Mening veerende voorvork Manitou Black Super Lock out / RTWD

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Plaats reactie
walli
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 16 jan 2006 19:46
Rijdt met: Cube bike

Mening veerende voorvork Manitou Black Super Lock out / RTWD

Bericht door walli »

Wat verstaan jullie onder deze voorvork...
Wat zijn jullie ervaringen hiermee...
Heeft deze goede specificaties?

Vind enkel de specificaties van deze voorvork
Manitou Axel Super Lock out RTWD 26"

' 'Axel '' welke meerwaarde heeft deze??
Gebruikersavatar
Hubertje
Mountainbiker
Berichten: 10986
Lid geworden op: di 22 mar 2005 14:06
Rijdt met: in de maak..
Contacteer:

Bericht door Hubertje »

Axel is minder dan een Black. Ik heb enkel ervaring met een 2004 model, en toen was dat een zeer goede stevige en stijve vork, zeker voor zijn prijs. Samen met de zocchi's van dat jaar naar mijn mening ook nog steeds de mooiste vork. Ik weet niet hoe deze vork zich nu positioneert, maar wat in 2004 goed was, zal nu wel nog geen brol zijn. Ik hou alleen niet van de zwarte vorkbenen.. Da's zo goedkoop. Maar da's smaak he :wink: .
Gebruikersavatar
Brainjumper
Mountainbiker
Berichten: 258
Lid geworden op: vr 07 feb 2003 22:11
Rijdt met: SPEC. FSR XC

Bericht door Brainjumper »

Onlangs Cube Ltd 5 als tweede bike in promotie gekocht bij H & S Bike Discount met zo'n Black vork erin.
Vork werkt met een veer i.p.v. lucht; veerweg is instelbaar van 90 tot 120 mm en heeft een lock-out van op stuur bedienbaar. Veergedrag valt best mee, evenals stijfheid.
Op mijn beste bike voorheen gereden met Rock Shox Duke XC 80 mm en thans met FOX 80 RLT.
Persoonlijk vind ik de Black qua veergedrag beter dan de Duke maar wel niet zo goed als de Fox. Rekening houdende met de prijs (amper de helft van de Fox) mag ze er best wezen en moet ze er toch zeker geen 50 % voor onderdoen.
Gebruikersavatar
Thys
Mountainbiker
Berichten: 614
Lid geworden op: do 15 jan 2004 22:28
Rijdt met: Radon ZR EVO 01

Bericht door Thys »

Heb de black super air lock out (op de vork zelf)
Ik ben der toch content van maar heb dan ook nog met geen betere vork gereden.
Stijf is em zeker,... Van de veerwerking hoor je mij niet klagen.
Gebruikersavatar
vj
Mountainbiker
Berichten: 111
Lid geworden op: ma 08 aug 2005 18:28
Rijdt met: haaifiets met dikke bande en een illegaal moteurke

Bericht door vj »

heb ne black elite ben er zeer tevreden over ,enkel die compression knop dat erop staat daar voel ik ni veel verschil bij als je dat verdraait
Gebruikersavatar
Thys
Mountainbiker
Berichten: 614
Lid geworden op: do 15 jan 2004 22:28
Rijdt met: Radon ZR EVO 01

Bericht door Thys »

vj schreef:heb ne black elite ben er zeer tevreden over ,enkel die compression knop dat erop staat daar voel ik ni veel verschil bij als je dat verdraait
Had dat in het begin ook...
Maar als ge diene knop eraf draait dan kunt ge een aske apart rondraaien en zo de compressie bijregelen voor uw gebruik.
Die valve die achter de rode knop hangt kan veel meer rondraaien dan het halve toerke van uwen rode knop.
Waarschijnlijk lock uwen LO ook nie volledig of wel?
Gebruikersavatar
vj
Mountainbiker
Berichten: 111
Lid geworden op: ma 08 aug 2005 18:28
Rijdt met: haaifiets met dikke bande en een illegaal moteurke

Bericht door vj »

eum zijn twee zwarte knopen als ik erop zit dient de linkse om den travel van 100 naar 80 tebeperken en die rechtse is compressie, sta gene lock op volgens de handleiding is da om de sag te regelen maar da maakt geen verschil in -of+ ,vermoed dat er een te zware veer in zit
Plaats reactie