RFR zadel - categorie?

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Plaats reactie
spectral
Mountainbiker
Berichten: 111
Lid geworden op: di 06 sep 2011 23:13
Rijdt met: cube in bestelling

RFR zadel - categorie?

Bericht door spectral »

Ik heb sinds de aankoop van mijn mtb hetzelfde zadel erop staan. namelijk het standaard zadel die bij de cube LTD 2011 versie kwam. De Ready for race.

Vroeger kon ik mits enige gewenning toch wel makkelijk 3 uur fietsen zeker vooraleer ik echt last kreeg aan mijn zitvlak. Maar echt supercomfortabel heb ik er nooit echt opgezeten. Als ik eraan voel, het is volgens mij geen superhard zadel, maar wss ook zeker niet superzacht.

als ik puur in het zadel rijd krijg ik na 15 a 20 minuten al de eerste klachten (bij het tacxen), bij het buiten rijden duurt het langer (wellicht omdat ik dan vaker -onbewust- even uit het zadel kom), maar na een dik uur begint het daar toch ook zeker.

Dus, kan ik ergens in een soort tabel zien waar dit zadel zich bevindt? Zodat ik weet of ik nog veel zachter kan gaan. Ik heb absoluut geen raceambities dus wil gerust wat aerodynamica ofzo opofferen voor extra comfort.
Heb al geupgrade naar een castelli bibshort met 1 van hun topzemen erin, maar dit hielp niet. Ik denk echt dat ik moet uitkijken naar een ander zadel.
Gebruikersavatar
Jumping Jack
Mountainbiker
Berichten: 543
Lid geworden op: vr 04 mei 2018 13:52
Rijdt met: Kona Hei Hei / BMC URS / Scott Speedster Gravel

Re: RFR zadel - categorie?

Bericht door Jumping Jack »

Hardheid van het zadel heeft er volgens mij niet zo veel mee te zien, maar wel de drukpunten. Je zou eens je zitbotjes moeten opmeten.

https://www.mantel.com/blog/be/zadel-meetsysteem
spectral
Mountainbiker
Berichten: 111
Lid geworden op: di 06 sep 2011 23:13
Rijdt met: cube in bestelling

Re: RFR zadel - categorie?

Bericht door spectral »

Ik heb net eens proberen meten en ik kom uit op +-120mm. een fractie minder denk ik.

das zowat net op de grens medium-breed zadel. Welke zou ik dan best testen?
Plaats reactie