piepende schijfremmen wat aan doen

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
klainblat
Mountainbiker
Berichten: 59
Lid geworden op: ma 14 feb 2005 08:31
Rijdt met: Decatlon Rockrider Pro 8xc
Contacteer:

Bericht door klainblat »

tja, dat is een goeie vraag. 't punt is dat, als het nat ligt, je die blokjes moeilijker kan verhitten doordat ze gekoeld worden door het regenwater op de weg. Je zal dus, theoretisch inderdaad beter kunnen inremmen in de zomer bij droog weer dan in de winter bij nat weer. Maar doe het dan misschien enkele keren meer en zoek een weg uit die er zo droog mogelijk bij ligt zodat het water niet te veel op de schijven en klauwen komt. Dat moet lukken. :wink:
kenny!
Mountainbiker
Berichten: 536
Lid geworden op: do 14 apr 2005 22:05

Bericht door kenny! »

ik kan op de rollen doen vo het achterwiel maja dan het voorwiel ! Ma het belangrijkste is toch het voorwiel é dat wordt het meest gebruikt é !
Gebruikersavatar
steph
Mountainbiker
Berichten: 139
Lid geworden op: zo 06 nov 2005 23:10
Rijdt met: C'dale Scalpel 29 carbon2, F2000Lefty+CAAD2 , +Tandem Lapierre

Bericht door steph »

Afhankelijk van je "explosiviteit (hm) ,maar wanneer je zoveel keer na elkaar afremt ,hebben die schijfremmen geen tijd om nat te worden!!!!
Zijn ze niet echt voor volle 100% ingereden dan is 't nog altijd beter dan "niet inremmen".
Er wordt veel zin en onzin verkocht rond schijfremmen ,personelijk ben ik overgestapt op schijfremmen omdat ik die "slepende velg-slijtende" v-brakes in de modder niet meer kon aanhoren. Geen ogenblik beklaagd... :-D
klainblat
Mountainbiker
Berichten: 59
Lid geworden op: ma 14 feb 2005 08:31
Rijdt met: Decatlon Rockrider Pro 8xc
Contacteer:

Bericht door klainblat »

Gisteren avond en vandaag was/is het zo goed als droog hier in 't Antwerpse. Je moet gewoonweg niet in de gietende regen rijden. Zoals het weer nu is kan je zonder problemen perfect inremmen. :wink:
kenny!
Mountainbiker
Berichten: 536
Lid geworden op: do 14 apr 2005 22:05

Bericht door kenny! »

vande week nieuwe blokjes gestoken en eens ingeremd !
vrijdag 35km gereden zaterdag 45km
weeral af !
jongens toch was da nu ik schik wel nie om de week eens 30€ te geven vo schijfremmen ze !

OE KOMT DA !
Gast

Bericht door Gast »

Simpel.................Ge remt teveel. :lol: :lol: :lol: :lol: .
Gebruikersavatar
biker84
Mountainbiker
Berichten: 242
Lid geworden op: wo 21 jan 2004 21:15
Rijdt met: cube ltd team 06

Bericht door biker84 »

seg mannen wat te doen tegen scheven schijven zag juist dat mijn schijf vanvoor een beetje krom liep!heb ze terug wat rechter geplooid en nu is het al veel beter!
Flip FSR
Mountainbiker
Berichten: 3065
Lid geworden op: di 03 feb 2004 13:42

Bericht door Flip FSR »

maurice schreef:Simpel.................Ge remt teveel. :lol: :lol: :lol: :lol: .
:lol: :lol: Score!!!


Koop tenminste atijd gesinterde blokjes, zoals de originele van Magura.
Die gaan zowieso langer mee dan de BBB's en die toestanden.
Inremmen is naar 't schijnt belangrijk. Maar als je er één ardennenrit mee doet (in droog weer) zijn ze zeker goed ingeremd. De brug/heuvel is een andere optie.
En da piepen, tja, leer ermee leven hé, normaal is dat ook maar enkel bij zeer vochtige omstandigheden. Vandaag 50km op de weg gereden (laatste 20km in de regen :-? ) En ze piepten ook als ik er mijn vinger durfde op te leggen, SO WHAT!!??
Liever goede piepende remmen in de regen, dan geen remmen 8)
Gebruikersavatar
biker84
Mountainbiker
Berichten: 242
Lid geworden op: wo 21 jan 2004 21:15
Rijdt met: cube ltd team 06

Bericht door biker84 »

biker84 schreef:seg mannen wat te doen tegen scheven schijven zag juist dat mijn schijf vanvoor een beetje krom liep!heb ze terug wat rechter geplooid en nu is het al veel beter!
kenny!
Mountainbiker
Berichten: 536
Lid geworden op: do 14 apr 2005 22:05

Bericht door kenny! »

da kan mij ook nie schelen van da piepen ! ik wil wel nie omde week 30€ betalen é ! IK HEB ZE VANDE WEEK 30 KEER GESTOPT AAN 30 PER UUR EN ZE ZIJN OOK AF ! heb er 75 km met gereden !
das normaal zeker bij regen !
Plaats reactie