welke velg

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Chimaera
Mountainbiker
Berichten: 2246
Lid geworden op: di 19 jul 2005 11:10
Rijdt met: Flash Carbon 3 29er, Cannondale Supersix 105

welke velg

Bericht door Chimaera »

hi, op mijn huidige bike, marin rift zone, zitten ritchey velgen. Eeen aantal van de spaken is geplooid dus ben ik op zoek naar andere velgen. Ik ken weinig van velgen of wat er bij komt kijken en waar je op moet letten , ik ben nen newbie he. Ik heb ergens volgende velgen zien staan

- mavic 221
- regida nova

zijn dit goede velgen, en welke is er de beste ? alvast bedankt.

kan er iemand me mss verder helpen met volgende zaken

-V brakes (momenteel avid v20) of fietsmaker raad me schijfremmen aan
(dit is een dure wijziging ? andere velgen, vork + de remmen zelf) kan ik in stukken doen - eerst velg dan .....
-voorvork met remote lockout (ik doe veel klimwerk) - welke vork is aan te raden ? manitou axel ?
-beste shops voor onderdelen, wil binnenkort mn groep updaten (momenteel LX)

bedankt alvast he

btw, ik heb de zoekfunctie gebruikt en rondgeneusd bij den te koop ;-)
Gebruikersavatar
kamikeli
Mountainbiker
Berichten: 211
Lid geworden op: vr 25 feb 2005 15:08
Rijdt met: Krafstoff-Pervélo (mtb), Xesco 'superlight' (mtb)en francesco 'carbon'(race)

Bericht door kamikeli »

Bij mij waren mijnen velgen versleten en de naven hadden ook hun beste tijd gehad. Ben dan over gestapt naar Mavic-Crossland. Voordeel van deze set is dat ze zowel bij schijf- als veldremmen kan gebruikt worden. Nadeel is het hogere gewicht.
Qua prijs vallen die ook zeer goed mee EN je kan tevens tubeless rijden.

Nu ga ik schijfremmen laten plaatsen en heb ik momenteel geen nieuwe wielen nodig.
Misschien moet jij dit ook even overwegen. Zo kan je nog even met velgremmen rijden en later over gaan tot schijfremmen.

Greetz
Gebruikersavatar
Chimaera
Mountainbiker
Berichten: 2246
Lid geworden op: di 19 jul 2005 11:10
Rijdt met: Flash Carbon 3 29er, Cannondale Supersix 105

Bericht door Chimaera »

thanx voor het antwoord,

die mavic 221 is dat de crossland die je bedoelt ?
het was idd ook mn bedoeling om het zo aan te pakken, eerst de velgen (die zijn nu het noodzakelijkst), dan een andere vork (maar dewelke - help ???) want het klimmen nu zonder lockout is een hel, gisteren klim gedaan met een mtb met lockout vork en dat ging een heel stuk beter vooral voor mn knie. En dan later schijfremmen (voorlopig heel tevreden over de avids) en een update van de groep.

greetz

chim
Gast

Bericht door Gast »

een mavic 221 is geen crossland
crossland is een volledig wielset van mavic
de mavic 221 is de instapvelg van mavic werd gemaakt tot 2003
staat nu niet meer in hun catalogus
paar andere vragen
wat is uw rijstijl?
wat doe je met uw fiets? gewone toertochten, marathons ,xc wedstrijden, freeride
dit alles heeft invloed op welk soort velgen dat je het best koop
Gebruikersavatar
Chimaera
Mountainbiker
Berichten: 2246
Lid geworden op: di 19 jul 2005 11:10
Rijdt met: Flash Carbon 3 29er, Cannondale Supersix 105

Bericht door Chimaera »

ik wist de mavic 221 tweedhands staan, daarmee mn vraag.

ten eerste al bedankt voor de hulp.

m'n rijstijl ?

ik ken weinig van het mtb en de gebruikte afkortingen, dus zal ik het op mijn manier uitleggen #-o

voorlopig rijd ik het meeste op de baan, zowel asfalt als onverhard en gemiddeld 50km per dag.

regelmatig duikel ik de bossen en zandwegen in hier in de buurt, ik kom dus geregeld serieuze heuveltjes en veraderlijke putten tegen.

tzijn hier nu nie bepaald de ardennen maar ik moet zeggen als beginner kunde ook hier (muizen red.) serieus afzien.

ik hoop dat dit wa meer duidelijk maakt en anders moete mij nog maar wa vragen he =P~
Plaats reactie