Rock Shocks TORA
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Rock Shocks TORA
Bericht door Gast »
Beste,
Ik heb een cube ltd team van 2006. En na 150 km lekt mijn vork al... zou dat van dat blokkeersysteem zijn aan het stuur?
Dank,
Ik heb een cube ltd team van 2006. En na 150 km lekt mijn vork al... zou dat van dat blokkeersysteem zijn aan het stuur?
Dank,
- looneycooney
- Mountainbiker
- Berichten: 1904
- Lid geworden op: zo 15 jun 2003 10:01
- Rijdt met: 15 december 2009 : Scott Scale 40 2009
Bericht door looneycooney »
oeioei das minder :s
Ik heb dezelfde vork op mijn scott scale 60 en nog geen problemen mee ..
Maar ! ik moet wel zeggen dat ik de instelling ervan nooit verander , ik heb hem gewoon op een doorgaans goede veerweg staan en zo laat ik hem ..
dat lock systeem gebruik ik dus helemaal niet ! Zelfs niet op verharde vlakke weg..ook vooral uit schrik dat ik het vergeet terug te zetten en dan stukrijd
enige wat ik wel eens durf te veranderen is onderaan de vork ( schildpad/haas) , hangt van de regio af waar ik fiets . veel bulten en oneffenheden zet ik die terugvering sneller (haas) ...
na elke tocht maak ik de fiets wel mooi proper en doe wat teflon op de vering en pomp hem dan nog eens goed in ..
kheb wel maar een kleine 800km tot nu toe ...
Ik heb dezelfde vork op mijn scott scale 60 en nog geen problemen mee ..
Maar ! ik moet wel zeggen dat ik de instelling ervan nooit verander , ik heb hem gewoon op een doorgaans goede veerweg staan en zo laat ik hem ..
dat lock systeem gebruik ik dus helemaal niet ! Zelfs niet op verharde vlakke weg..ook vooral uit schrik dat ik het vergeet terug te zetten en dan stukrijd
enige wat ik wel eens durf te veranderen is onderaan de vork ( schildpad/haas) , hangt van de regio af waar ik fiets . veel bulten en oneffenheden zet ik die terugvering sneller (haas) ...
na elke tocht maak ik de fiets wel mooi proper en doe wat teflon op de vering en pomp hem dan nog eens goed in ..
kheb wel maar een kleine 800km tot nu toe ...
- looneycooney
- Mountainbiker
- Berichten: 1904
- Lid geworden op: zo 15 jun 2003 10:01
- Rijdt met: 15 december 2009 : Scott Scale 40 2009
Bericht door looneycooney »
hhmmm ik had paar dagen terug zoiets aan de hand met die vork ...
kwas vergeten me fietsje te poetsen ,nuja eecht vuil was hem niet , ma toch stoffig .. volgende dag , ondanks dat ik hem eerst gecleaned en ingespoten had , kreeg ik een onrustellend geluid uit de vork ..
Bleek dus die 'grijze' rubberen dichtingen te zijn op die plaats wat je zegt ..beetje uitgedroogd precies , waren heel stijf .
heb hem dan thuis veelvuldig ingespoten met teflon en zitten pompen , kwam dus idd vuil uit de vork , niet veel mja toch heh ..
ondertss is het geluid compleet weg en is heeft hem ne fijne TT overleefd .
Normaal maak ik de fiets compleet proper en vet alles goed terug in en de vork spuit ik goed in met teflon .
heb eens zitten nalezen , dat regelt dus de rebound demping idd volgens het handboekje .
als die op haas staat , komt de vork sneller terug tot maximum op schildpad trager ...rechtsonderaan de vork te regelen
kwas vergeten me fietsje te poetsen ,nuja eecht vuil was hem niet , ma toch stoffig .. volgende dag , ondanks dat ik hem eerst gecleaned en ingespoten had , kreeg ik een onrustellend geluid uit de vork ..
Bleek dus die 'grijze' rubberen dichtingen te zijn op die plaats wat je zegt ..beetje uitgedroogd precies , waren heel stijf .
heb hem dan thuis veelvuldig ingespoten met teflon en zitten pompen , kwam dus idd vuil uit de vork , niet veel mja toch heh ..
ondertss is het geluid compleet weg en is heeft hem ne fijne TT overleefd .
Normaal maak ik de fiets compleet proper en vet alles goed terug in en de vork spuit ik goed in met teflon .
heb eens zitten nalezen , dat regelt dus de rebound demping idd volgens het handboekje .
als die op haas staat , komt de vork sneller terug tot maximum op schildpad trager ...rechtsonderaan de vork te regelen
- DarkStar
- Mountainbiker
- Berichten: 211
- Lid geworden op: zo 07 mei 2006 20:58
- Rijdt met: Viper TR3.0 X.9/X.0/X-gen
Tja, het verschil is gewoon de maximale veerweg die je ter beschikking hebt. 80mm wil zeggen dus dat je vork maximaal 80mm zal kunnen inveren. Afhankelijk van de instelling zal je fiets ook iets anders reageren. Meestal voor 'normale' ritten is 80-100mm voldoende, ga je wat (licht) freeriden (d.w.z wat grotere jumps e.d.) dan kan je best voor de 130 gaan.Headshot schreef:wat is het verschil eigenlijk tussen 80mm, 100mm en 130mm veerweg? wanneer gebruik je welke?
en wat bedoel je met pompen?
Pompen is je vork die meeveert als je bv recht op de pedalen gaat staan. Hierdoor gaat er uiteraard energie verloren...
- authentic biker
- Mountainbiker
- Berichten: 448
- Lid geworden op: vr 10 feb 2006 11:11
- Rijdt met: Minerva hurricane deore
Bericht door authentic biker »
Het gaat hier dan om de versie met u-turn die je kan instellen met een knopje. Bij de andere versie van de tora kan dit enkel gebeuren door de handel open te halen.DarkStar schreef:Tja, het verschil is gewoon de maximale veerweg die je ter beschikking hebt. 80mm wil zeggen dus dat je vork maximaal 80mm zal kunnen inveren. Afhankelijk van de instelling zal je fiets ook iets anders reageren. Meestal voor 'normale' ritten is 80-100mm voldoende, ga je wat (licht) freeriden (d.w.z wat grotere jumps e.d.) dan kan je best voor de 130 gaan.Headshot schreef:wat is het verschil eigenlijk tussen 80mm, 100mm en 130mm veerweg? wanneer gebruik je welke?
en wat bedoel je met pompen?
Pompen is je vork die meeveert als je bv recht op de pedalen gaat staan. Hierdoor gaat er uiteraard energie verloren...