welke remmen ?

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
roboke
Mountainbiker
Berichten: 28
Lid geworden op: wo 20 nov 2002 14:57
Rijdt met: Sintesi X-wing, Trek 930

welke remmen ?

Bericht door roboke »

Hoi,

Heb momenteel shimano lx velgremmen op mijn bike zitten en ben er niet echt tevreden van.
Ik zou dan ook graag andere remmen willen plaatsen maar welke ?
Ik had gedacht aan Magura HS 33, maar vond onlangs deze aanbieding :

In Voorraad! Formula - B4 Sport voor & achter
B4 Sport voor & achter: De toer- en Xcountryrem bij uitstek! Een progressieve maar krachtige feeling, een laag gewicht en een onklopbare prijs. 160 mm schijf voor en achter, automatische compensatie van de remblokslijtage, regelbare verwijdering van de remhendel, 18 mm zuigers, ontkoppeling van de remhendel in geval van een valpartij. Compatibel met Postmount en International Standard bevestiging (adapter inbegrepen). Enkel per paar verkocht. 798 gr voor de complete set. Klaar voor gebruik, geleverd met organische remblokken.

159 euro.

Qua prijs komt dit ophetzelfde neer maar wat van de kwaliteit en betrouwbaarheid. En zijn deze ook zo gebruiksvriendelijk dan de Magura's ?

Wie kan mij helpen bij mijn keuze ??

Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
fieldbiker
Mountainbiker
Berichten: 604
Lid geworden op: do 21 nov 2002 22:15
Rijdt met: Canyon CF SLX 9.9

Re: welke remmen ?

Bericht door fieldbiker »

roboke schreef:Hoi,

Heb momenteel shimano lx velgremmen op mijn bike zitten en ben er niet echt tevreden van.
Ik zou dan ook graag andere remmen willen plaatsen maar welke ?
Ik had gedacht aan Magura HS 33, maar vond onlangs deze aanbieding :

In Voorraad! Formula - B4 Sport voor & achter
B4 Sport voor & achter: De toer- en Xcountryrem bij uitstek! Een progressieve maar krachtige feeling, een laag gewicht en een onklopbare prijs. 160 mm schijf voor en achter, automatische compensatie van de remblokslijtage, regelbare verwijdering van de remhendel, 18 mm zuigers, ontkoppeling van de remhendel in geval van een valpartij. Compatibel met Postmount en International Standard bevestiging (adapter inbegrepen). Enkel per paar verkocht. 798 gr voor de complete set. Klaar voor gebruik, geleverd met organische remblokken.

159 euro.

Qua prijs komt dit ophetzelfde neer maar wat van de kwaliteit en betrouwbaarheid. En zijn deze ook zo gebruiksvriendelijk dan de Magura's ?

Wie kan mij helpen bij mijn keuze ??

Alvast bedankt.
Zijn je wielen voorzien voor schijfremmen ? Zoniet, moet je wel rekenen dat er nog wat méér kosten dan de zuivere aanschaf van deze remmen gaan bijkomen ...

Wat de remmen betreft, onze bikemakker Jerommeken reed met deze remmen rond en ik had toch de indruk dat deze redelijk goed "beten" (hij vliegt de hellingen af als een raket) en nooit echt in de problemen kwam als hij kort moest remmen ... 't Zijn wel - estetisch - heel mooie remmen.

Btw, de promotie is van Barracuda, zeker ?

Fieldbiker
Gert
Mountainbiker
Berichten: 201
Lid geworden op: vr 08 mar 2002 02:00
Rijdt met: Trek 8900 full XTR disc
Contacteer:

Bericht door Gert »

Ik heb vorig jaar velgremmen van Avid (SD7) gekocht via internet in Duitsland. Zeer goeie remmekes!
Hiervoor had ik Deore V-brakes maar tis toch een wereld van verschil hoor. De Deore's schoten soms toch wel wat tekort. Je kan de Avids zeer aggressief instellen want me soms nog altijd doet verschieten als ik hevig in de remmen moet.
roboke
Mountainbiker
Berichten: 28
Lid geworden op: wo 20 nov 2002 14:57
Rijdt met: Sintesi X-wing, Trek 930

Re: welke remmen ?

Bericht door roboke »

fieldbiker schreef:Zijn je wielen voorzien voor schijfremmen ? Zoniet, moet je wel rekenen dat er nog wat méér kosten dan de zuivere aanschaf van deze remmen gaan bijkomen
:oops: Daar ben ik eigenlijk niet zeker van. Rij nu met Bontrager Select wielen.

En idd : de promotie is van Barracuda.
Gebruikersavatar
S k u l l
Mountainbiker
Berichten: 1857
Lid geworden op: wo 01 jun 2005 14:20

Bericht door S k u l l »

Mijn advies:
Zijn je wielen voorzien voor schijfremmen, schaf je dan maar schijfremmen aan. (Zeker als je iets zwaarder bent...)
Kunnen er geen schijfremmen worden opgemonteerd, dan zou ik het bij Magura HS 33 Evo 2's houden.

Grtz...
S.
Gebruikersavatar
cimicke
Mountainbiker
Berichten: 50
Lid geworden op: za 30 jul 2005 18:41
Rijdt met: TREK 4300 full lx

Bericht door cimicke »

waarom was je niet tevreden over die lx v-brakes?
Metalcat
Mountainbiker
Berichten: 478
Lid geworden op: do 18 nov 2004 16:19
Rijdt met: Canyon Strive ES 7.0 - Fuji Tahoe 1.0 29'er

Bericht door Metalcat »

Ik moet Gert bijtreden met de SD7's. Ik gebruik deze in combinatie met LX dual shifters en blauw remblokjes van Ritchey. Kben zeker ni van de lichtste met mijn 115kg en ben nog nooit in problemen gekomen. Luxemburg, ardennen nooit een moment gehad van SSSSSHHHIIIIITTT en ik gaan ni stillekes naar beneden met regelmatig snelheden boven de 70km/u (bergaf he :-D ) . 8) :-D
roboke
Mountainbiker
Berichten: 28
Lid geworden op: wo 20 nov 2002 14:57
Rijdt met: Sintesi X-wing, Trek 930

Bericht door roboke »

cimicke schreef:waarom was je niet tevreden over die lx v-brakes?
vind dat mijn remafstand bij hogere snelheden met mijn lx te groot is.
ze bijten niet genoeg :evil:
Gert
Mountainbiker
Berichten: 201
Lid geworden op: vr 08 mar 2002 02:00
Rijdt met: Trek 8900 full XTR disc
Contacteer:

Bericht door Gert »

roboke schreef:
cimicke schreef:waarom was je niet tevreden over die lx v-brakes?
vind dat mijn remafstand bij hogere snelheden met mijn lx te groot is.
ze bijten niet genoeg :evil:
Mijn SD7 set (hendels en remmen) bijten enorm vind ik. Je kan met het stelwieltje aan de remhendel dit wat bijstellen.
Ik heb wel ceramische velgen wat toch ook wel beter remt natuurlijk. Dit is mijn ervaring. Hiervoor had ik Deore en het verschil is enorm.
Johan Degraeve
Mountainbiker
Berichten: 216
Lid geworden op: za 28 dec 2002 23:35
Rijdt met: Van Nicholas Zion

Bericht door Johan Degraeve »

@Roboke :
niet kopen die Formula's. Mijn ervaring ermee is slecht. Vooral het sleepvrij maken is extra moeilijk (extra omdat dit sowieso niet simpel is bij schijfremmen). Ontluchten ook nogal omslachtig.

In een O2 bikers vergelijking van verschillende merken kwamen ze er ook uit als niet echt krachtig.
Plaats reactie