balhoofd

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
toops
Mountainbiker
Berichten: 129
Lid geworden op: za 22 okt 2005 20:46
Rijdt met: Orbea custom: X0-XTR-Hope mono mini-DTSwiss-KMC Gold

balhoofd

Bericht door toops »

de meeste fietsen die nu op de markt komen zijn toch bijna allemaal met een geîntegreerd balhoofd? of ben ik fout?
het rare vind ik dat als je op internet kijkt voor een nieuw balhoofd je helemaal niet zoveel keuze...een chris king bv die kom je niet tegen in geïntegreerd versie.

heb ik het nu juist voor of sla ik de bal compleet mis?

ps: wat is het verschil tussen integrated en semi-integrated? kan je dat zien als je zo naar een kader kijkt of zit het verschil in de voorbuis

ik heb nl een balhoofd nodig voor men nieuwe kader (orbea zenit) op de site van orbea staat semi integrated mr is dit niet hetzelfde als integrated?
Gebruikersavatar
Hubertje
Mountainbiker
Berichten: 10986
Lid geworden op: di 22 mar 2005 14:06
Rijdt met: in de maak..
Contacteer:

Bericht door Hubertje »

Het zijn twee verschillende standaards maar meer kan ik ook niet zeggen, ik rijd nog met een extern balhoofd.
Gebruikersavatar
toops
Mountainbiker
Berichten: 129
Lid geworden op: za 22 okt 2005 20:46
Rijdt met: Orbea custom: X0-XTR-Hope mono mini-DTSwiss-KMC Gold

Bericht door toops »

ik heb al wat zitte rondzoeke en geïntegreerd en semi-geïntegreerd zijn niet hetzelfde. het ambetante is dat je blijkbaar in semi-geïntegreerde verschillende stack heights hebt dus ik weet niet welk balhoofd in men kader past (kader moet 1 vd dagen arriveren)...
Gebruikersavatar
Hubertje
Mountainbiker
Berichten: 10986
Lid geworden op: di 22 mar 2005 14:06
Rijdt met: in de maak..
Contacteer:

Bericht door Hubertje »

Bij een nieuwe kader met geintegreerd balhoofd zit dat meestal meegeleverd ;)
Plaats reactie