Maxxis Assegai & Maxxis High Roller II

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Plaats reactie
iamsander
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 27 okt 2023 21:16

Maxxis Assegai & Maxxis High Roller II

Bericht door iamsander »

Op mijn Merida Big Nine 200 ga mijn banden vervangen. Na veel uitzoeken en adviseren ben ik uitgekomen op...

Voor: Maxxis Assegai - 29 x 2.50 WT / 120tpi / 3C MaxxGrip / DD/TR / gewicht 1225
Achter: Maxxis - High Roller II 29 x 2,50 / 60tpi / 3C Maxx Terra / 3C/EXO/TR / gewicht 990

Wat vinden jullie van deze combi?

Voor dacht ik ook nog aan deze... Maxxis Assegai / 29 x 2.50 WT / 120tpi / 3C MaxxGrip / EXO+/TR / gewicht 1140
Achter dacht ik ook nog aan deze... Maxxis High Roller II / 29 x 2,50 /120tpi / 3C Maxx Terra / 3C/EXO/TR / gewicht 1184

Ik fiets regelmatig in de Ardennen, Limburg, Brabant. Wil ze voor het hele jaar gebruiken en moeten ook goed zijn in modder, nat, droog, .. . Goede grip is wel belangrijk voor me.
rho
Mountainbiker
Berichten: 123
Lid geworden op: wo 17 nov 2010 20:35

Re: Maxxis Assegai & Maxxis High Roller II

Bericht door rho »

Dat zijn stevige banden. Wat rijd je in de Ardennen? De Enduro trails zoals die van Endur'Ourthe of de gewone routes zoals je die op mtbroutedatabase kan vinden?
Wat bedoel je met Limburg? NPHK, Duinengordel of de "enduro"trails op de terrils (Winterslag, Waterschei, Beringen)?

Gezien je fiets denk ik niet dat je echt enduro gaat rijden.
Ik rijd ook met aardig profiel op mijn banden. Maar ik heb dan ook meerdere sets voor meerdere doeleinden. En ik rijdt haast nooit op een XC fiets.

Zo'n Assegai zal uiteraard wel veel grip geven, maar of je daar op jouw fiets plezier aan gaat beleven is nog maar de vraag. Veel grip is vaak ook veel rolweerstand ( => hard duwen voor weinig snelheid).
Als je maar 1 set wil gebruiken zou ik al zeker niet de Assegai nemen. Daar ga je bij droger weer in de Ardennen op een steile afdaling misschien blij mee zijn, maar de rest van het jaar niet.
Mijn ervaring is ook dat Schwalbe het beter doet bij modder en koude. Ze doen het misschien ietsje minder bij droog weer dan de vergelijkbare Maxxis modellen maar dat zal niet veel schelen.

Op jouw fiets zou ik eerder een Rekon/Dissector of een Wicked Will/Nobby Nic aanraden, gezien je huidige keuzes.
Plaats reactie