ouwe ritchey Z-max 1.9
lopen niet te snel vol met modder
hebben redelijke goede roleigenschappen
ik ga deze ook terug op mijne bike leggen
ze zijn niet voor niets al een goede 10jaar in het aanbod van ritchey
en ze slijten veel minder snel dan schwalbe
:wink:
Gebruikersavatar
SusXT
Mountainbiker
Berichten: 5013
Lid geworden op: di 01 feb 2005 22:23
Rijdt met: ene met twee wielen

Bericht door SusXT »

nothing 's impossible schreef:De XCR mud of de XCR A/T van michelin,

De racing ralph met vooraan een NN van schwalbe,...
Is die XCR Mud lichter dan een Nobby Nick? Ik heb nu een NN vooraan en vind het redelijk zwaar rijden. Maar dat kan ook ad wielen liggen. Ik wil misschien ruilen als ik mijn nieuwe bike krijg. Daar liggen NN 2.25 op.
Ik wil eerder een 1.9 of 2.0

Ik heb zopas eens gekeken op b2b en wil die NN wel ruilen tegen Michelin XCR Mud. De prijs ligt hetzelfde. (59 euro/paar)
Laatst gewijzigd door SusXT op do 05 okt 2006 14:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Swannie
Mountainbiker
Berichten: 3683
Lid geworden op: ma 14 nov 2005 13:53

Bericht door Swannie »

Ikzelf gebruik al jaren de excavader wcs 1.9 van Ritchey, ook niets dan lof over deze band. De meeste van m'n bikemakkers rijden met nobby nix, maar bv. op de houffamarathon hadden zij het moeilijk op bepaalde modderstroken waar ik véél vlotter doorkon... Voor mij de perfecte all-rounder, zowel zomer als winter.
Gebruikersavatar
nicolasdb
Mountainbiker
Berichten: 615
Lid geworden op: di 16 mei 2006 21:05
Rijdt met: Kona Honzo | ORBEA Oiz TR

Bericht door nicolasdb »

ik ben super content van mijn hutchinsons bulldog! heb 2.1, misschien wel eens smaller bandje proberen deze winter...vanachter dan
Gebruikersavatar
nothing 's impossible
Mountainbiker
Berichten: 3368
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:02
Rijdt met: Sandman Hoggar

Bericht door nothing 's impossible »

De XCR mud zal iets zwaarder zijn dan de NN, qua rolweerstand is het natte vinger werk.

Ik heb het gevoel dat de XCR iets beter bolt.
Plaats reactie