Ik weet het wel maar FSA en Ritchey lijken mij op het zelfde niveau te zitten. Ik heb ook een Ritchey stuurtje (comp) maar da's gewoon omdat het goedkoop was.. Ik denk dat pro's voor dezelfde prijs wel even licht zijn.. Maar 't zijn geen Ritcheys heHet gaat hier niet over FSA maar Ritchey WCS vs Pro...
Pro carbon vs Ritchey WCS vs Pro alu
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
- Hubertje
- Mountainbiker
- Berichten: 10986
- Lid geworden op: di 22 mar 2005 14:06
- Rijdt met: in de maak..
- Contacteer:
- Sjoerie
- Mountainbiker
- Berichten: 3527
- Lid geworden op: wo 11 mei 2005 22:25
- Rijdt met: Giant XTC Customized
- Contacteer:
Pro: budgetdingenHubertje schreef:Ik weet het wel maar FSA en Ritchey lijken mij op het zelfde niveau te zitten. Ik heb ook een Ritchey stuurtje (comp) maar da's gewoon omdat het goedkoop was.. Ik denk dat pro's voor dezelfde prijs wel even licht zijn.. Maar 't zijn geen Ritcheys heHet gaat hier niet over FSA maar Ritchey WCS vs Pro...
FSA: lijkt me ni al te licht
Ritchey: Perfecte combinatie prijs - kwaliteit - gewicht
- daelman
- Mountainbiker
- Berichten: 3758
- Lid geworden op: vr 14 okt 2005 21:32
- Rijdt met: isaac impact
- Contacteer:
naar het gewicht kijkt ie niet. en bij mijn weten is ritchey wcs toch nog vrij duur hoor. tussen het wcs stuur en het pro hi-comp carbon zal er toch wel bijna 30€ verschil opzitten als het niet meer is. en veel zwaarder zijn de pro onderdelen niet. een woodman carbo 400 zadelpen weegt evenveel als een gewoon ritchey wcs.
- Kinnie
- Mountainbiker
- Berichten: 1053
- Lid geworden op: di 08 nov 2005 21:26
- Rijdt met: Trek Procaliber
Gewicht zegt me niets, ikzelf weeg 61kilo, dus fiets mag al enkele grammen meer wegen, zit dan nog aan een redelijk laag totaal gewicht.
Ik heb niet maar prijzen gekeken want die speelden ook "geen rol", ik heb gewoon voor m'n gemak gekozen. In mijn regio weet ik geen één fietszaak zijn die Ritchey onderdelen doet, hij kan die misschien wel bestellen, maar ik zie graag wat ik koop.
Dus Pro is hier overal te verkrijgen, gelijk welke zaak je binnen gaat, er is altijd wel een stand van Pro te vinden.
Dus heb voor de XLT serie van Pro gekozen.
En daarjuist een of andere krantje gelezen en zag dat de CycloCross ploeg van Wellens (Fidea) volledig met Pro rijd. Dus denk dat het ook wel degelijk zal zijn, anders zouden ze het niet op hun fietsen steken (die stukken duurder zijn dan de mijne)
Ik heb al een riser stuurke (geen downhill éh) gehad en een gewoon recht, en heb nu terug voor een riser gekozen. Vind het iets schoonder zo lichtjes gebogen. Maar ook hier is het puur persoonlijk.
Ik heb niet maar prijzen gekeken want die speelden ook "geen rol", ik heb gewoon voor m'n gemak gekozen. In mijn regio weet ik geen één fietszaak zijn die Ritchey onderdelen doet, hij kan die misschien wel bestellen, maar ik zie graag wat ik koop.
Dus Pro is hier overal te verkrijgen, gelijk welke zaak je binnen gaat, er is altijd wel een stand van Pro te vinden.
Dus heb voor de XLT serie van Pro gekozen.
En daarjuist een of andere krantje gelezen en zag dat de CycloCross ploeg van Wellens (Fidea) volledig met Pro rijd. Dus denk dat het ook wel degelijk zal zijn, anders zouden ze het niet op hun fietsen steken (die stukken duurder zijn dan de mijne)
Ik heb al een riser stuurke (geen downhill éh) gehad en een gewoon recht, en heb nu terug voor een riser gekozen. Vind het iets schoonder zo lichtjes gebogen. Maar ook hier is het puur persoonlijk.
Goede keuze. Trouwens niet alleen het Fidea team van Wellens en co , maar ook nationale driekleur Sven heeft XLT op zijn fietsen staan.Kinnie schreef:Gewicht zegt me niets, ikzelf weeg 61kilo, dus fiets mag al enkele grammen meer wegen, zit dan nog aan een redelijk laag totaal gewicht.
Ik heb niet maar prijzen gekeken want die speelden ook "geen rol", ik heb gewoon voor m'n gemak gekozen. In mijn regio weet ik geen één fietszaak zijn die Ritchey onderdelen doet, hij kan die misschien wel bestellen, maar ik zie graag wat ik koop.
Dus Pro is hier overal te verkrijgen, gelijk welke zaak je binnen gaat, er is altijd wel een stand van Pro te vinden.
Dus heb voor de XLT serie van Pro gekozen.
En daarjuist een of andere krantje gelezen en zag dat de CycloCross ploeg van Wellens (Fidea) volledig met Pro rijd. Dus denk dat het ook wel degelijk zal zijn, anders zouden ze het niet op hun fietsen steken (die stukken duurder zijn dan de mijne)
Ik heb al een riser stuurke (geen downhill éh) gehad en een gewoon recht, en heb nu terug voor een riser gekozen. Vind het iets schoonder zo lichtjes gebogen. Maar ook hier is het puur persoonlijk.
En Nys is een gekend materiaal-freak.
Wij hebben nooit klagen gehad van Pro of van Ritchey. Alleeen zijn er vorig jaar een aantal WCS , alu , zadelpennen stuk gegaan. Intussen is dit aangepast op de zadelpennen 2006 en zou het probleem opgelost moeten zijn.
Voor hen die het willen weten:De probleemzadelpennen waren die met ongekartelde maantjes van de zadelklem.
franco schreef:Teams zoals Fidea of e fiets van Neys, moeten die niet rijden met het merk dat e sponsor aanbrengt?
Idd , dat klopt. Maar als het niet deugd zullen ze dat niet gebruiken hoor. Dan nemen ze wel iets anders en hangen ze er een sticker over. En dat laatste is niet het geval bij die ploegen.
Het is trouwens Nys ipv Neys .