Garantie vraagje Canyon

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Plaats reactie
Pollepap
Mountainbiker
Berichten: 45
Lid geworden op: wo 19 sep 2007 10:22
Rijdt met: Cube

Garantie vraagje Canyon

Bericht door Pollepap »

Hoi,

op de Canyon Lux van mijn zoon (aangekocht december 2020) zit een Lev Ci dropper. Deze werkte vanaf het begin een beetje stroeverdan de LEV si op zijn vorige fiets maar deed verder wel wat hij moest doen. Na een dik jaar echter kwam de dropper niet goed meer terug onhoog en leek hij nog wat stroever te zijn geworden. Ik heb dit dan gemeld aan Canyon en ze hebben de dropper dan komen ophalen ter inspectie. Even later kreeg ik een mail dat de dropper inderdaad stroef was en dat ze hem gingen opsturen naar KS met een garatieclaim.
Nog een tijd later telefoon van Canyon met de melding dat de garantieclaim geweigerd was omdat de zadelpen te hard was aangedraaid en er zo (zichtbare) schade was ontstaan. Herstelling zou op 170 Euro komen...
Lijkt me sterk als je weet dat ik steeds een momentsleutel gebruik en nooit boven het het aangegeven moment ga. Reactie van KS : mss is de momentsleutel verkeerd geijkt ...

Weet iemand hoe dit wettelijk is vastgesteld ? De schade die KS aanhaalt heb ik zelf nooit gezien en ook Canyon heeft me daar niet opgewezen na hun inspectie van de dropper. Kan ik Canyon wijzen op de 2 jaar wettelijke garantie of kunnen ze zich indekken via de reactie van KS ?
Pikant detail : Canyon is al een tijdje overgeschakeld naar Dtswiss droppers, wat de relatie tussen Canyon en KS wschl niet ten goede is gekomen...
PS: een eerdere garantieclaim (defect aan Shimano shifter) werd wel netjes door Canyon opgelost.
Gebruikersavatar
i-Mac
Kerstman
Berichten: 1336
Lid geworden op: za 01 mei 2004 12:37

Re: Garantie vraagje Canyon

Bericht door i-Mac »

Ik wil geen spelbreker zijn, maar wat de momentsleutel betreft hebben ze een punt. Ik heb er ook één, maar ik vertrouw deze niet meer. Zelf een schroef kapot getrokken ermee. Gelukkig zonder veel erg. De momentsleutel is een goedkoper model, en ik heb deze na gebruik steevast teruggedraaid naar het nul punt.
Pollepap
Mountainbiker
Berichten: 45
Lid geworden op: wo 19 sep 2007 10:22
Rijdt met: Cube

Re: Garantie vraagje Canyon

Bericht door Pollepap »

Momentsleutel werd reeds gecontroleerd en is OK.
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5029
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Re: Garantie vraagje Canyon

Bericht door madskatingcow »

i-Mac schreef: wo 30 mar 2022 20:08 ik heb deze na gebruik steevast teruggedraaid naar het nul punt.
Dat mag je dus nooit doen. Wel naar de laagste stand, maar nooit nul.
Plaats reactie