Goeie modderbanden...

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Gebruikersavatar
RockShark
Kerstman
Berichten: 1609
Lid geworden op: do 22 jun 2006 13:44

Goeie modderbanden...

Bericht door RockShark »

Hallo,
Ik zit momenteel met een probleempje... Zo'n 2 weken geleden (het weekend voor de 15de) had het een beetje geregend en ik ging gaan MTBen, maar in een flauwe bocht op een smal paadje lag het een beetje nat en ben ik gaan slippen tot ik mijn fiets niet meer kon corrigeren en er dus ging gaan liggen (met mijn knie dubbel dik...)
Dit accidentje is gebeurd met 1.75 banden, daarom ben ik nu voor deze winter op zoek naar een paar echte modderbanden en liefst niet te duur aangezien ik niet zo veel kilometers afmaal, ik zou gewoonweg niet terug op mijn bakkes willen gaan...
Thuis heb ik hier nog een paar camel banden staan van 1.95, maar deze hebben enkel veel zijwaartse grip, waardoor ik bergop soms nogal slip (hier op de Kemmelberg) totdat ik niet meer verderkan...
Gebruikersavatar
Thys
Mountainbiker
Berichten: 614
Lid geworden op: do 15 jan 2004 22:28
Rijdt met: Radon ZR EVO 01

Bericht door Thys »

Michelin XCR mud 2.0 zeer goede band
http://forum.mountainbike.be/viewtopic. ... modderband

Verder kan je hier ook nog eens doorlezen:
http://forum.mountainbike.be/viewtopic. ... modderband
The OM
Mountainbiker
Berichten: 901
Lid geworden op: di 13 jun 2006 13:49
Rijdt met: Trek 4300

Bericht door The OM »

Als ge de XCR Mud graag wilt, maar toch niet te veel uitgeven kunt ge ook de Country Mud nemen. Die heeft hetzelfde profiel, maar is een draadband en heeft iets harder rubber. (15euro)

in O2-bikers #117 (februari2006) staat een test van tien modderbanden waaronder :

- continental edge, geax barro mountain, hutchinson bulldog, maxxis medusa, michelin XCR mud, nokian NBX, panaracer trailraker, ritchey excavader, schwalbe black shark mud, specialized storm 2 blis.

uit dit lijstje lijken de hutchinson, maxxis of schwalbe het best voor als het echt heel modderig is, de geax en michelin zijn polyvalenter.

De michelin en maxxis zouden wel tamelijk hoge rolweerstand hebben.

mijn voorkeur gaat dus naar de geax of de hutchinson. waarvan de geax duidelijk goedkoper is (26euro officiele prijs)
moddereter
Mountainbiker
Berichten: 183
Lid geworden op: di 31 jan 2006 16:48
Rijdt met: cube reaction

Bericht door moddereter »

Op aangeven van een familielid (ook fietsenboer) heb ik zopas Ritchey pro exca vader laten opleggen. prijs €15 het stuk

Hij zei me dat dit een heel goede modderband was met veel grip. Heb nog maar één rit ermee gedaan en heb geen enkel probleem ondervonden, zelfs niet op een stuk waar het glad lag van de modder.
Ik las hier op het forum wel dat de banden vrij snel afslijten. benieuwd wat het zal worden.
het schijnt wel dat wanneer je ook veel op asfalt rijdt heel snel slijten maar in mijn geval gebeurt dit zelden.
Gebruikersavatar
bieste
Mountainbiker
Berichten: 613
Lid geworden op: za 07 dec 2002 10:56
Rijdt met: BULLS Coperhead 3 27.5"

Bericht door bieste »

moddereter schreef:Op aangeven van een familielid (ook fietsenboer) heb ik zopas Ritchey pro exca vader laten opleggen. prijs €15 het stuk

Hij zei me dat dit een heel goede modderband was met veel grip. Heb nog maar één rit ermee gedaan en heb geen enkel probleem ondervonden, zelfs niet op een stuk waar het glad lag van de modder.
Ik las hier op het forum wel dat de banden vrij snel afslijten. benieuwd wat het zal worden.
het schijnt wel dat wanneer je ook veel op asfalt rijdt heel snel slijten maar in mijn geval gebeurt dit zelden.
Ik rij ook met exca vader en ben daar heel content van. Een zeer goeie modderband voor niet veel geld. Ik heb hier ook nog ele vaders en speedmaxen. Alleen maar Ritchey dus voor mij.
Gebruikersavatar
splash
Mountainbiker
Berichten: 193
Lid geworden op: di 03 aug 2004 10:42
Rijdt met: Granville Pulse & Ridley Thunder

Bericht door splash »

ik reed tot nu toe altijd met hutchinson python's in de modder, en daar had ik ook geen grip mee. Nu voor deze winter een paar extra wielen met daarop michelin mud's. Ben eens benieuwd voor deze winter.
Gebruikersavatar
Marcus 2
Mountainbiker
Berichten: 274
Lid geworden op: za 24 sep 2005 21:02
Rijdt met: Cube

Bericht door Marcus 2 »

Ik heb dit jaar met Geax Barro Mud (1.7) gereden, zeer veel grip op leemhellingen zoals in de Vlaamse Ardennen maar na een dik half jaar (1200 km) zijn ze al versleten...
IceCube
Mountainbiker
Berichten: 178
Lid geworden op: vr 07 jul 2006 08:45
Rijdt met: Cube Ltd Race, full XT, Reba, Avid Elixir 9, Mavic CrossTrail, NN/RR

Re: Goeie modderbanden...

Bericht door IceCube »

redgekuiftchicken schreef: ... het had een beetje geregend ...
... in een flauwe bocht op een smal paadje lag het een beetje nat en ben ik gaan slippen...
Dit kan toch niet de reden zijn om in modderbanden te investeren ?
Eerder het gevolg van een klein stuurfoutje, dat zich door opdoen van ervaring zelf wel zal corrigeren.
Gebruikersavatar
forza_inja
Mountainbiker
Berichten: 762
Lid geworden op: ma 19 dec 2005 21:12
Rijdt met: niner / niner / planet X

Bericht door forza_inja »

bieste schreef:
moddereter schreef:Op aangeven van een familielid (ook fietsenboer) heb ik zopas Ritchey pro exca vader laten opleggen. prijs €15 het stuk

Hij zei me dat dit een heel goede modderband was met veel grip. Heb nog maar één rit ermee gedaan en heb geen enkel probleem ondervonden, zelfs niet op een stuk waar het glad lag van de modder.
Ik las hier op het forum wel dat de banden vrij snel afslijten. benieuwd wat het zal worden.
het schijnt wel dat wanneer je ook veel op asfalt rijdt heel snel slijten maar in mijn geval gebeurt dit zelden.
Ik rij ook met exca vader en ben daar heel content van. Een zeer goeie modderband voor niet veel geld. Ik heb hier ook nog ele vaders en speedmaxen. Alleen maar Ritchey dus voor mij.
toevallig heb ik hier nog enkele van die banden liggen, dus voor de geinteresseerden, kijk hier
Gebruikersavatar
Thommie
Mountainbiker
Berichten: 100
Lid geworden op: vr 21 okt 2005 12:58
Rijdt met: zwarte BBp met RessorS vanveuren en 27 vitessen van e goe merk

Bericht door Thommie »

Ik had vroeger Michelins Wildgrippers 1.95 opliggen. Dat zijn ook "budgetbanden".
Vree goed in de modder als het niet teveel was maar levensgevaarlijk (en neem dat maar letterlijk) in de bochten op de natte, gepoelieerde asfalt. Vooral als de banden redelijk hard stonden, schoven die dat het niet meer schoon was.
Ik leg ze nu alleen nog achteraan met vooraan een ritchey exca vader.
Als het echt modderig is, dan leg ik Hutchingsons ( pirhanha) 2.15 op lage druk (2 bar) Dan ga je gewoon door alles, maar ge moet wel erg stoempen op de verharde weg. Koers is sowieso niet aan mij besteed.

Ik wil dus alleen maar waarschuwen voor budgetbanden en reageren op
"
Dit kan toch niet de reden zijn om in modderbanden te investeren ?
Eerder het gevolg van een klein stuurfoutje, dat zich door opdoen van ervaring zelf wel zal corrigeren."


Ik heb aan verkeerde banden een paar flinke lidtekens op mijn knie, een ontwrichte schouder, gebarsten schouderblad en zes weken ziekteverlof... overgehouden. Dat heeft mij meer gekost dan een goeie band.
Plaats reactie