schijfremmen

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Gebruikersavatar
J-BIKER
Mountainbiker
Berichten: 138
Lid geworden op: za 08 okt 2005 19:45
Rijdt met: specialized stumpjumper s-works world cup

schijfremmen

Bericht door J-BIKER »

hallo beste forummers,
ik ben aan het overwegen om volgend jaar met schijfremmen te beginnen rijden. maar ik heb al veel gehoord dat schijfremmen veel slepen .nu is mijn vraag klopt dat . of is het vooral omdat hun schijfremmen misschien niet goet zijn afgesteld of is het alleen in extreme omstandigheden, of kom het doorslijtage,....
ik ben jullie alvast dankbaar voor jullie reacties
Bernard
Mountainbiker
Berichten: 99
Lid geworden op: za 26 nov 2005 14:50
Rijdt met: Trek 4700, full lx, Xlands, Michelin tubeless

Bericht door Bernard »

Indien schijfremmen goed afgesteld staan slijpen ze niet.
Ik rijd met Formula oro schijfremmen 180 voorraan 160 achteraan.
Ze stoppen super en de slijtage valt wel mee, vooraan zijn de blokjes nog zo goed als nieuw achteraan zijn ze nu versleten na 500km. Dit is wel na stevig rijden in de ardennen en in de down-hills slepend remmen achter.
Ik heb deze week een LX-discgroep bij een vriend gemonteerd dat zag er mij ook degelijk gerief uit. 200€ betaald voor dual-control shifters, remmen en schijven, dat viel ook nogal mee.
Dus vraag ik mij af waarom nog wachten tot volgend jaar???????? [-X
Gebruikersavatar
kawa
Mountainbiker
Berichten: 9962
Lid geworden op: vr 06 aug 2004 10:58

Bericht door kawa »

MIjn schijfremmen slepen "nooit"

Als je door het water rijdt hoor je ze wel even maar ik denk dat dit niet te vermijden is.
Gebruikersavatar
Epic Man
Mountainbiker
Berichten: 216
Lid geworden op: do 19 aug 2004 11:43
Rijdt met: One Silver arrows and 2 Black Italians

Bericht door Epic Man »

Ik moet zeggen, zelf rijd ik met shimano XT schijfremmen. Makkelijk af te stellen en ze slepen nooit. Alleen (zoals Kawa hier al kwam zeggen) als je daar het water rijdt hoor je ze eventjes, maar dit is onvermijdelijk denk ik.

Xt schijfremmen set (niet de dualcontrols) nu bij www.bikediscount.de 189 euro + 10 verzend kosten :wink: :wink: :wink:
Gebruikersavatar
Thys
Mountainbiker
Berichten: 614
Lid geworden op: do 15 jan 2004 22:28
Rijdt met: Radon ZR EVO 01

Bericht door Thys »

Hier magura louise.
Blokken +2000km gemonteerd, slepen niet
Ale als ge door den drek/water rijdt moet het direct daarna gedaan zijn anders scheelt er iets met de afstelling.
Byorka
Mountainbiker
Berichten: 793
Lid geworden op: za 25 dec 2004 11:34

Bericht door Byorka »

Hier met Louise ook alleen maar positief. Veel stiller dan dat geschaaf van mijn oude HSS 33
Gebruikersavatar
Herder Ben
Mountainbiker
Berichten: 439
Lid geworden op: di 09 dec 2003 21:57
Rijdt met: Epic 06 & Stumpjumper HT 08
Contacteer:

Bericht door Herder Ben »

Ik had in het begin ook schrik van schijfremmen maar heb nu reeds enkele maanden de XT's zitten. Geen last van slepen en wat een remkracht, ook in slechtere omstandigheden.

Af en toe (na +- 4 ritten) haal ik de blokjes er eens uit en wrijf ik het binnenwerk eens proper. Als ze dan toch slepen kan je zelf heel eenvoudig één van de pistons een beetje indrukken.

Go for it!

Herder Ben
Gebruikersavatar
biker84
Mountainbiker
Berichten: 242
Lid geworden op: wo 21 jan 2004 21:15
Rijdt met: cube ltd team 06

Bericht door biker84 »

Epic Man schreef:Ik moet zeggen, zelf rijd ik met shimano XT schijfremmen. Makkelijk af te stellen en ze slepen nooit. Alleen (zoals Kawa hier al kwam zeggen) als je daar het water rijdt hoor je ze eventjes, maar dit is onvermijdelijk denk ik.

Xt schijfremmen set (niet de dualcontrols) nu bij www.bikediscount.de 189 euro + 10 verzend kosten :wink: :wink: :wink:
das een mooie prijs maar heb nu de hayes9 op mijne cube staan!zijn deze veel beter of niet?

en heb nu 180 mm schijf vanvoor en achter 160 maakt dat iets uit als ik nu 160 mm ga kopen?
Gebruikersavatar
SusXT
Mountainbiker
Berichten: 5013
Lid geworden op: di 01 feb 2005 22:23
Rijdt met: ene met twee wielen

Bericht door SusXT »

Vreemd dat hier niemand spreekt over fluiten bij nat weer. Alle schijfremmen fluiten, maar de mijne waarschijnlijk meer dan bij een ander. Daar heb ik van het begin al last van gehad. Na het steken van BBB-blokken is het beter. Ze slepen ook wanneer je door een plas rijdt.
Dus 100% tevreden ben ik niet maar of ik ooit terug V-brakes ga zetten? Nee nooit! De nadelen wegen niet op tegen de remkracht, de reactiesnelheid en doseerbaarheid.
Gebruikersavatar
kawa
Mountainbiker
Berichten: 9962
Lid geworden op: vr 06 aug 2004 10:58

Bericht door kawa »

SusXT schreef:Vreemd dat hier niemand spreekt over fluiten bij nat weer. Alle schijfremmen fluiten, maar de mijne waarschijnlijk meer dan bij een ander.
Mijn fluiten toch niet hoor, zoals ik al zei zal je ze even horen als je door een plas of modder hebt gereden, maar dat is ook zo voorbij.
Plaats reactie