SQ labs zadel, ongemak boven knie

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Plaats reactie
spectral
Mountainbiker
Berichten: 111
Lid geworden op: di 06 sep 2011 23:13
Rijdt met: cube in bestelling

SQ labs zadel, ongemak boven knie

Bericht door spectral »

Hey,

ik heb dus een kleine maand geleden een SQLabs zadel gekocht omdat ik zadelpijn had met mn vorige zadel.
Na 2 a 3 ritjes wennen is dit zadel voor mijn zitvlak echt wel veel ontlastender, dus op dat vlak ben ik er heel tevreden van.

Op de installatieinstructies stond dat het zadel een beetje lager en meer naar voor moest staan als een standaard zadel. Ik heb dus wat gegokt en het een beetje lager en meer vooruit gezet. Als ik licht voorovergebogen (normale houding tijdens buitenrijden) fiets dan zit ik comfortabel. Echter rijd ik nogal vaak op de tacx en zit ik daar vaak volledig rechtop, als ik dit echter nu doe heb ik een ongemakkelijk gevoel net boven de rechter knie in mn bovenbeen. Alsof de knie krak zou moeten zeggen, maar dit is niet het geval. Doet ook niet pijn, maar voelt heel ongemakkelijk aan.

Ik heb mn zadel al wat proberen verzetten maar het blijft, heeft er iemand een idee of het zadel den te laag, te hoog, te ver vooruit of te ver achteruit zou kunnen staan? Dan weet ik toch al dat ik in de juiste richting aan het zoeken ben
Gebruikersavatar
caveman
Mountainbiker
Berichten: 219
Lid geworden op: di 05 sep 2006 21:30
Rijdt met: Merida Big Nine Team Carbon

Re: SQ labs zadel, ongemak boven knie

Bericht door caveman »

Doe een bikefitting.
spectral
Mountainbiker
Berichten: 111
Lid geworden op: di 06 sep 2011 23:13
Rijdt met: cube in bestelling

Re: SQ labs zadel, ongemak boven knie

Bericht door spectral »

ik had een bike fitting laten doen op met mijn oude zadel erop een paar jaar geleden. Ik weet dus dat ik in de buurt moet zitten.

vroeg me alleen af of er nog al mensen waren die soortgelijk gevoel gehad hebben net boven de knie en of het dan ietsje te hoog of te laag of ietsje te ver naar voor of achter was, zodanig dat ik weet in welke richting ik moet proberen bijstellen
Plaats reactie