crossmax XL disc probleem met cassette

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Gomez
Mountainbiker
Berichten: 94
Lid geworden op: zo 04 mei 2003 16:43
Rijdt met: Specialized Epic Marathon 2004
Contacteer:

crossmax XL disc probleem met cassette

Bericht door Gomez »

Ik begrijp er niets van. Ik heb een week geleden de body van mijn crossmax XL disc achterwiel laten vervangen. Alles prima, maar ik krijg mijn cassette er niet meer normaal op. De Cassette blijft los zitten als ik deze heb vastgedraaid. Ik kan de kransjes heen en weer halen. Voorheen was dit niet. Is mijn lbs een onderdeel vergeten terug te plaatsen? Een ring ofzo. Het lijkt wel of ik nu te veel plaats heb op de body waardoor de cassette heen en weer kan schuiven. Ik snap er niets van.
Gebruikersavatar
JanMan
Mountainbiker
Berichten: 2175
Lid geworden op: wo 18 feb 2004 21:14
Rijdt met: Custom Xcluziv, Orbea, Zannata

Bericht door JanMan »

Mss gewoon oplossen met een spacertje, kzou het ook niet weten wat er precies kan schilllen.

Op mijn crossmax body zit de cassete met geen extra spacers.
roger
Mountainbiker
Berichten: 1901
Lid geworden op: vr 30 jan 2004 22:50
Rijdt met: Seven Sola,Turner Flux

Bericht door roger »

Zet je spaakbeschermer ertussen,dit op aanraden van de Mavic gasten die de service doen op bepaalde wedstrijden.
Flip FSR
Mountainbiker
Berichten: 3065
Lid geworden op: di 03 feb 2004 13:42

Bericht door Flip FSR »

Daar klopt toch iets niet, ook al zit de spaakbeschermer er niet tussen, er mag geen speling op zijn...
Gebruikersavatar
vj
Mountainbiker
Berichten: 111
Lid geworden op: ma 08 aug 2005 18:28
Rijdt met: haaifiets met dikke bande en een illegaal moteurke

Bericht door vj »

er moet inderdaad een spacertje op ,mavic heeft eigen freewheelen en die zijn iets breder. uw vorig freewheel was waarschijnlijk een schimano freewheel
Genius
Mountainbiker
Berichten: 900
Lid geworden op: za 06 mar 2004 18:28
Contacteer:

Bericht door Genius »

vj schreef:er moet inderdaad een spacertje op ,mavic heeft eigen freewheelen en die zijn iets breder. uw vorig freewheel was waarschijnlijk een schimano freewheel
En dan?? Elke cassette(9 speed) moet op een 9 speed body passen. En dat is ook zo. Eerst reed ik ook met mavic, nu met shimano wielen. Maar nog steeds dezelfde cassette. En ik heb bij geen een van beide speling ofzo. En ook geen spacer nodig. En volgens mij zijn shimano body's evengroot al mavic body's. Anders zou dat oneindige concurentie en problemen(van uitwisselbaarheid), ... opleveren. De montage kan mss verschillen, maar de grootte is volgens mij het zelfde...
Gomez
Mountainbiker
Berichten: 94
Lid geworden op: zo 04 mei 2003 16:43
Rijdt met: Specialized Epic Marathon 2004
Contacteer:

Bericht door Gomez »

Toch niet helemaal voor mijn gevoel. Ik heb twee wielsets. Eén met mavic naaf/body en één met shimano XT naaf/body. Ik heb sinds kort op mavic wiel een nieuwe body en sram cassette. Sindsdien schakelt mijn bike slecht terwijl daarvoor geen problemen waren met shimano XT cassette. Ook het uitwisselen van de wielsets gaf geen problemen op mijn bike. Schakelen ging prima en er waren geen verschillen. Sinds ik een sram cassette heb (al of niet in combinatie met nieuwe body op mavic wielset) heb ik afstel problemen van de achter derailleur als ik wissel tussen mijn beide wielsets. kortom; toch verschil tussen shimano en sram cassettes of is het verschil de nieuwe mavic body die iets langer is waardoor er een vulring nodig is achter de sram cassette en de derailleur niet goed afgesteld staat.
Genius
Mountainbiker
Berichten: 900
Lid geworden op: za 06 mar 2004 18:28
Contacteer:

Bericht door Genius »

Ik heb nogthans ook met beide cassette's gereden(shimano en sram) op beide wielsets en ik heb nooit problemen met uitwisselbaarheid, slechte adstelling... Als je logisch denkt kan dat normaal niet of zou dat niet mogen. Alle 9 speed casettes passen op alle 9speed body's en daarmee is volgens mij de kous af!
Gebruikersavatar
vj
Mountainbiker
Berichten: 111
Lid geworden op: ma 08 aug 2005 18:28
Rijdt met: haaifiets met dikke bande en een illegaal moteurke

Bericht door vj »

Genius schreef:
vj schreef:er moet inderdaad een spacertje op ,mavic heeft eigen freewheelen en die zijn iets breder. uw vorig freewheel was waarschijnlijk een schimano freewheel
En dan?? Elke cassette(9 speed) moet op een 9 speed body passen. En dat is ook zo. Eerst reed ik ook met mavic, nu met shimano wielen. Maar nog steeds dezelfde cassette. En ik heb bij geen een van beide speling ofzo. En ook geen spacer nodig. En volgens mij zijn shimano body's evengroot al mavic body's. Anders zou dat oneindige concurentie en problemen(van uitwisselbaarheid), ... opleveren. De montage kan mss verschillen, maar de grootte is volgens mij het zelfde...
wat ik bedoel is dat er bij een mavicbody een ring achter moet en bij shimano niet. dat is ook wat gomez zij, hij kon z'n cassette niet helemaal vast zetten
Gebruikersavatar
kenny
Mountainbiker
Berichten: 3461
Lid geworden op: do 26 feb 2004 23:19

Bericht door kenny »

Het is doordat ze er een ksyrium 10 speed body op geplaatst hebben ipv een "oude" 9sp. Heb dit reeds verschillende keren tegengekommen in het verleden.
Plaats reactie