Trappers: Ritchey V3 opgelet!

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Gebruikersavatar
Stijn
Mountainbiker
Berichten: 45
Lid geworden op: vr 25 apr 2003 20:32
Rijdt met: Granville EVO04 2005 - HS33 + RS Recon

Bericht door Stijn »

Ik heb die pedalen ook gelocht. Ik heb er naast een 30 km op de weg, ook 45 km MTB in natte omstandigheden mee gedaan.
Ik voelde van in het begin al een beetje speling op de rechterpedaal, niets erg dacht ik. Nu zit er wel heel wat speling op en zit er "getik" in. Morgen het lagerwerk eens openen, reinigen, invetten en afstellen. We zien dan wel verder...
Nu ja, als je 30 euro betaalt kan je niet sukkelen. Zeker niet als de aanbevolen prijs 2,5 a 3 maal zo hoog ligt.
Gast

Bericht door Gast »

Voor die 30 € heb ik ook geen traan gelaten maar moest ik de in België aanbevolen prijs betaald hebben zou ik me toch bekocht gevoeld hebben.
Uw rechter pedaal bijna stuk? Bij mij de linker. Kunnen we misschien nog één goed stel van maken :D
Gebruikersavatar
Stijn
Mountainbiker
Berichten: 45
Lid geworden op: vr 25 apr 2003 20:32
Rijdt met: Granville EVO04 2005 - HS33 + RS Recon

Bericht door Stijn »

De werkzaamheden zijn voorlopig gestopt wegens geen juiste sleutel om de lagers af te stellen. Vroeger kon ik me steeds behelpen met twee buisvormige zeskantsleutels (soort bougiesleutels). Nu zit er tussen moer en contermoer geen rondel. Gevolg : Als je aan de ene draait, draait de andere mee. Zo is het onmogelijk de zaak af te stellen. Morgen naar de fietsenmaker en me een speciale sleutel aanschaffen. (TL-PD63 van Shimano of gelijkaardig). Hopelijk gaat het dan wat gemakkelijker.
Gast

Bericht door Gast »

Ah, zie het begin van de topic. Ik (allez mijne velomaker) ga nog gelijk krijgen. Verouderde technologie, zelfs geen vastzetmoer, kortom goeiekopen bucht (vanbinnen dan toch).
Gebruikersavatar
kkrikkes
Mountainbiker
Berichten: 15
Lid geworden op: ma 30 dec 2002 16:52
Rijdt met: Kinesis 7005 + Acera

Bericht door kkrikkes »

Mijn bikepartner HAD dezelfde. (Deze stonden op een occazie-MTB dus weet ik ni hoelang ze al meegingen.)

Ging er voor de eerste keer mee rijden, deed een klein sprongetje en de pedaal lag eraf. De as was gewoon afgebroken binnenin de pedaal.

(ps: give me TIME anyway)
Gebruikersavatar
troontrapper
Mountainbiker
Berichten: 62
Lid geworden op: ma 18 nov 2002 21:29
Rijdt met: VALLEY, full LX, vork SR Suntour pro xc

Bericht door troontrapper »

Voor mij worden het dus zeker geen Ritchey V3 comp pedalen. Het zullen de 959 worden. Kosten wel meer, maar veiligheid primeert en niet dat je tijdens het rijden een afgebroken pedaal krijgt.
Gebruikersavatar
Mick
Mountainbiker
Berichten: 441
Lid geworden op: di 10 sep 2002 02:00
Rijdt met: Vosselaar
Contacteer:

Bericht door Mick »

Inderdaad! Je kan beter wat meer betalen en voor de 959's gaan ipv later met de gebakke peren te zitten!
Gebruikersavatar
troontrapper
Mountainbiker
Berichten: 62
Lid geworden op: ma 18 nov 2002 21:29
Rijdt met: VALLEY, full LX, vork SR Suntour pro xc

Bericht door troontrapper »

de 959's zijn besteld bij bikediscount.
Gebruikersavatar
board
Mountainbiker
Berichten: 311
Lid geworden op: wo 05 jun 2002 02:00

Bericht door board »

Kan ni echt mee klappen over ritchey pedalekes (omdak me times rij) maar wel over ritchey wielnaven met name die van mijn achterwiel!
Body zat na ongeveer 2 maanden bijna vast, dan body maar vervangen welke ook ni lang heeft meegegaan! :cry:
Nu probleem opgelost heb er nen DT ingestoken! :lol:
Gebruikersavatar
Falco
Mountainbiker
Berichten: 51
Lid geworden op: zo 05 jan 2003 14:14
Rijdt met: cube reaction race, skareb super,Xmax
Contacteer:

Bericht door Falco »

Die Ritchey V3 comp's zijn inderdaad geen KL*TEN waard. Al heel snel speling op de assen en na 2000 km draaien ze zeer stroef rond en werkt er al een spanmechanisme niet meer. ... dus vuilbakmateriaal. :evil:
Ondertussen 540's besteld van shimano bij Vaneyck. Niet duur en lichter dan de ritcheys.
Plaats reactie