slicks als tijdelijke vervanging voor koersfiets.

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Plaats reactie
Flippo80
Mountainbiker
Berichten: 21
Lid geworden op: di 16 nov 2021 21:41

slicks als tijdelijke vervanging voor koersfiets.

Bericht door Flippo80 »

Hallo,

Ik heb gisteren tijdens het kuisen van mijn koersfiets gemerkt dat er 2 barsten in de bovenbuis zitten. Blijkt dat het zou gaan om "overklemming" :cry: van de buis (wat vreemd is want de klemmen van mijn fietsrek draaien door als ze vast genoeg staan en mijn fiets fixeer ik op de steekas van de voorvork zodat de fiets op de stand kan rusten maar soit, da's een andere discussie).

Volgens de fietsenmaker kan ik nog wel een tijdje verder rijden met die barsten maar ik moet in de gaten houden dat ze niet verder evolueren. Daarna geef ik de fiets af in een kalmere fietsperiode en kan ik het laten herstellen.

Nu, dat risico wil ik niet nemen en ik zou de fiets zo snel mogelijk willen laten herstellen. Alleen geven de herstellers me termijnen van 6-8 weken...

Om mee te kunnen rijden op de weg zou ik dus de goedkopere reservewielen van mijn mtb willen uitrusten met slicks.

Wat zijn de keuzes? Ik heb al gevonden Schwalbe Kojak, Marathon... maar zou graag wat extra suggesties willen.

Bedankt
Gebruikersavatar
sbh
Mountainbiker
Berichten: 35
Lid geworden op: do 08 mar 2012 21:59
Rijdt met: Kona WO (fat) & Kona Process 134 DL

Re: slicks als tijdelijke vervanging voor koersfiets.

Bericht door sbh »

'k heb jarenlang woon-werk gedaan met m'n oude 26" mtb met Kojaks op en als je die goed hard zet, bollen die best goed!
Tot ik een baanfiets aanschafte voor woon-werk en nu zweer ik bij de Marathons omdat je die quasi nooit lek rijdt.

Ahja, je vroeg eigenlijk extra suggesties, die heb ik niet, sorry =P~
Plaats reactie