stuurbuis te kort van lefty ocho vork

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
sierens
Mountainbiker
Berichten: 262
Lid geworden op: ma 16 jul 2007 12:46
Rijdt met: ktm myroon sonic 12 (airbrush op je bike contact me)

stuurbuis te kort van lefty ocho vork

Bericht door sierens »

Het is gelukt om de ombouwkit voor een ocho in een flash frame te krijgen, maar nu heb ik volgend probleem... De vorkbuis is te kort, en nee, ik heb er nog niets van afgekort.
Het is een nieuwe vork. Zoals je kan zien op de foto heb dekt de stuurpen niet de ganse lengte van de buis. Er zit zelfs nog geen spacer tussen afdekkap en de stuurpen. Klopt dit dat er altijd iets onder moet (4mm of zoiets?).

Er zijn niet echt andere opties. Ik hang nu vast aan de ocho en aan frame en aan lefty 2.0 wielset. Dus had ik gedacht aan een extender van BBB of zijn er firmas die de stuurbuis kunnen verlengen?

Afbeelding
Afbeelding
JPO
Mountainbiker
Berichten: 21
Lid geworden op: za 05 apr 2014 09:17
Rijdt met: Veurne Scott Spark 730

Re: stuurbuis te kort van lefty ocho vork

Bericht door JPO »

beste
Ik heb stukje in aluminium gedraaid welke er juist inpast , dit om mijn stuur hoger te plaatsen ivm rugprobleem.

mvg
jp
Gebruikersavatar
TimW
Mountainbiker
Berichten: 243
Lid geworden op: zo 24 jul 2011 15:18

Re: stuurbuis te kort van lefty ocho vork

Bericht door TimW »

Je kan misschien zoeken naar een stuurpen met lagere stack height?
De meeste stuurpennen zijn 40mm hoog, als je er eentje van 35mm kan vinden ben je er (als je huidige stuurpen ook +/-40mm hoog is natuurlijk)
Probleem is wel dat de fabrikanten die hoogte niet echt bij de specificaties vermelden.
Gebruikersavatar
sierens
Mountainbiker
Berichten: 262
Lid geworden op: ma 16 jul 2007 12:46
Rijdt met: ktm myroon sonic 12 (airbrush op je bike contact me)

Re: stuurbuis te kort van lefty ocho vork

Bericht door sierens »

Hey, de pen is 40mm, syntace heeft pennen van 27 tot 33mm. Maar is een spacer verplicht tussen pen en balhoofd. Of mag deze rechtstreeks. Ik meende ergens gelezen te hebben dat er altijd iets onder moet?

Ik heb nu wel al een stuur met geintegreerde pen. Dus dat word dan een nieuwe pen en stuur.

Iemand ervaring met de bbb extender?
Gebruikersavatar
BertG
Mountainbiker
Berichten: 1440
Lid geworden op: za 12 aug 2006 17:27

Re: stuurbuis te kort van lefty ocho vork

Bericht door BertG »

Ik heb een vergelijkbaar probleem opgelost met een Thomson X2 stuurpen. Is normaal voor racefietsen maar zal voor 'normaal' MTB gebruik geen probleem zijn, Thomson is sowieso stevig materiaal. Stackhoogte is een 36mm, 4-5mm minder de de meeste MTB stuurpennen.

Spacer onder stuurpen heb ik ook niet maar wordt inderdaad voorgeschreven, één van 2mm i.p.v. 4 of 5 zal ook wel goed zijn zeker.
Plaats reactie