Rock Shocks TORA

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Gast

Rock Shocks TORA

Bericht door Gast »

Beste,

Ik heb een cube ltd team van 2006. En na 150 km lekt mijn vork al... zou dat van dat blokkeersysteem zijn aan het stuur?

Dank,
Gebruikersavatar
Sjoerie
Mountainbiker
Berichten: 3527
Lid geworden op: wo 11 mei 2005 22:25
Rijdt met: Giant XTC Customized
Contacteer:

Bericht door Sjoerie »

Amai das vroeg

Lock laten opstaan in een afdaling ofzo?

Doe 'm is binnen bij ne LBS die RS vorken kan onderhouden
Gebruikersavatar
looneycooney
Mountainbiker
Berichten: 1904
Lid geworden op: zo 15 jun 2003 10:01
Rijdt met: 15 december 2009 : Scott Scale 40 2009

Bericht door looneycooney »

oeioei das minder :s
Ik heb dezelfde vork op mijn scott scale 60 en nog geen problemen mee ..
Maar ! ik moet wel zeggen dat ik de instelling ervan nooit verander , ik heb hem gewoon op een doorgaans goede veerweg staan en zo laat ik hem ..
dat lock systeem gebruik ik dus helemaal niet ! Zelfs niet op verharde vlakke weg..ook vooral uit schrik dat ik het vergeet terug te zetten en dan stukrijd
enige wat ik wel eens durf te veranderen is onderaan de vork ( schildpad/haas) , hangt van de regio af waar ik fiets . veel bulten en oneffenheden zet ik die terugvering sneller (haas) ...
na elke tocht maak ik de fiets wel mooi proper en doe wat teflon op de vering en pomp hem dan nog eens goed in ..
kheb wel maar een kleine 800km tot nu toe ...
Flip FSR
Mountainbiker
Berichten: 3065
Lid geworden op: di 03 feb 2004 13:42

Bericht door Flip FSR »

Schildpad/Haas = Rebound.
De snelheid waarmee de vork terug uitveert nadat ze werd samengedrukt... :wink:
Gebruikersavatar
biker84
Mountainbiker
Berichten: 242
Lid geworden op: wo 21 jan 2004 21:15
Rijdt met: cube ltd team 06

Bericht door biker84 »

hoe zie je dat ie lekt?
MQV
Mountainbiker
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 16 apr 2006 12:26

Bericht door MQV »

biker84 schreef:hoe zie je dat ie lekt?
#-o
Dat het lekt.
Meer bepaald aan de bourages, de plaats waar onder en binnenpoot over elkaar schuiven.

Wat betreft die haas/schildpad.
Zeker dat dit de rebound demping is?
Ik denk dat het de ingaande regelt. :wink:
Gebruikersavatar
looneycooney
Mountainbiker
Berichten: 1904
Lid geworden op: zo 15 jun 2003 10:01
Rijdt met: 15 december 2009 : Scott Scale 40 2009

Bericht door looneycooney »

hhmmm ik had paar dagen terug zoiets aan de hand met die vork ...

kwas vergeten me fietsje te poetsen ,nuja eecht vuil was hem niet , ma toch stoffig .. volgende dag , ondanks dat ik hem eerst gecleaned en ingespoten had , kreeg ik een onrustellend geluid uit de vork ..
Bleek dus die 'grijze' rubberen dichtingen te zijn op die plaats wat je zegt ..beetje uitgedroogd precies , waren heel stijf .
heb hem dan thuis veelvuldig ingespoten met teflon en zitten pompen , kwam dus idd vuil uit de vork , niet veel mja toch heh ..
ondertss is het geluid compleet weg en is heeft hem ne fijne TT overleefd .
Normaal maak ik de fiets compleet proper en vet alles goed terug in en de vork spuit ik goed in met teflon .

heb eens zitten nalezen , dat regelt dus de rebound demping idd volgens het handboekje .
als die op haas staat , komt de vork sneller terug tot maximum op schildpad trager ...rechtsonderaan de vork te regelen
Gebruikersavatar
Headshot
Mountainbiker
Berichten: 3660
Lid geworden op: wo 24 mei 2006 11:27
Rijdt met: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Bericht door Headshot »

wat is het verschil eigenlijk tussen 80mm, 100mm en 130mm veerweg? wanneer gebruik je welke?

en wat bedoel je met pompen?
Gebruikersavatar
DarkStar
Mountainbiker
Berichten: 211
Lid geworden op: zo 07 mei 2006 20:58
Rijdt met: Viper TR3.0 X.9/X.0/X-gen

Bericht door DarkStar »

Headshot schreef:wat is het verschil eigenlijk tussen 80mm, 100mm en 130mm veerweg? wanneer gebruik je welke?

en wat bedoel je met pompen?
Tja, het verschil is gewoon de maximale veerweg die je ter beschikking hebt. 80mm wil zeggen dus dat je vork maximaal 80mm zal kunnen inveren. Afhankelijk van de instelling zal je fiets ook iets anders reageren. Meestal voor 'normale' ritten is 80-100mm voldoende, ga je wat (licht) freeriden (d.w.z wat grotere jumps e.d.) dan kan je best voor de 130 gaan.

Pompen is je vork die meeveert als je bv recht op de pedalen gaat staan. Hierdoor gaat er uiteraard energie verloren...
Gebruikersavatar
authentic biker
Mountainbiker
Berichten: 448
Lid geworden op: vr 10 feb 2006 11:11
Rijdt met: Minerva hurricane deore

Bericht door authentic biker »

DarkStar schreef:
Headshot schreef:wat is het verschil eigenlijk tussen 80mm, 100mm en 130mm veerweg? wanneer gebruik je welke?

en wat bedoel je met pompen?
Tja, het verschil is gewoon de maximale veerweg die je ter beschikking hebt. 80mm wil zeggen dus dat je vork maximaal 80mm zal kunnen inveren. Afhankelijk van de instelling zal je fiets ook iets anders reageren. Meestal voor 'normale' ritten is 80-100mm voldoende, ga je wat (licht) freeriden (d.w.z wat grotere jumps e.d.) dan kan je best voor de 130 gaan.

Pompen is je vork die meeveert als je bv recht op de pedalen gaat staan. Hierdoor gaat er uiteraard energie verloren...
Het gaat hier dan om de versie met u-turn die je kan instellen met een knopje. Bij de andere versie van de tora kan dit enkel gebeuren door de handel open te halen.
Plaats reactie