Tubeless sealent

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Fietsjeeeee
Mountainbiker
Berichten: 23
Lid geworden op: do 28 nov 2019 17:53

Tubeless sealent

Bericht door Fietsjeeeee »

Wie weet er een goed adresje voor sealent die kwalitatief in orde is. Ik vind de prijzen die ik vind toch vrij duur voor het goedje.

Bijkomende vraag hoe lang blijft het goed in zo een bus eens open?
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Tubeless sealent

Bericht door Free_ltd »

Meestal zie ik prijzen van €20 voor 500ml en daar kunt ge toch heel wat banden mee doen als ge ziet dat ge 60ml per band nodig hebt. Ik wissel de sealant om de 4 tot 6 maanden en heb dit in 2 fietsen zitten.

Zelf heb ik nu sealant van Vittorio omdat mijne LBS dat verdeeld en geen klachten over. Orange Seal had ik voorheen en ook dik in orde, maar moeilijker te vinden. Doc Blue van Schwalbe heb ik slechte ervaringen mee.
Gebruikersavatar
kenny
Mountainbiker
Berichten: 3458
Lid geworden op: do 26 feb 2004 23:19

Re: Tubeless sealent

Bericht door kenny »

Free_ltd schreef:Meestal zie ik prijzen van €20 voor 500ml en daar kunt ge toch heel wat banden mee doen als ge ziet dat ge 60ml per band nodig hebt. Ik wissel de sealant om de 4 tot 6 maanden en heb dit in 2 fietsen zitten.

Zelf heb ik nu sealant van Vittorio omdat mijne LBS dat verdeeld en geen klachten over. Orange Seal had ik voorheen en ook dik in orde, maar moeilijker te vinden. Doc Blue van Schwalbe heb ik slechte ervaringen mee.
Die doc blue is toch gewoon stands?
Ik gebruik momenteel vredestein tyre sealant en orange seal. Van beiden zeer tevreden
Gebruikersavatar
bip bip
Mountainbiker
Berichten: 999
Lid geworden op: do 07 jun 2007 21:32
Rijdt met: Scott spark RC 29er,Scott scale 29er expert,Rigid 29er Chinees,Cervélo Aspero gravel

Re: Tubeless sealent

Bericht door bip bip »

Fietsjeeeee schreef:Wie weet er een goed adresje voor sealent die kwalitatief in orde is. Ik vind de prijzen die ik vind toch vrij duur voor het goedje.

Bijkomende vraag hoe lang blijft het goed in zo een bus eens open?
je kan het gewoon zelf maken:
Het recept:

* 1 deel vloeibare latex (te verkrijgen bij de Banier, knutselwinkel) 0.5L = 11 Euro
* 1 deel ethyleenglycol = onverdunde antivries (auto 5,...)
* 2 delen water (komt uit de kraan)
* glittertjes (optioneel ter vervanging van de rubberkorrels in stans, de banier 6.5 euro)
* alles mengen en goed schudden
Fietsjeeeee
Mountainbiker
Berichten: 23
Lid geworden op: do 28 nov 2019 17:53

Re: Tubeless sealent

Bericht door Fietsjeeeee »

bip bip schreef:
Fietsjeeeee schreef:Wie weet er een goed adresje voor sealent die kwalitatief in orde is. Ik vind de prijzen die ik vind toch vrij duur voor het goedje.

Bijkomende vraag hoe lang blijft het goed in zo een bus eens open?
je kan het gewoon zelf maken:
Het recept:

* 1 deel vloeibare latex (te verkrijgen bij de Banier, knutselwinkel) 0.5L = 11 Euro
* 1 deel ethyleenglycol = onverdunde antivries (auto 5,...)
* 2 delen water (komt uit de kraan)
* glittertjes (optioneel ter vervanging van de rubberkorrels in stans, de banier 6.5 euro)
* alles mengen en goed schudden
Heb ik ook al gehoord, iemand gebruikte ipv glittertjes mdf zaagsel.
Fietsjeeeee
Mountainbiker
Berichten: 23
Lid geworden op: do 28 nov 2019 17:53

Re: Tubeless sealent

Bericht door Fietsjeeeee »

Effetto Mariposa Caffélatex

22 euro vind ik die voor liter. Iemand ervaring mee?
Gebruikersavatar
Jumping Jack
Mountainbiker
Berichten: 543
Lid geworden op: vr 04 mei 2018 13:52
Rijdt met: Kona Hei Hei / BMC URS / Scott Speedster Gravel

Re: Tubeless sealent

Bericht door Jumping Jack »

Ik heb vandaag een fles Squirt Seal Beadblock meegenomen bij Vaneyck. Daar zit een apart flesje bij met vaste deeltjes om grotere gaten te dichten. Ik gebruikte tot nu altijd Doc Blue...
Mister No Chaïn
Mountainbiker
Berichten: 2001
Lid geworden op: di 30 mei 2006 21:33
Rijdt met: heeft grote wielen

Re: Tubeless sealent

Bericht door Mister No Chaïn »

Over de jaren heb ik al vanalles geprobeerd of geïnstalleerd bij kameraden. Het beste vind ik nog altijd Stan's/Doc Blue. Ik gebruik nu zelf de Stan's race.
Ik heb 1x een bus Squirt geprobeerd op enkele wielsets en de eerste sealing was heel slecht. Het kan altijd is gebeuren dat een band niet van de eerste keer dicht is of ergens een klein lekje, maar dat was echt rampzalig. Heb er van miserie doc blue bij gekapt, misschien was de bus vervallen ofzo :P
Fietsjeeeee
Mountainbiker
Berichten: 23
Lid geworden op: do 28 nov 2019 17:53

Re: Tubeless sealent

Bericht door Fietsjeeeee »

Mister No Chaïn schreef:Over de jaren heb ik al vanalles geprobeerd of geïnstalleerd bij kameraden. Het beste vind ik nog altijd Stan's/Doc Blue. Ik gebruik nu zelf de Stan's race.
Ik heb 1x een bus Squirt geprobeerd op enkele wielsets en de eerste sealing was heel slecht. Het kan altijd is gebeuren dat een band niet van de eerste keer dicht is of ergens een klein lekje, maar dat was echt rampzalig. Heb er van miserie doc blue bij gekapt, misschien was de bus vervallen ofzo :P
Vervalt blijkbaar niet.
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Tubeless sealent

Bericht door Free_ltd »

kenny schreef:
Free_ltd schreef:Meestal zie ik prijzen van €20 voor 500ml en daar kunt ge toch heel wat banden mee doen als ge ziet dat ge 60ml per band nodig hebt. Ik wissel de sealant om de 4 tot 6 maanden en heb dit in 2 fietsen zitten.

Zelf heb ik nu sealant van Vittorio omdat mijne LBS dat verdeeld en geen klachten over. Orange Seal had ik voorheen en ook dik in orde, maar moeilijker te vinden. Doc Blue van Schwalbe heb ik slechte ervaringen mee.
Die doc blue is toch gewoon stands?
Ik gebruik momenteel vredestein tyre sealant en orange seal. Van beiden zeer tevreden
Ja, dat is idd stans. Maar ik reed nooit lek met biba's en iemand zei dat ik tubeless moest gaan rijden. Dus bij de fietswinkel compleet setje gekocht van doc blue. Eerste rit lek (koperdraad van 7cm door de band tot in het velglint) en biba mogen steken. 2de rit opnieuw lek omdat eerste keer niet goed gemaakt was. Derde keer een nagel erin en de melk spoot er als water uit. Dichtte totaal niets. Met de andere producten was het meteen dicht.

Mss was het net een slechte bus. Dat zou ook kunnen.
Plaats reactie