MTB van decatlon

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
robin
Mountainbiker
Berichten: 753
Lid geworden op: zo 25 dec 2005 11:25
Rijdt met: spark RC, Pro winner 29er beach bike

MTB van decatlon

Bericht door robin »

zaterdag bij decatlon in Roeselare binnengejumpd,en neus eens rond in de fietsenafdeling,zie ik daar een MTB staan met XTR achterderalieur,en al de rest XT onderdelen met schijfremmen,en Mavic wielen met tubless banden,en dit alles voor 1599€

nu is de vraag,is dit kwalitatief goed,is de prijs niet laag?

en is de service ook goed?
Gebruikersavatar
Kristof.
Mountainbiker
Berichten: 270
Lid geworden op: wo 19 mar 2003 13:19
Rijdt met: Radon zr race black,lx-xt-xtr, Ronin, HS 33
Contacteer:

Re: MTB van decatlon

Bericht door Kristof. »

robin schreef:zaterdag bij decatlon in Roeselare binnengejumpd,en neus eens rond in de fietsenafdeling,zie ik daar een MTB staan met XTR achterderalieur,en al de rest XT onderdelen met schijfremmen,en Mavic wielen met tubless banden,en dit alles voor 1599€

nu is de vraag,is dit kwalitatief goed,is de prijs niet laag?

en is de service ook goed?
Hm, rare opmerking.
Hoe kan een prijs nu ooit te laag zijn?
Gebruikersavatar
robin
Mountainbiker
Berichten: 753
Lid geworden op: zo 25 dec 2005 11:25
Rijdt met: spark RC, Pro winner 29er beach bike

Bericht door robin »

welja omdat ik weet dat XTR en XT onderdelen niet goedkoop zijn?

daarmee dat ik me dit afvraag
Gebruikersavatar
den Dimi
Mountainbiker
Berichten: 82
Lid geworden op: zo 29 jan 2006 21:35
Rijdt met: Thompson xc 980,Trek Marlin SS 29

MTB Decathlon

Bericht door den Dimi »

De lage prijzen bij Decathlon zijn vooral te wijten aan de verkoops organisatie,de fietsen worden door Decatlhon geassembleerd en zonder importeurs en agenten verkocht in hun eigen winkels.
Dit is een verschil met de meeste andere merken waar ook de invoerder,groot-en kleinhandel hun centen moeten verdienen.
Op deze manier is het zelfs mogelijk dat Decathlon een grotere winstmarge heeft op een fiets van bv.1500 euro dan andere merken.

Over de kwaliteit van frame en onderdelen zou ik mij geen zorgen maken,alle personen die ik ken zijn best tevreden over hun Decathlon MTB.

ivm de service moet je wel rekening houden dat er aan een fiets zoals hij in de winkel staat weinig of niets kan veranderd worden,bv.ander stuur of pedalen voor dezelfde prijs,dit wordt meestal niet gedaan.
Ook een eventuele upgrade blijkt soms moeilijk,er word normaal alleen uit de magazijn vooraad geput,bestellingen van andere producten wordt waarschijnlijk niet gedaan.(mogelijk kan dit met wat moeite en een welwillende manager wel)

Voor kleine herstellingen of onderhoud kan je wel zonder problemen en met weinig wachtijd terecht.(goedkoop)
Plaats reactie