Banden 29 inch zonder veel lek rijden

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
FD-Biker
Mountainbiker
Berichten: 9
Lid geworden op: vr 26 okt 2018 11:08

Banden 29 inch zonder veel lek rijden

Bericht door FD-Biker »

Verleden jaar kocht ik een nieuwe mountainbike een Corratec X Vert pro 29 inch. Maar helaas heb ik een jaar tijd al 6 keer een platte band gehad, niet normaal (ik heb ik dit jaar maar 2 keer een mtb toertocht mee gedaan, voor de rest gewoon op de baan gereden). Mijn vorige mountainbike had ik 15 jaar gehad en waarschijnlijk maar 5 keer in heel die tijd plat gevallen. Toen ik met m'n nieuwe MTB de eerste keer reed was het al van dat, ik dacht toen dat is de 'doop' was en dat het maar 1 keer zou zijn. De manier van lekke band baarde mij wel wat zorgen, er zal gewoon een stekkertje van een struik in. Als ik daar al voor moet lek rijden ...

De banden die er nu op liggen zijn:
Continental race king 2.2 , ik zie net dat dit eigenlijk vouwbanden zijn. Die banden zelf zijn ook maar een mm of nog minder dik aan de zijkant, soms heb ik het idee dat de plastiek van een ballon nog dikker is... niet moeilijk dat ik altijd lek rij.

Wat raden jullie mij aan voor band?
Ik ken er zelf niets van, het enige wat ik wil is veel minder lek rijden. Dik, dun maakt me niet veel uit
dirkdierickx
Mountainbiker
Berichten: 267
Lid geworden op: do 27 sep 2018 10:46
Rijdt met: Cube Reaction Race / YT Jeffsy 27 AL Comp

Re: Banden 29 inch zonder veel lek rijden

Bericht door dirkdierickx »

de race kings zijn net gemaakt om een zo'n licht mogelijke band te hebben, hence de 'race' in de naam.
de conti 'protection' zijn speciaal gemaakt tegen lekrijden, de namen van de banden spreken dus voor zichzelf bij continental.
zelf rij ik met de protection, tubeless, heb met deze op de mtb nog nooit plat gereden (heb ook de race kings gehad, daar heb ik wel enkele keren pech mee gehad).
Gebruikersavatar
Dickie
Mountainbiker
Berichten: 3822
Lid geworden op: di 01 feb 2005 14:44
Rijdt met: 29'er Hardtail, singlespeed en fully

Re: Banden 29 inch zonder veel lek rijden

Bericht door Dickie »

Tegen doornen, nageltjes helpt het om ze tubeless te leggen en met dichtingsmelk te rijden.
Qua setup zijn er oneindig veel video's te vinden op het net.
Vooraleer ik de overstap maakte reed ik meer lek op de baan dan tijdens mtb-ritjes.
Litevilleke
Mountainbiker
Berichten: 87
Lid geworden op: ma 19 okt 2009 21:17
Rijdt met: BMC/Orbea/Pilot/ARC8

Re: Banden 29 inch zonder veel lek rijden

Bericht door Litevilleke »

Keuze te over met Schwalbe Snakeskin zijwanden , Vittoria TNT banden, Maxxis Exo protection . De originele bandjes vliegen er bij mij onmiddellijk af, deze liggen erop om een zo licht mogelijke fiets te showen maar om te rijden zijn ze waardeloos.
Mister No Chaïn
Mountainbiker
Berichten: 2001
Lid geworden op: di 30 mei 2006 21:33
Rijdt met: heeft grote wielen

Re: Banden 29 inch zonder veel lek rijden

Bericht door Mister No Chaïn »

Het valt ook maar te zien waar je gaat rijden. Ik rij al jaren met de liteskin banden van Schwalbe, TT's in Vlaanderen en eindje Wallonië in, de enige keer dat ik lek reed op al die jaren was op een glasscherf op straat. Je moet ze natuurlijk wel tubeless maken.
Gebruikersavatar
Christ D.
Mountainbiker
Berichten: 1617
Lid geworden op: zo 15 mei 2005 11:18
Rijdt met: Stalen rossen.
Contacteer:

Re: Banden 29 inch zonder veel lek rijden

Bericht door Christ D. »

FD-Biker schreef:
Wat raden jullie mij aan voor band?
Ik ken er zelf niets van, het enige wat ik wil is veel minder lek rijden. Dik, dun maakt me niet veel uit
Mijn keuze is Vittoria Barzo , tubeless.
dejoere
Mountainbiker
Berichten: 65
Lid geworden op: wo 29 aug 2018 08:50

Re: Banden 29 inch zonder veel lek rijden

Bericht door dejoere »

Christ D. schreef: zo 16 aug 2020 17:49
FD-Biker schreef:
Wat raden jullie mij aan voor band?
Ik ken er zelf niets van, het enige wat ik wil is veel minder lek rijden. Dik, dun maakt me niet veel uit
Mijn keuze is Vittoria Barzo , tubeless.
Heb ik er ook op liggen, maar dan met een tube... Ik ben er gelukkig mee.
Plaats reactie