piepende schijfremmen wat aan doen

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Gebruikersavatar
jonathan
Mountainbiker
Berichten: 756
Lid geworden op: vr 08 apr 2005 14:03
Rijdt met: giant xtc composite reba wc sram X.O xt crossmax st wcs slr cannondale svc 700

piepende schijfremmen wat aan doen

Bericht door jonathan »

ik heb nieuwe wielen op mijn fiets gezet

shimano wh-m765 en de xtr schijven erop
nu heb ik al heel veel geprobeerd om mijn remklauwen te centreren (hayes)maar deze blijven steeds piepen maar wanneer in op de trappers duw doet da niks maar als ik uitloop is het enorm

is dit aan de schijven te wijten ?
met de vorige had ik dat niet (hayes schijven )
bruno b
Mountainbiker
Berichten: 24
Lid geworden op: vr 30 jul 2004 18:18
Rijdt met: B1 Killerbee XTR
Contacteer:

Bericht door bruno b »

ben je zeker dat het de schijf is? heb je het voor en achter?
Gebruikersavatar
jonathan
Mountainbiker
Berichten: 756
Lid geworden op: vr 08 apr 2005 14:03
Rijdt met: giant xtc composite reba wc sram X.O xt crossmax st wcs slr cannondale svc 700

Bericht door jonathan »

heel zeker , jerville van op het forum heeft exact hetzelfde , zelfde wielen en schijven wel andere remklauwen
is enkel achteraan
petervan
Mountainbiker
Berichten: 53
Lid geworden op: di 16 dec 2003 23:09
Rijdt met: santa cruz tallboy

Bericht door petervan »

Is de dikte van deze schijven hetzelfde als de originele hayes schijven. Hayes gebruikt soms dunnere schijven.

groeten
Peter
Gast

Bericht door Gast »

Toch is je uitlijning niet in orde en ook de dikte van de schijf kan hier idd een rol in spelen. Indien je op je trappers kracht geeft zal je achterbrug lichtjes vervormen of je wiel zich gaan zetten en daardoor is de uitlijning op dat moment iets anders. Je kunt niet zomaar schijven en remklauwen zonder meer uitwisselen, deze zijn niet altijd compatibel. Het kan zijn dat de speling te klein is, waardoor de kleinste vervorming voor problemen zorgt ( of in jouw geval juist niet).
Gebruikersavatar
Den traagste
Mountainbiker
Berichten: 56
Lid geworden op: di 30 aug 2005 22:03
Rijdt met: Cannondale Optimo Siemens

Bericht door Den traagste »

Ik heb dat ook soms met mijn Magura Louises. Als ik dan mijn snelsluiters iets vaster aanspan is het over. Ik weet dat het gek klinkt maar toch is het zo :oops: Tis verschrikkelijk irritant van zodra ge de trappers stilhoudt dat heel uwen bazaar begint te schreeuwen en zolang ge trapt er niets aan de hand is. Toch wel goed voor de conditie :lol: .
Gebruikersavatar
stan 1
Mountainbiker
Berichten: 417
Lid geworden op: zo 18 jul 2004 20:52
Rijdt met: Cannondale f500 magura louise brakes , crossmax xl disc wielen
Contacteer:

Bericht door stan 1 »

den traagste heeft gelijk met die snelspanners, stevig vastzetten is de boodschap, maar vergeet ook de speling op de wiellagers niet!
Laatst gewijzigd door stan 1 op wo 21 sep 2005 20:51, 1 keer totaal gewijzigd.
bruno b
Mountainbiker
Berichten: 24
Lid geworden op: vr 30 jul 2004 18:18
Rijdt met: B1 Killerbee XTR
Contacteer:

Bericht door bruno b »

maurice schreef:Toch is je uitlijning niet in orde en ook de dikte van de schijf kan hier idd een rol in spelen. Indien je op je trappers kracht geeft zal je achterbrug lichtjes vervormen of je wiel zich gaan zetten en daardoor is de uitlijning op dat moment iets anders. Je kunt niet zomaar schijven en remklauwen zonder meer uitwisselen, deze zijn niet altijd compatibel. Het kan zijn dat de speling te klein is, waardoor de kleinste vervorming voor problemen zorgt ( of in jouw geval juist niet).
klopt, schijven, remklauwen, en remhandles kun je beter niet mixen. Kies een merk en type en blijf erbij.
Ik eb al meerdere hayes gemonteerd, hersteld, afgesteld. nooit problemen.
Gebruikersavatar
viperke
Mountainbiker
Berichten: 1212
Lid geworden op: ma 07 apr 2003 22:08
Rijdt met: Merida flx 5000
Contacteer:

Bericht door viperke »

ik had mijn xtr schijven en blokken eens ontvet, en da piepte dan ook gelijk zot ! We hebben er dan gewoon water over gegoten en ondertussen wa remmen, en 100meter rijden en twas gedaan, en alle remkracht weer terug ! :wink:
Gast

Bericht door Gast »

ik vrees dat de dikte van de hayes schijven niet compatibel is met xtr remklauwen
kijk eens eerst een zowel technische gegevens na van de haye's als de shimano's
:wink:
Plaats reactie