Zadelpen carbon: Ritchey , Darimo of....

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
JLSteve78
Mountainbiker
Berichten: 230
Lid geworden op: ma 07 nov 2011 22:17
Rijdt met: Scott Spark RC Team Issue AXS 2022

Zadelpen carbon: Ritchey , Darimo of....

Bericht door JLSteve78 »

Hoi,

Graag jullie advies, tips, ervaringen,.... (ik heb zoekfunctie al gebruikt maar kwam voornamelijk op wat oudere berichten).

Ik heb een Scott Spark RC Team AXS 2022 en haalde gisteren een topsetje handgemaakte wielen in huis. Graag had ik nog wat upgrades toegepast om mijn MTB een eigen touch te geven maar ook om hem ietsje lichter te maken.

Een crankset is een optie maar daarnaast kijk ik ook uit naar een nieuwe zadelpen in carbon.

Op mijn vorige MTB Stevens had ik de Ritchey Superlogic carbon waar ik best tevreden van was. Deze is dus opnieuw een mogelijkheid.

Omdat ik graag iets nieuws probeer viel mijn oog ook op de Darimo carbon T2 mat zwart SB15. Deze is ietsje lichter en wat mooier naar mijn gevoel maar een dikke 100euro duurder dan de Ritchey.

Schmolke is té duur voor mijn gebruik. Darimo is op de limiet.

Ik hoor graag jullie reacties. Voor de volledigheid: ik weeg 70kg, de buis moet 31,6mm zijn en een SB van 10 (of max. 15).

Greets.
Plaats reactie