langdurige ervaringen met DT swiss

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
SLCubeLTD
Mountainbiker
Berichten: 51
Lid geworden op: wo 22 mar 2017 16:04
Rijdt met: Bergamont Revox LTD Carbon

langdurige ervaringen met DT swiss

Bericht door SLCubeLTD »

Hallo iedereen,

Jammer genoeg is mijn sun ringlé achtervelg stuk gegaan op meerdere plaatsen en het cup & cone systeem van Shimano draait een beetje ovaal.

Omdat ik zeer onder de indruk hiervan ben, want de schade zag ik pas achteraf + hoe slecht het had kunnen aflopen; wil ik
mij een "nuke proof" achterwiel kopen.

Ik ben van plan het te kopen via een handelaar die wielen zelf bouwt.

Ik wil sowieso een 150 Kg DT swiss velg, ik weeg zelf rond 105 Kg dus dat lijkt me nodig, want als je zeer stevig bergop rijdt gaat al
het gewicht natuurlijk naar je achterwiel,...

Er zou een DT swiss 350 hybrid naaf in komen met Shimano freehub compatibiliteit met extra sterke spaken en daarbovenop een Through bolt van 10mm.

Wat zijn jullie ervaringen met DT swiss ?

Graag reacties van mensen die vele km hebben gereden ermee voor jaren,...

Ik rijdt door alle weer dus als daar ervaringen mee zijn hoor ik die ook graag.

Op het internet zelf vindt ik zeer veel positieve reacties maar bij die mensen zijn de onderdelen nog bijna nieuw.

Ik zoek echt reacties omtrent duurzaamheid / kwaliteit.

Voor mij zou enkel het achterwiel rondom 500 Euro kosten, dat is een gigantisch bedrag maar als het natuurlijk jaren en jaren
meegaat is dat ok.

Als er ook zware MTB'ers zijn +90 Kg hoor ik ook graag reacties van jullie wheel build :)

Ik rijdt niet met een e-bike.

Alvast bedankt voor jullie reacties en hou het veilig :-D
dirkdierickx
Mountainbiker
Berichten: 268
Lid geworden op: do 27 sep 2018 10:46
Rijdt met: Cube Reaction Race / YT Jeffsy 27 AL Comp

Re: langdurige ervaringen met DT swiss

Bericht door dirkdierickx »

dt swiss is heel goed, zeker de velg, de techniek in de hubs ook wel, maar ik vind wel dat ze redelijk onderhoud vragen. zowel op de weg als de op de mtb vind ik dat er heel snel vuil in komt, dus regelmatig uitkuisen of kosten. ik ook mijn wielen laten maken, met alles van dt swiss, maar voor de hubs heb ik deze keer voor Hope gekozen, en die zijn echt super!
Gebruikersavatar
BertG
Mountainbiker
Berichten: 1440
Lid geworden op: za 12 aug 2006 17:27

Re: langdurige ervaringen met DT swiss

Bericht door BertG »

Ik ben indertijd overgeschakeld van Hope naar DT Swiss (wel de 240 maar die scheelt nu niet zoveel meer met de 350 dacht ik) en never looked back.

Het ratchet systeem Van DT Swiss lag mij meer en dat geluid/lawaai van Hope daar moet je echt wel voor zijn, als je daar in de bergen mee rondrijdt... Maar zeker niet dat Hope slecht is ofzo hoor.
Gebruikersavatar
KrisMaes76
Mountainbiker
Berichten: 776
Lid geworden op: ma 06 okt 2014 12:38
Rijdt met: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth 2014 / Canyon Spectral AL 8.0 2016 / Canyon Spectral AL 2022 custom

Re: langdurige ervaringen met DT swiss

Bericht door KrisMaes76 »

Ik rijd al jaren rond met DT swiss (240 naven + velgen) en heb eigenlijk nog maar 1 x een velg moeten vervangen omdat er een paar spaken kapot waren en het wiel was gebouwd met alu nippels, deze waren muurvast komen te zitten. -> dus zeker gaan voor messing nippels, deze hebben dat probleem niet.

1 of 2x per jaar doe ik es een beetje olie op dat ratchet systeem, verder niks, ook nog geen enkele lager kapot gehad.

Ik weeg 95kg en mijn fiets en wielen krijgen behoorlijk wat klappen te verwerken :)

Ik zou ook een insert in mn achterwiel steken, dat scheelt ook al wat om je velg te sparen, er is meer dan genoeg keuze op de markt (ikzelf rij met huck norris)
Plaats reactie