Wielen voor op de weg

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
LoXoS
Mountainbiker
Berichten: 429
Lid geworden op: wo 23 feb 2005 09:52
Rijdt met: Merckx EMX 1 // Cube Reaction HPA SL 29

Wielen voor op de weg

Bericht door LoXoS »

Ik ga mij binnekort een extra set velgen voor mijn MTB kopen, enkel om op de weg te rijden, met slics of semi slics er op.

Maar welke velgen? Qua banden zal ik wel al genoeg informatie vinden op forum.

Ik vind de Shimano WH-M540 wel mooi maar zijn ze wel geschikt om constant op de baan te rijden? Of ben ik beter dat ik iets zoek van mavic ofzo? Mijn budget is max 300€ voor de complete velgen incl cassete ed.

Ik heb een fiets met shimano xt erop, als ik dat een paar velgen koop, met xt cassete zal dat dan zonder probleem passen? Zonder enige aanpassing te doen aan mijn versnellingen?

tx
Jurgen
Laatst gewijzigd door LoXoS op ma 18 jul 2005 19:21, 1 keer totaal gewijzigd.
wheely
Mountainbiker
Berichten: 350
Lid geworden op: vr 09 jul 2004 23:50

Bericht door wheely »

ik weet niet wat ze kosten, maar mavic speedcity is daar normaal gezien toch goed voor.

mvg wheely
Japs
Mountainbiker
Berichten: 376
Lid geworden op: zo 30 jun 2002 02:00

Bericht door Japs »

Ik neem aan dat je een complete wielset zoekt. Alleen andere velgen is zo omslachtig als je die telkens wil wisselen... :P
Cassette verwisselen is geen probleem. Vraag is alleen of je schijf- of velgremmen hebt. Bij schijfremmen kan je opteren voor bvb de speedcity's als je ze goedkoop vindt. Of een setje laten maken. Maar gezien je die Shimano's aanhaalt, neem ik aan dat je velgremmen hebt. Dan ben je idd genoodzaakt 26" wielen te houden. Waarom niet gewoon baanbandjes op je huidige wielen gooien?
LoXoS
Mountainbiker
Berichten: 429
Lid geworden op: wo 23 feb 2005 09:52
Rijdt met: Merckx EMX 1 // Cube Reaction HPA SL 29

Bericht door LoXoS »

Ik zoek dus inderdaad een volledig wielset. :-D

Mijn huidige wielen laat ik met mijn huidige banden liggen aangezien ik in het weekend wel een MTB tochtje doe hier in de buurt. En iedere week een bandenwissel ... zie ik niet zitten.

By the way ... mijn MTB heeft velgremmen ....
Gebruikersavatar
Streets
Mountainbiker
Berichten: 3275
Lid geworden op: ma 20 sep 2004 16:25
Rijdt met: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf
Contacteer:

Bericht door Streets »

je moet dan natuurlijk opletten voor een verschillende slijtage van ketting en kamwielen
Als je heel de zomder rondrijd op je zomervelgen zou je in de winter wel eens kunnen verschieten

streets
Gebruikersavatar
cuby
Mountainbiker
Berichten: 463
Lid geworden op: do 15 apr 2004 21:54

Bericht door cuby »

Als ik van jou was zou ik letten op de dikte van de velgen (andere dikte = afstellen van de remmen).Dezelfde velgen nemen is het handigste.
Ik spreek van ondervinding dit is niet steeds handig als je snel wil vertrekken. :wink:
Gebruikersavatar
profi
Mountainbiker
Berichten: 818
Lid geworden op: wo 03 nov 2004 16:43
Rijdt met: Lynskey Ridegeline SS, Salsa spearfich , On one inbred SS

Bericht door profi »

Ik wissel ook altijd van band , maar dan enkel achteraan.
Met z-maxen gaat dat vrij gemakkelijk.
Vooraan heb ik een extra wiel , zo hoef ik maar 1 band te wisselen.
Grt profi
LoXoS
Mountainbiker
Berichten: 429
Lid geworden op: wo 23 feb 2005 09:52
Rijdt met: Merckx EMX 1 // Cube Reaction HPA SL 29

Bericht door LoXoS »

Een lokale dealer hier raad me "colorado" velgen aan met LX naaf .. voor 160€. Heeft iemand ervaring met deze velgen. Volgens hem zijn ze van hele goede kwaliteit.
Gebruikersavatar
Chase
Mountainbiker
Berichten: 693
Lid geworden op: zo 08 mei 2005 21:44
Rijdt met: ene me vitesse en 2 zonder

Bericht door Chase »

ik heb op mijn bike colorado typhoon velgen en ik vind toch dat er al een behoorlijke slijtage te zien is na nog niet overdreven veel km
grtz
Flip FSR
Mountainbiker
Berichten: 3065
Lid geworden op: di 03 feb 2004 13:42

Bericht door Flip FSR »

Streets schreef:je moet dan natuurlijk opletten voor een verschillende slijtage van ketting en kamwielen
Als je heel de zomder rondrijd op je zomervelgen zou je in de winter wel eens kunnen verschieten

streets
Inderdaad! De enige oplossing is je cassettes regelmatig wisselen van wiel... :wink:
Plaats reactie