probleem manitou swinger 4-way

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rollo
Mountainbiker
Berichten: 162
Lid geworden op: vr 07 jun 2002 02:00
Rijdt met: Cube XC Pro & Trek 8500 & noname op de tacx

probleem manitou swinger 4-way

Bericht door Rollo »

Ik dus zaterdag alles checken op de bike (druk op vering, kabels enzoverder)
Kom tot de conclusie dat ik geen druk meer krijg in de SPV kamer van mijn demper. Da ding dan maar van de bike gehaald, (uitwendig) proper gemaakt en nog maals geprobeerd. Zelfde resultaat.
Dan maar naar de LBS gereden en die heeft dus het ventiel gedemonteerd en zo proberen op te pompen. Zelfde resultaat: geen druk in de kamer te krijgen.
Aangezien Manitou (weet niet of dit rechtstreeks naar Manitou wordt gestuurd) volgende week dicht is raadde hij mij aan om zonder druk in SPV te rijden. Enigste verschil zou zijn dat de bike meer zou pompen.
Nu staat wel in de handleiding dat er alle tijden tijdens het rijden een minimum druk van 75 psi moet zijn in deze kamer.

Kan het nu kwaad of nie?
En weet iemand wat er aan zou kunnen schelen (ergens een lek?) en hoeveel dit gaat kosten om te herstellen?

Laatste onderhoud is van ongeveer een jaar geleden en toen was alles ok. (enkel olie vervangen)
Gebruikersavatar
kristoffer
Mountainbiker
Berichten: 112
Lid geworden op: za 11 dec 2004 11:30
Rijdt met: cube ams pro

Bericht door kristoffer »

Als ge daar mee gaat rijden zonder druk in de spv kamer,dan gaat ge de boel nog meer beschadigen peis k!
Maar wat bedoel je eigenlijk,met geen druk er meer in krijgen?
Die spv kamer is een hele kleine drukkamer!
Bij de mijne,ik pomp daar 85 psi in maar als ik daar daadwerkelijk op mijn pompke 85 psi in pomp en ik draai dat er af, dan zit daar niks meer in!Ik moet oppompen tot 150 psi om er 85 in te krijgen!
Die spv kamers verliezen enorm veel lucht bij het afdraien van zon pompke!
Dus eerst zien hoeveel hij verliest en dan het gene wat je er in wil inzetten plus het gene hij verliest!
Of gaat bij jouw het metertje niet meer omhoog?
Dan zal er wel ergens een lek zijn ofzo!
greetz,kristoffer
Gebruikersavatar
Rollo
Mountainbiker
Berichten: 162
Lid geworden op: vr 07 jun 2002 02:00
Rijdt met: Cube XC Pro & Trek 8500 & noname op de tacx

Bericht door Rollo »

kristoffer schreef:Als ge daar mee gaat rijden zonder druk in de spv kamer,dan gaat ge de boel nog meer beschadigen peis k!
Maar wat bedoel je eigenlijk,met geen druk er meer in krijgen?
Die spv kamer is een hele kleine drukkamer!
Bij de mijne,ik pomp daar 85 psi in maar als ik daar daadwerkelijk op mijn pompke 85 psi in pomp en ik draai dat er af, dan zit daar niks meer in!Ik moet oppompen tot 150 psi om er 85 in te krijgen!
Die spv kamers verliezen enorm veel lucht bij het afdraien van zon pompke!
Dus eerst zien hoeveel hij verliest en dan het gene wat je er in wil inzetten plus het gene hij verliest!
Of gaat bij jouw het metertje niet meer omhoog?
Dan zal er wel ergens een lek zijn ofzo!
greetz,kristoffer
Wel, de hoeveelheid weet ik niet vanbuiten (straks eens op pompke kijken)...
Maar als ik dus daar druk wil opzetten normaal is da ne kilo of 9 geloof ik.
Maar heb dus getest om er zoveel mogelijk druk in te krijgen (maximum toegelaten zou volgens manitou 12 bar zijn, maar zover ben ik niet geraakt).
Als ik dan de pomp er af haal en terug opzet (bij afhalen is het juist of alle lucht niet eens in de SPV geraakt (LBS heeft dit zelfs getest met eerst het ventiel te demonteren...)) is er totaal geen druk meer in.
Plaats reactie