Alternatief voor Maxxis Rekon/Dissector

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Plaats reactie
rho
Mountainbiker
Berichten: 121
Lid geworden op: wo 17 nov 2010 20:35

Alternatief voor Maxxis Rekon/Dissector

Bericht door rho »

Ik heb op mijn huidige wielen op mijn trail fiets Maxxis Dissector (2.4/3C/Maxx Terra/EXO/TR) vooraan en Maxxis Rekon (2.4/EXO/TR) achteraan liggen.
Nu heb ik een stel nieuwe wielen besteld en overweeg een ander setje banden hoewel ik niet ontevreden ben van de Maxxis combi.
Op mijn XC fiets liggen Continental Xking bandjes. Ik vind dat die verrassend goede grip hebben.
Vandaar dat ik eens een ander merk wil proberen op de trail bike in de hoop er iets op vooruit te gaan of er minstens iets van te leren.
De fiets gaat redelijk wat op de mijnterrils gebruikt worden. Maar ook zandgrond gaat wel voorkomen. Ik rijdt er niet echt mee in de modder, maar een natte terril durf ik wel afdalen (niet echt modder maar natte grind).
Wat zijn goede alternatieven? En waarom zou je ze aanraden? (tubeless!)
rho
Mountainbiker
Berichten: 121
Lid geworden op: wo 17 nov 2010 20:35

Re: Alternatief voor Maxxis Rekon/Dissector

Bericht door rho »

Ik ben voor de Schwalbe Hans Dampf (super trail/soft)/Nobby Nic (super trail/speedgrip) gegaan.

Het plan is om deze op mijn RaceFace wilen te leggen en de Maxxis banden komen dan op de nieuwe Hunt wielen.
Dan heb ik 1 setje voor de wat ruwere en uitdagende parcours en 1 setje voor de snellere en/of meer flowy trails.
Plaats reactie