Pro carbon vs Ritchey WCS vs Pro alu

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Gebruikersavatar
Hubertje
Mountainbiker
Berichten: 10986
Lid geworden op: di 22 mar 2005 14:06
Rijdt met: in de maak..
Contacteer:

Bericht door Hubertje »

Het gaat hier niet over FSA maar Ritchey WCS vs Pro...
Ik weet het wel maar FSA en Ritchey lijken mij op het zelfde niveau te zitten. Ik heb ook een Ritchey stuurtje (comp) maar da's gewoon omdat het goedkoop was.. Ik denk dat pro's voor dezelfde prijs wel even licht zijn.. Maar 't zijn geen Ritcheys he ;)
Gebruikersavatar
Sjoerie
Mountainbiker
Berichten: 3527
Lid geworden op: wo 11 mei 2005 22:25
Rijdt met: Giant XTC Customized
Contacteer:

Bericht door Sjoerie »

Hubertje schreef:
Het gaat hier niet over FSA maar Ritchey WCS vs Pro...
Ik weet het wel maar FSA en Ritchey lijken mij op het zelfde niveau te zitten. Ik heb ook een Ritchey stuurtje (comp) maar da's gewoon omdat het goedkoop was.. Ik denk dat pro's voor dezelfde prijs wel even licht zijn.. Maar 't zijn geen Ritcheys he ;)
Pro: budgetdingen
FSA: lijkt me ni al te licht
Ritchey: Perfecte combinatie prijs - kwaliteit - gewicht
Gebruikersavatar
Mich
Mountainbiker
Berichten: 287
Lid geworden op: di 26 jul 2005 22:26
Rijdt met: Granvillemobiel
Contacteer:

Bericht door Mich »

Gebruikersavatar
daelman
Mountainbiker
Berichten: 3758
Lid geworden op: vr 14 okt 2005 21:32
Rijdt met: isaac impact
Contacteer:

Bericht door daelman »

naar het gewicht kijkt ie niet. en bij mijn weten is ritchey wcs toch nog vrij duur hoor. tussen het wcs stuur en het pro hi-comp carbon zal er toch wel bijna 30€ verschil opzitten als het niet meer is. en veel zwaarder zijn de pro onderdelen niet. een woodman carbo 400 zadelpen weegt evenveel als een gewoon ritchey wcs.
Gebruikersavatar
Sjoerie
Mountainbiker
Berichten: 3527
Lid geworden op: wo 11 mei 2005 22:25
Rijdt met: Giant XTC Customized
Contacteer:

Bericht door Sjoerie »

Ge zegt da Pro ni veel verschil is met ritchey ... ma om da te bewijze vergelijkte woodman met ritchey?

Zelfs al kijkt ni na het gewicht... zo duur is ritchey ook ni (hij kan ook opteren voor de 'Pro' reeks :)
Gebruikersavatar
Kinnie
Mountainbiker
Berichten: 1053
Lid geworden op: di 08 nov 2005 21:26
Rijdt met: Trek Procaliber

Bericht door Kinnie »

Gewicht zegt me niets, ikzelf weeg 61kilo, dus fiets mag al enkele grammen meer wegen, zit dan nog aan een redelijk laag totaal gewicht.

Ik heb niet maar prijzen gekeken want die speelden ook "geen rol", ik heb gewoon voor m'n gemak gekozen. In mijn regio weet ik geen één fietszaak zijn die Ritchey onderdelen doet, hij kan die misschien wel bestellen, maar ik zie graag wat ik koop.
Dus Pro is hier overal te verkrijgen, gelijk welke zaak je binnen gaat, er is altijd wel een stand van Pro te vinden.

Dus heb voor de XLT serie van Pro gekozen.

En daarjuist een of andere krantje gelezen en zag dat de CycloCross ploeg van Wellens (Fidea) volledig met Pro rijd. Dus denk dat het ook wel degelijk zal zijn, anders zouden ze het niet op hun fietsen steken (die stukken duurder zijn dan de mijne) :wink:

Ik heb al een riser stuurke (geen downhill éh) gehad en een gewoon recht, en heb nu terug voor een riser gekozen. Vind het iets schoonder zo lichtjes gebogen. Maar ook hier is het puur persoonlijk.
Gebruikersavatar
Rasse
Mountainbiker
Berichten: 240
Lid geworden op: zo 05 sep 2004 23:42
Rijdt met: Varmint Coyote

Bericht door Rasse »

Kinnie schreef:Gewicht zegt me niets, ikzelf weeg 61kilo, dus fiets mag al enkele grammen meer wegen, zit dan nog aan een redelijk laag totaal gewicht.

Ik heb niet maar prijzen gekeken want die speelden ook "geen rol", ik heb gewoon voor m'n gemak gekozen. In mijn regio weet ik geen één fietszaak zijn die Ritchey onderdelen doet, hij kan die misschien wel bestellen, maar ik zie graag wat ik koop.
Dus Pro is hier overal te verkrijgen, gelijk welke zaak je binnen gaat, er is altijd wel een stand van Pro te vinden.

Dus heb voor de XLT serie van Pro gekozen.

En daarjuist een of andere krantje gelezen en zag dat de CycloCross ploeg van Wellens (Fidea) volledig met Pro rijd. Dus denk dat het ook wel degelijk zal zijn, anders zouden ze het niet op hun fietsen steken (die stukken duurder zijn dan de mijne) :wink:

Ik heb al een riser stuurke (geen downhill éh) gehad en een gewoon recht, en heb nu terug voor een riser gekozen. Vind het iets schoonder zo lichtjes gebogen. Maar ook hier is het puur persoonlijk.
Goede keuze. Trouwens niet alleen het Fidea team van Wellens en co , maar ook nationale driekleur Sven heeft XLT op zijn fietsen staan.
En Nys is een gekend materiaal-freak.

Wij hebben nooit klagen gehad van Pro of van Ritchey. Alleeen zijn er vorig jaar een aantal WCS , alu , zadelpennen stuk gegaan. Intussen is dit aangepast op de zadelpennen 2006 en zou het probleem opgelost moeten zijn.
Voor hen die het willen weten:De probleemzadelpennen waren die met ongekartelde maantjes van de zadelklem.
Gebruikersavatar
franco
Mountainbiker
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 21 mar 2005 17:07
Rijdt met: kraftstoff X1 kraftstoff H1 kraftstoff H2 Thompson xline carbon

Bericht door franco »

Teams zoals Fidea of e fiets van Neys, moeten die niet rijden met het merk dat e sponsor aanbrengt?
Gebruikersavatar
Rasse
Mountainbiker
Berichten: 240
Lid geworden op: zo 05 sep 2004 23:42
Rijdt met: Varmint Coyote

Bericht door Rasse »

franco schreef:Teams zoals Fidea of e fiets van Neys, moeten die niet rijden met het merk dat e sponsor aanbrengt?

Idd , dat klopt. Maar als het niet deugd zullen ze dat niet gebruiken hoor. Dan nemen ze wel iets anders en hangen ze er een sticker over. En dat laatste is niet het geval bij die ploegen.
Het is trouwens Nys ipv Neys .
Gebruikersavatar
toops
Mountainbiker
Berichten: 129
Lid geworden op: za 22 okt 2005 20:46
Rijdt met: Orbea custom: X0-XTR-Hope mono mini-DTSwiss-KMC Gold

Bericht door toops »

men mtb is volledig wcs (voorbouw en zadelpen) en ik zou dit zeker aanraden, qua looks zal je zeker niet teleurgesteld en het is ooh zo lekker licht allemaal. gewoon naar de duitse sites gaan en bestellen die handel!!! je zal er zeker tevreden over zijn!
Plaats reactie