Sram ketting problemen

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bieper
Mountainbiker
Berichten: 18
Lid geworden op: wo 13 mar 2002 02:00

Sram ketting problemen

Bericht door Bieper »

Ik heb al verschillende sram eagle kettingen stuk gereden. Ik hoor er hier en daar nog wel eens van. Is er iemand die daar ook last van heeft en die me kan vertellen hoe dit komt? De ketting is zeker niet versleten en goed onderhouden. Midden in de ketting plooit er een schakel open.
Ik heb dit zowel met een GX ketting als een XX1 al voor gehad.
Wat kan de oplossing zijn?
theguy
Mountainbiker
Berichten: 165
Lid geworden op: do 15 nov 2018 15:31

Re: Sram ketting problemen

Bericht door theguy »

Eagle groepset? Doe je soms wel wat klimwerk op de grootste kroon? Veel last second schakelwerk onder belasting met meerdere versnellingen in één keer? Is de offset van het tandwiel vooraan correct?
Grtz
Btw ik heb ook al 2 keer een 12sp Eagle ketting gebroken en ik ben niet van de lichtste en heb wat power in de benen dus in combinatie met het soms forceren van de versnellingen op een knik omhoog...
Gebruikersavatar
Bieper
Mountainbiker
Berichten: 18
Lid geworden op: wo 13 mar 2002 02:00

Re: Sram ketting problemen

Bericht door Bieper »

Ik rijd zelden op de grootste kroon. Last second schakelen gebeurd wel vaak, schakelen onder belasting ook. In xc wedstrijd heb je niet de tijd om rustig te schakelen. Ik schakel dan wel kroon per kroon. Ik zou denken dat dat moet kunnen.
Ik hoor meer en meer kettingen die breken. Ik vraag me af of het enkel sram eagle is of ook bij shimano, kmc… En ligt het dan aan de ketting of is het dat de ketting niet goed op de volgende kroon gaat en dat je ze zo open trekt?
Gebruikersavatar
sierens
Mountainbiker
Berichten: 262
Lid geworden op: ma 16 jul 2007 12:46
Rijdt met: ktm myroon sonic 12 (airbrush op je bike contact me)

Re: Sram ketting problemen

Bericht door sierens »

Ik ken ook iemand die dit al 2x tegen gekomen heeft, telkens ook met sram ketting. Maar zijn fietsdealer heeft dit telkens netjes geregeld. Nadien niet meer tegen gekomen... :-k Paar die de maandag gemaakt zijn zeker :-D
Plaats reactie