Race face DEUS xc cranck

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Gebruikersavatar
Nielskie
Mountainbiker
Berichten: 611
Lid geworden op: vr 26 sep 2003 20:36
Rijdt met: Fusion Floyd Marathon SL, Thompson Zeus
Contacteer:

Bericht door Nielskie »

Shimano cups steken. Goedkoper dan RF, overal in voorraad en ze gaan veel langer mee. De RFs lopen na 2 modderritten vast (de rechtse
Inderdaad de rechtse stak vast, na wel 5 keer +/- 100 km baggeren. (ik heb ietske meer geluk gehad).

Mijne velomaker heeft ook iets bijgeleerd. Hij wist niet dat die shimanocups op de raceface-cranck zouden passen. Hopelijk kan ik nu weer efkes voort.
Gebruikersavatar
Vos in de bossen
Mountainbiker
Berichten: 2951
Lid geworden op: wo 16 apr 2008 10:58
Rijdt met: VIPER Nitro en CORRATEC Superbow

Bericht door Vos in de bossen »

Kun je de tandwielen van Race Face appart kopen, en op een krankstel van Shimano monteren ??? Er zijn 4 gaten, dus zou dit moeten passen.
En de duurzaamheid ?? Ik las commentaren op Chainreaction dat de RF langer mee gaan dan de SLX en XT 's...
Graag jullie advies :wink:
Gebruikersavatar
Wimbeest
Mountainbiker
Berichten: 1893
Lid geworden op: di 08 aug 2006 20:27
Rijdt met: Santa Cruz Nomad

Bericht door Wimbeest »

Spook: laat me weten als ge iets bij chainreaction bestelt! ik heb ook nog vanalles nodig! groetjes

Ik heb goei ervaringen met die Raceface bladen. Gaan lang mee! Over de verhouding tot shimano bladen kan ik weinig zeggen.
Gebruikersavatar
Vos in de bossen
Mountainbiker
Berichten: 2951
Lid geworden op: wo 16 apr 2008 10:58
Rijdt met: VIPER Nitro en CORRATEC Superbow

Bericht door Vos in de bossen »

Wimbeest schreef:Spook: laat me weten als ge iets bij chainreaction bestelt! ik heb ook nog vanalles nodig! groetjes

Ik heb goei ervaringen met die Raceface bladen. Gaan lang mee! Over de verhouding tot shimano bladen kan ik weinig zeggen.
Heb zojuist een bestelling gedaan, met Saiko, een shirt van RF en een bottom bracket van Shimano, maar in de toekomst wil ik zeker en vast een set RF tandwielen bestellen (zal iets laten weten)....
Gebruikersavatar
Wimbeest
Mountainbiker
Berichten: 1893
Lid geworden op: di 08 aug 2006 20:27
Rijdt met: Santa Cruz Nomad

Bericht door Wimbeest »

Doet gij dat met overschrijving of creditcard? Indien met overschrijving: moet ge omrekeningskosten betalen?
Gebruikersavatar
Vos in de bossen
Mountainbiker
Berichten: 2951
Lid geworden op: wo 16 apr 2008 10:58
Rijdt met: VIPER Nitro en CORRATEC Superbow

Bericht door Vos in de bossen »

Wimbeest schreef:Doet gij dat met overschrijving of creditcard? Indien met overschrijving: moet ge omrekeningskosten betalen?
Saiko besteld, en ik betaal hem via PC banking (ik denk dat hij met Visa betaald)...zal het hem vragen, maar wellicht dat hij straks dit bericht gaat lezen.
Gebruikersavatar
Caferacer
Mountainbiker
Berichten: 83
Lid geworden op: wo 25 apr 2007 10:50
Rijdt met: Rocky Mountain Instinct - GT Zaskar - Santa Cruz Heckler

Bericht door Caferacer »

Nielskie schreef:
Shimano cups steken. Goedkoper dan RF, overal in voorraad en ze gaan veel langer mee. De RFs lopen na 2 modderritten vast (de rechtse
Inderdaad de rechtse stak vast, na wel 5 keer +/- 100 km baggeren. (ik heb ietske meer geluk gehad).

Mijne velomaker heeft ook iets bijgeleerd. Hij wist niet dat die shimanocups op de raceface-cranck zouden passen. Hopelijk kan ik nu weer efkes voort.
Ik heb RF Deus crank met Shimano XT cups, en die zijn ook al vastgelopen hoor...

Qua duurzaamheid vind ik de RF bladen niet zo goed, dan neem je beter Spécialités TA
Plaats reactie