Mavic speed city.
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
- Fuckface
- Mountainbiker
- Berichten: 9
- Lid geworden op: wo 02 mar 2005 09:28
- Rijdt met: Specialized S-works M5 HT
Ik wel. Maar wat wil je weten?
Ik heb de Speedcity's met schijfremmen, zodoende zijn ze zeer gemakkelijk te wisselen. Ze rijden heel soepel en ze zien er tenslotte nog hel mooi uit ook nog.
Ik ben wel maar een vrijetijdsfietser. Dus ze worden zeker niet elke week gebruikt.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
Ik heb de Speedcity's met schijfremmen, zodoende zijn ze zeer gemakkelijk te wisselen. Ze rijden heel soepel en ze zien er tenslotte nog hel mooi uit ook nog.
Ik ben wel maar een vrijetijdsfietser. Dus ze worden zeker niet elke week gebruikt.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
- den Dimi
- Mountainbiker
- Berichten: 82
- Lid geworden op: zo 29 jan 2006 21:35
- Rijdt met: Thompson xc 980,Trek Marlin SS 29
Mavic speed city.
Ik rijd wekelijks ongeveer 250 km,waarvan een 200km woon-werk verkeer over de openbare weg.(Fietspad,asfalt en een beetje kasseien)en
in het weekend probeer ik een toertocht of een individueele rit te maken op onverhard terrein.
De mavics zouden dus goed van pas komen tijdens de week,banden wisselen voor het weekend is ook een alternatief natuurlijk.
En wekelijks 200km op asfalt met een modderband heeft ook zijn nadelen natuurlijk,enkel slijtage gaat al snel.
Met mijn vraag wil ik vooral wat meer over de kwaliteit en duurzaamheid
te weten komen en ook over het gebruiks gemak.
in ieder geval bedankt voor de reactie.
in het weekend probeer ik een toertocht of een individueele rit te maken op onverhard terrein.
De mavics zouden dus goed van pas komen tijdens de week,banden wisselen voor het weekend is ook een alternatief natuurlijk.
En wekelijks 200km op asfalt met een modderband heeft ook zijn nadelen natuurlijk,enkel slijtage gaat al snel.
Met mijn vraag wil ik vooral wat meer over de kwaliteit en duurzaamheid
te weten komen en ook over het gebruiks gemak.
in ieder geval bedankt voor de reactie.
- Fuckface
- Mountainbiker
- Berichten: 9
- Lid geworden op: wo 02 mar 2005 09:28
- Rijdt met: Specialized S-works M5 HT
Dimi,
dit komt uit de "Mountainbike Plus " van februari-maart 2005:
pluspunten:
-maakt van een mountainbike bijna een racefiets
-loopt heel mooi
-degelijk
minpunten:
-alleen voor bikes met schijfremmen
-gewicht
enkele quotes:
-een goed alternatief als je geen racefiets wilt kopen
-over de kwaliteit van de wielen zijn we snel klaar. Top!
dikke, perfect lopende naven boordevol uitstekend lopende verwisselbare industrielagers. achterwiel 1095 gram, voorwiel 865 gram.
-Over de levensduur hebben we geen twijfel. Deze wielen gaan lang, heel lang mee.
Conclusie van Mountainbike Plus:
De Mavic Speedcity kan een welkome aanvulling zijn voor forenzen, fietskoeriers en alle anderen die van hun mountainbike een streetracer willen maken. De wielset loopt uitstekend en is oerdegelijk. De set is alleen geschikt voor bikes met schijfremmen. Slechts het behoorlijke stevige gewicht van de Mavic Speedcity gooit wat roet in het eten.
Voila, ik hoop dat je hier iets aan hebt.
Omdat wij mountainbikers elkaar graag verder helpen.
Groeten,
Fuckface
dit komt uit de "Mountainbike Plus " van februari-maart 2005:
pluspunten:
-maakt van een mountainbike bijna een racefiets
-loopt heel mooi
-degelijk
minpunten:
-alleen voor bikes met schijfremmen
-gewicht
enkele quotes:
-een goed alternatief als je geen racefiets wilt kopen
-over de kwaliteit van de wielen zijn we snel klaar. Top!
dikke, perfect lopende naven boordevol uitstekend lopende verwisselbare industrielagers. achterwiel 1095 gram, voorwiel 865 gram.
-Over de levensduur hebben we geen twijfel. Deze wielen gaan lang, heel lang mee.
Conclusie van Mountainbike Plus:
De Mavic Speedcity kan een welkome aanvulling zijn voor forenzen, fietskoeriers en alle anderen die van hun mountainbike een streetracer willen maken. De wielset loopt uitstekend en is oerdegelijk. De set is alleen geschikt voor bikes met schijfremmen. Slechts het behoorlijke stevige gewicht van de Mavic Speedcity gooit wat roet in het eten.
Voila, ik hoop dat je hier iets aan hebt.
Omdat wij mountainbikers elkaar graag verder helpen.
Groeten,
Fuckface
Bericht door Gast »
alleen voor schijfremmen?
denk dat die mannen eens deftig de handleiding moeten leren lezen
heb even iets van de site van mavic geplukt:
WEIGHT
Clincher Ø 700: front 865 g, rear 1095 g
RIMS
Material: Maxtal
Joint: SUP welded
Braking surface: machined before anodization
Finishing (color): CD grey
Drilling: Fore technology, Ø M9
Eyelet: aluminum threaded eyelet
SPOKES
Material: stainless steel
Type: black, round, straight pull
Count: front 24, rear 24
Lacing: front and rear crossed 2
HUBS
Integrated free wheel mechanism: FTS-L system
Axle width: front 100 mm, rear 135 mm
Serviceable, sealed cartridge bearings
COMPATIBILITY
Cog: M10 compatible
Disc brake: 2 versions available for compatibility with:
• 6-hole International Standard
• Center-Lock
er staat degelijk dat flanken van de velgen bedoeld zijn voor velgremmen
mist wat zoeken kun je kits kopen om uw v-brakes te verhogen om deze te kunnen gebruiken bij die velgen
http://www.mavic.com/ewb_pages/a/assistance_vtt_446.php
denk dat die mannen eens deftig de handleiding moeten leren lezen
heb even iets van de site van mavic geplukt:
WEIGHT
Clincher Ø 700: front 865 g, rear 1095 g
RIMS
Material: Maxtal
Joint: SUP welded
Braking surface: machined before anodization
Finishing (color): CD grey
Drilling: Fore technology, Ø M9
Eyelet: aluminum threaded eyelet
SPOKES
Material: stainless steel
Type: black, round, straight pull
Count: front 24, rear 24
Lacing: front and rear crossed 2
HUBS
Integrated free wheel mechanism: FTS-L system
Axle width: front 100 mm, rear 135 mm
Serviceable, sealed cartridge bearings
COMPATIBILITY
Cog: M10 compatible
Disc brake: 2 versions available for compatibility with:
• 6-hole International Standard
• Center-Lock
er staat degelijk dat flanken van de velgen bedoeld zijn voor velgremmen
mist wat zoeken kun je kits kopen om uw v-brakes te verhogen om deze te kunnen gebruiken bij die velgen
http://www.mavic.com/ewb_pages/a/assistance_vtt_446.php
- Fuckface
- Mountainbiker
- Berichten: 9
- Lid geworden op: wo 02 mar 2005 09:28
- Rijdt met: Specialized S-works M5 HT
Excuseer
Manitou,
je hebt gelijk, ze zijn zowel voor velgremmen als voor schijfremmen.
(staat trouwens ook in de MTB aankoopgids van 2005)
En dit komt dan nog van de specialisten.
Waar moeten wij vrijetijdsfietsers onze betrouwbare informatie op den duur blijven halen?
Punt is dat het toch zeer goede wieltjes blijven.
Dimi,
zodoende is er toch weeral 1 minpuntje minder om over te piekeren.
Ik rijd er zelf ook mee. En mijn conclusie is althans dat ik er zeer tevreden over ben en het is ook wel een feit dat als je er velgremmen op gaat gebruiken ze zeker niet zo mooi zullen blijven.
Sjaloom
je hebt gelijk, ze zijn zowel voor velgremmen als voor schijfremmen.
(staat trouwens ook in de MTB aankoopgids van 2005)
En dit komt dan nog van de specialisten.
Waar moeten wij vrijetijdsfietsers onze betrouwbare informatie op den duur blijven halen?
Punt is dat het toch zeer goede wieltjes blijven.
Dimi,
zodoende is er toch weeral 1 minpuntje minder om over te piekeren.
Ik rijd er zelf ook mee. En mijn conclusie is althans dat ik er zeer tevreden over ben en het is ook wel een feit dat als je er velgremmen op gaat gebruiken ze zeker niet zo mooi zullen blijven.
Sjaloom