Nobby Nic

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Gebruikersavatar
Wimbeest
Mountainbiker
Berichten: 1893
Lid geworden op: di 08 aug 2006 20:27
Rijdt met: Santa Cruz Nomad

Nobby Nic

Bericht door Wimbeest »

Beste mensen. Ik heb nu een Nobby Nic voor 2.25 en achter een Racing Ralph in dezelfde maat. Ik ben eigenlijk niet echt tevreden over de racing ralph omdat deze echt niet genoeg grip heeft naar mijn gevoel. Zeker niet tijdens het klimmen.

Nu dacht ik aan de achterband te vervangen door een Nobby Nic.
Mijn vraag is nu of de maat veel verschil uitmaakt? Ik dacht aan een 2.1 ipv een 2.25 vanwege de lagere rolweerstand/ betere prestaties in de modder... Of ben ik hier verkeerd in?

Een tweede vraagje. Ik zou deze band vanwege de lage prijs bij bike-components.de willen bestellen. Maar ik zou liefst de evolution versie hebben aangezien de huidige RR en NN in evolution versie zijn. Bij bike-components staat geen aanduiding van evolution versie. Weet iemand waar ik ze wel kan bestellen. Of is de vermelding triple compound hetzelfde als evolution?
Gebruikersavatar
SOM epic ghost
Mountainbiker
Berichten: 981
Lid geworden op: wo 11 aug 2004 22:44
Rijdt met: ghost scandium team/ridley/specialized epic marathon
Contacteer:

Bericht door SOM epic ghost »

noby nic is altijd tricompound buiten een ust versie en non ust-versie zijn er geen verschillen.
wel rekening houden met de breedte.
Byorka
Mountainbiker
Berichten: 793
Lid geworden op: za 25 dec 2004 11:34

Bericht door Byorka »

Welke bandenspannig heb achter? Wanneer het niet flink vettig is zou het klimmen geen enkel probleem moeten zijn met RR.
Gebruikersavatar
2 fast 2 follow
Mountainbiker
Berichten: 420
Lid geworden op: di 19 okt 2004 20:42
Rijdt met: Merida

Bericht door 2 fast 2 follow »

Ik ben zeker ook niet tevreden over RR als achterband, vooral bij nat weer is de band niet veel waard. Geluk bij een ongeluk is mij RR gaan scheuren in de verkenning van de chrono in Ichtegem. Dus is hij voor de vuilbak. Voor de NN vooaan niets dan lof perfecte band, zeer goede grip onder alle omstandigheden, zelfs tijdens de modderige Houffa zeer goed stand gehouden. Alleen de ideale dikte is misschien 2,1 nu was dit 2,25 en bij modder toestanden iets te dik, maar dan wel meer konfort als het hard is en rotsachtig.

Greetz
Gebruikersavatar
julie
Mountainbiker
Berichten: 1663
Lid geworden op: di 17 mei 2005 15:59
Rijdt met: Devinci Troy

Bericht door julie »

Idd ook niet tevreden over de racing ralph! Die is alleen goed als het kurkdroog is en dat komt helaas maar weinig voor! Ik heb nu een nobby nic achter zitten, breedte 2,10, een notubes, en dat gaat perfekt!
Ik geloof dat het niet zo heel veel uitmaakt of je nu een 2,1 of een 2,25 achter zet. In hun folder staat zelfs dat een brede band sneller is, vraag me aub niet waarom, want dat begrijp ik zelf niet goed, maar goed de wetenschap schijnt het te bewijzen :roll:
Gebruikersavatar
Pietje
Mountainbiker
Berichten: 92
Lid geworden op: do 03 apr 2003 19:32
Rijdt met: Scott Voltage YZ2

Bericht door Pietje »

ik gebruik een NN 2.1 vooraan en een NN 1.8 achteraan om zo beter door de modder te gaan...
Gebruikersavatar
daelman
Mountainbiker
Berichten: 3758
Lid geworden op: vr 14 okt 2005 21:32
Rijdt met: isaac impact
Contacteer:

Bericht door daelman »

nu niet om af te breken, maar een noby nic vanvoor met los zand, gaat echt niet goed samen [-X
The OM
Mountainbiker
Berichten: 901
Lid geworden op: di 13 jun 2006 13:49
Rijdt met: Trek 4300

Bericht door The OM »

Ik heb nog maar een keer met Nobby Nic gereden (in 2.40 :-D )
dat bolde toch wel aardig ze, ongeacht het terrein. zelfs op asfalt bolden ze nog een pak beter dan verwacht.

Ik zie tot nog toe geen enkel negatief punt aan de band, behalve dat hij wel lichter zou mogen zijn.. maja hij weegt nog niet te veel he
Gebruikersavatar
eskimo1973
Mountainbiker
Berichten: 266
Lid geworden op: vr 13 aug 2004 00:24
Rijdt met: scott spark 900 RC 2015
Contacteer:

Bericht door eskimo1973 »

extra vraagske omtrent bandenkeuze ..

1. vorig jaar op mijne velo tegen het herfstseizoen skinny jimmy's 1.9 gestoken. Gezien ik ze nu in augustus ook wat heb gebruikt ,ja twas ne kut zomermaand, zijn ze ver versleten. Nu wil ik me Nobby nic's pakken voor het komende herfst/winterseizoen, maar twijfel tussen 1.9 en 2.1.
Maakt dat zoveel verschil, die dunnere 1.9 ?

2. Net terug ook van carcassonne, ad voet van de pyreneeën en op 3 ritten welgeteld 4 platte banden gehad, telkens door bramen van een struik die door de buitenband een mini gaatje in de binnenband stekten.
De buitenband was RR 2.1 voor en achter. Heeft iemand tips of ervaring welke band te steken als je op zo'n ondergrond gaat rijden ? Blijkbaar is die RR 2.1 toch veel te dun want de bramen gingen er los door.
Gebruikersavatar
SusXT
Mountainbiker
Berichten: 5013
Lid geworden op: di 01 feb 2005 22:23
Rijdt met: ene met twee wielen

Bericht door SusXT »

cube rides on schreef:nu niet om af te breken, maar een noby nic vanvoor met los zand, gaat echt niet goed samen [-X
Dat is ook mijn ervaring.
Plaats reactie