Sram TLM

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Plaats reactie
Stino89
Mountainbiker
Berichten: 43
Lid geworden op: vr 04 sep 2009 15:26
Rijdt met: Canyon Lux CF8

Sram TLM

Bericht door Stino89 »

Ik ben aan het uitkijken naar een nieuwe fiets en een van de opties is uitgerust met Sram TLM remmen.
Nu ben ik niet meer zo thuis met de laatste nieuwtjes en toestanden maar uit heel wat reacties kan ik afleiden dat ze bij Sram
nog steeds niet top zijn op gebied van remmerij.

Fiets in kwestie is de Canyon Lux (cf7 of de cf8) waarbij de goedkopere cf7 uitgerust is met XT remmen die beter zouden presteren?

Ik kom nu van een iets oudere fiets met SLX remmen (M665) en waar ik nu benieuwd naar ben is hoe de TLM remmen in vergelijking staan
tov de oudere slx, kwestie van iets als referentie te hebben.
Van de SLX ben ik altijd tevreden geweest van stopkracht en bite (180/160mm setup)
Mister No Chaïn
Mountainbiker
Berichten: 2001
Lid geworden op: di 30 mei 2006 21:33
Rijdt met: heeft grote wielen

Re: Sram TLM

Bericht door Mister No Chaïn »

Ik rijd 3 jaar met de TLM remmen op mijn mtb, ik heb XT op mijn woonwerk. Ik kan er weinig onderscheid in maken hoor. Ze remmen beide gewoon erg goed. De remgreep op de TLM vind ik wat beter qua ergonomie maar voor de rest zou het me niets uitmaken welke remset op mijn volgende mtb staat. Ik heb een kameraad die zijn XT remmen gewisseld heeft voor Sram dus het valt maar te zien waar je je info haalt.

Mensen die vlakaf zeggen dat Sram geen remmen kan maken :roll:. Ieder merk heeft zijn types en betere of mindere generaties.
De Shimano remmen op de racefiets waren in het begin ook erg pover, lekkende remgrepen was een veel voorkomende probleem. Is het dan Shimano kan geen remmen maken? Op dat moment wel ja maar ondertussen zijn de meeste problemen wel van de baan.
Gebruikersavatar
alain
Mountainbiker
Berichten: 356
Lid geworden op: do 13 okt 2005 15:25
Rijdt met: Cannondale Scalpel 2 2021 ( in bestelling )-Cannondale M500-Specialized Roubaix Expert 2020

Re: Sram TLM

Bericht door alain »

Op mijn nieuwe fiets zitten er ook Ultimate remmen
Tot op heden ben ik daar tevreden van , blijkbaar was er vroeger een probleem met de remmen
Persoonlijk vind ik de Sram remmen beter doseerbaar
Johan23
Mountainbiker
Berichten: 58
Lid geworden op: do 16 aug 2007 15:59
Rijdt met: Scott Scale 60

Re: Sram TLM

Bericht door Johan23 »

Ik twijfel ook tussen de cf7 of cf8...
Trekken die carbonnen wielen op iets?
geertm1969
Mountainbiker
Berichten: 132
Lid geworden op: zo 23 dec 2012 20:10
Rijdt met: Trek 9.8 SL

Re: Sram TLM

Bericht door geertm1969 »

ik heb ze ook op mijn trek en voorrem al eens moeten vervangen. Zuiger in remhendel zat volledig vast.
Onderdeel volledig gedemonteerd en leek iets vreemd, net of deze niet meer 100% recht was want voor de rest was er niks aan te vinden. Dus nieuwe besteld maar vind het gevoel soms vreemd na het remmen voelt het alsof hendel niet echt goed terug komt wat niet zo is maar het blijft raar.
Voorheen xt gehad en gevoel vond ik anders.
Remmen wel prima, daar kan ik niks over zeggen
Plaats reactie