Schijf remmen van Formula

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
sisse
Mountainbiker
Berichten: 120
Lid geworden op: vr 08 aug 2003 22:51
Rijdt met: Orbea ALma OMG

Schijf remmen van Formula

Bericht door sisse »

Hallo,
Bolt er soms iemand met remmen van Formula,zo ja wat zijn de bevindingen?
Francis
Corsa
Mountainbiker
Berichten: 178
Lid geworden op: di 06 dec 2005 15:51
Rijdt met: Orbea Lanza Sram X.0+Sid Team

Bericht door Corsa »

Ik heb de Formula Oro's 160mm (voor en achter) , en ik heb er totaal geen klagen van. Remmen goed, en bij vuil maken ze wel ff lawaai , maar als ge een paar keer geremd hebt, is da lawaai ook weer weg.
Gebruikersavatar
carlito
Mountainbiker
Berichten: 12
Lid geworden op: vr 05 nov 2004 16:36
Rijdt met: Commençal Essence

Bericht door carlito »

ik rij met de oro K18's. Ben er tot nu toe heel tevreden van. Het zijn heel krachtige remmen en toch makkelijk te doseren. Zelf ontluchten is echter iets moeilijker dan bij andere schijfremmen, uitlijnen daarentegen is een makkie.
Ik vind ze een aanrader! =D>
sisse
Mountainbiker
Berichten: 120
Lid geworden op: vr 08 aug 2003 22:51
Rijdt met: Orbea ALma OMG

Schijfremmen van Formula

Bericht door sisse »

Bollen julie ook in de Ardennen op technische parkoers met lange afdalingen?
Gebruikersavatar
Quadrifoglio
Mountainbiker
Berichten: 556
Lid geworden op: ma 23 dec 2002 12:23

Bericht door Quadrifoglio »

Rij net een jaar met ORO's en ja ook in de Ardennen (zie blog). Tevreden van.
N I C K
Mountainbiker
Berichten: 295
Lid geworden op: zo 18 apr 2004 17:58
Rijdt met: BMC TE02

Bericht door N I C K »

Die oro's lijken mij één van de beste remmen van het moment.
Kijk eens op het forum van http://www.weightweenies.starbike.com/.
Hier zijn wel wat mensen die er zeer tevreden over zijn.
Gebruikersavatar
knef
Mountainbiker
Berichten: 544
Lid geworden op: za 08 jul 2006 13:55
Rijdt met: Giant XTC Composite
Contacteer:

Bericht door knef »

Ik rij met de Oro K18. Zeer tevreden. Gemakkelijk te installeren/afstellen, krachtige werking, licht gewicht.... en een mooi uiterlijk. Vind ze persoonlijk leuker aanvoelen dan de Avidjes.
josvantbos
Mountainbiker
Berichten: 93
Lid geworden op: do 13 apr 2006 14:03
Rijdt met: bianchi

Bericht door josvantbos »

ben ook van plan formula's aan te schaffen maar dan de ORO K24. zijn ze makkelijk in onderhoud en hoe lang gaan de remblokken en schijven mee eer ze aan vervanging toe zijn en zijn deze zelf te vervangen? Is ontluchten vaak nodig (ik moet toegeven dat ik van schijfremmen geen kl*ten ken maar weet wel dat formula's een van de beste zijn) ik hoop dat ik er hier wat over kan bijleren.
Gebruikersavatar
chiffon
Mountainbiker
Berichten: 18
Lid geworden op: ma 30 jan 2006 14:20
Rijdt met: Niner EMD Lefty

Bericht door chiffon »

Ik rij nu sinds 4 maanden met de Oro's k24. Ben er uitermate tevreden over. De remmen werken supergoed (het zijn m'n eerste schijfremmen, heb dus geen ervaring met andere). Had veel gelezen over andere en vreesde een beetje voor de nadelen zoals: vlug slijtende remblokken, slepen, problemen met uitlijning,..... Met deze remmen heb ik daar nog niets van gemerkt. Ik heb de remblokken de eerste maal goed ingereden door in intervallen licht slepend te remmen, weer laten afkoelen en dan weer licht slepend remmen. Zo een aantal keer (het exacte aantal weet ik niet meer). De remblokken heb ik nog niet moeten vervangen; ze staan er nu toch zeker al meer dan 500 km op. Ze werken krachtig, voelen niet "vaag" aan, zoals blijkbaar wel het geval is met andere remmen. Ze zijn perfect te doseren, ook het systeem (fcs) om de dosering te veranderen werkt heel goed. Ik heb het echter nog niet nodig gehad om dit tijdens een rit te veranderen, ook niet na lange afdalingen. Dit zijn zowat m'n bevindingen, als je nog vragen hebt, laat maar iets weten.
madrista666
Mountainbiker
Berichten: 3297
Lid geworden op: wo 15 dec 2004 13:33
Rijdt met: On One 45650B, YT Tues 2.0, Liteville 301

Bericht door madrista666 »

De Oro's zijn echt superremmen, je staat ermee stil voor je het weet!!!!
1 van de beter remmen die ik al gehad heb!!! =D>
Plaats reactie